Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 3

Goedemorgen @NeHoX, de reden achter de omruiling is: wanneer je ervoor kiest een eigen modem te gebruiken, kunnen wij geen servicegarantie meer bieden. T-Mobile werkt met eigen geleverde apparatuur en wil daarom uitsluiten dat het aan onze apparatuur ligt door de Draytek te swappen met een Zyxel.

Zou je het met de Zyxel kunnen proberen en controleren of de packet loss ‘s avonds dan minder is? 

Gaan we doen, maar met de originele Draytek van jullie heb ik het ook. Het is namelijk niet alleen packetloss maar ook prima downloadsnelheden overdag (930-950) maar 's avonds maar 30-150Mbit/s. Ik heb er niet zomaar een TP-Link dingetje van 60 euro tussen staan he. is gewoon een enterprise security gateway van 400 euro. Je hoort van me als ik de Zyxel er tussen heb gezet.

 

@NeHoX @Jason , ik herken dezelfde problemen. Hier ook postcode gebied 3328. De afgelopen weken klapte de internet verbinding hier ook terug, soms tot 40 Mbit. En dat is toch knap als je een 1000 Mbit lijn hebt. Ik bemerkte zelfs een keer dat de iptv verbinding ermee stopte als ik een speedtest deed.

In de rustige uren is er inderdaad niet veel hand hand. Upload snelheid is meestal in orde, alleen de download snelheid blijft achter en wordt in de avonduren nog minder. Ook hoor ik mijn vrouw regelmatig vloeken dat haar thuis verbinding stottert of eruit klapt, rond klokslag 15:00 uur in de middag.

Ik heb de Zyxel modem vanaf dag 1 van mijn abonnement vervangen door een Asus Router, en had eigenlijk nooit problemen. De bekabelde computers haalden makkelijk 950 down en up, maar nu ineens niet meer.

Ik heb inmiddels de Zyxel modem terug gezet zodat ik wat direct bekabelde speedtests kan doen met de speedtest app op een Windows laptop. Als ik wat meer data heb, laat ik het ook hier even weten.

Inmiddels voor de zoveelste keer geen netwerk, dus weer naar beneden om het modem maar opnieuw op te starten. Het is net alsof ik een auto heb gekocht waar om de maand een nieuwe motor in gehangen moet worden, omdat die het gewoon begeeft.

Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar om er zo'n zooi van te maken!? Het is instabiel en onbetrouwbaar. Te vaak, veel te vaak valt het gewoon uit. Zou je daar niet eens iets aan gaan doen? Of raken jullie graag je klanten kwijt aan KPN of Ziggo?

Reputatie 1

Hier helaas ook de ervaring dat laatste paar maanden de download bekabeld niet hoger komt dan 580 en upload wel naar 940 gaat. Alle metingen bekabeld aangesloten. Er is een monteur geweest en ondervond hetzelfde. Doorgezet naar KPN om in de wijkkast te kijken. Na enige tijd zelf contact met t-mobile opgenomen wat de stand van zaken was en verrassend genoeg waren er opeens geen problemen meer volgens hun. Echter geeft de speedtest nog steeds dezelfde metingen aan als voorheen. Met een 1000mbit abbo blijkt dat je het er maar mee moet doen zoals het nu is. Voorheen lagen beide metingen rond de 950 mbit, dus het kan wel. Qua netwerk apparatuur is er in huis niks veranderd. Eind vd maand loopt ook mobiel abonnement af van t-mobile. Misschien een idee om met de hele handel over te stappen naar wat anders..

Reputatie 7
Badge +14

Eind vd maand loopt ook mobiel abonnement af van t-mobile. Misschien een idee om met de hele handel over te stappen naar wat anders..

Ja, goed idee. Wat zijn de alternatieven voor 1gbit up/down?

Reputatie 3

@NeHoX @Jason 

 

Heb inmiddels al een paar dagen de Zyxel Modem weer aangesloten, en tijdens de speedtests bekabeld gemeten via de windows app. De asus router niet aangekoppeld, wel een tv kastje aan gehad, ook tijdens de tests overdag.

Download snelheid stort inderdaad in na 20:00 . Heb voor de zekerheid ook de media converter nog even een aantal minuten van de stroom gehaald, evenals de Zyxel Router, maar zie geen verschil. Op de rustige uren gaat alles wel ok, alleen de uploadsnelheid loopt snel af tijdens de test. Hij start op 900 Mbit, maar loopt dan snel terug naar deze waardes. 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

Reputatie 2

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

 

Geldt dit ook voor mij dan?

Goeie dag

 

Ik heb vrijwel de hele ochtend last van traag internet, elke webpagina duurt 15 seconden om te laden en youtube kijken is bijna niet te doen. De speedtest resultaten zitten rond de 20 mbps terwijl ik normaal rond de 100 zit. Alles gereset en gecheckt of er geen storingen zijn en er waren geen. Dus kunt u mij helpen met dit probleem?

Jasper

Reputatie 1

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

Hoi @Boris,
Waarschijnlijk heeft dit er ook mee te maken en kan het jullie misschien wel helpen. Sinds 18-03-2021 zie ik dat er packet loss tussen ongeveer 15:00 en 22:00. Dit is vanaf postcode 3317(ligt naast 3328).

Zoals je in de screenshots vanuit smokeping kan zien is er dan een iets verhoogde ping maar ook packet loss wat het gamen dan onmogelijk maakt.

 

Reputatie 3

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

@Boris 

Dank voor je reactie, en ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden voor jullie gebruikers in dit postcode gebied. Zojuist klapte weer de snelheid naar beneden, en inmiddels kan mijn vrouw sinds vanochtend geen verbinding meer krijgen met haar VPN netwerk van haar werk,

Ik heb op de Zyxel portforwarding getracht maar geen succes, tevens lukt het mij ook niet meer als ik op mijn eigen Asus router haar laptop verbind. Hij geeft een certificaat error, en weigert verbinding. Het gaat om een VPN verbinding van Global Protect.

Het vreemde is dat als ik haar laptop achter mijn eigen VPN zet (Mullvad), zij met haar VPN verbinding  van Global Protect direct verbinding heeft en alles weer werkt???

Heb je daar nog enig idee over?

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals Boris al aan @Baudewyn heeft aangegeven, hebben klanten lage downloadsnelheden bij ons gemeld en is er sprake van packet loss in de avonduren. Dit issue speelt zich af in de regio Dordrecht. Het probleem lijkt gevonden en een netwerkchange in de nacht van 08-04 op 09-04 zal dit probleem verhelpen. Laat het daarom vooral aan ons weten of jullie hier morgen verbetering in merken. 

Hi @Baudewyn, om nog terug te komen op jouw laatste vraag. Ook dit heeft te maken met het bovenstaande issue. Packet loss en trage ODF resulteert in onbereikbare datacenters. Dit merk je vooral bij VPN. Ook dit probleem zal dus hopelijk vanaf morgen verholpen zijn. Laat het vooral weten als jij nog andere vragen hebt! 

Hi @NeHoX, dit geldt inderdaad ook voor jou! Ik hoop daarom dat jij vanaf morgen ook gelijk verschil merkt. 

Hi @Koenvw123, heel erg bedankt voor de aanvullende informatie!

Hi @Jasper176, ik kan jou hier zeker mee helpen! Ik ben gelijk mee gaan kijken in jouw verbinding en ik wil graag het volgende aan jou vragen. Heb jij deze problemen zowel met de bekabelde verbinding als met de Wifi? Zou jij voor mij willen checken of het modem goed zit aangesloten op het aansluitpunt (ISRA-punt)? En ik wil jou daarnaast vragen om te checken of de kabel op de juiste poort in het modem zit aangesloten. Op het modem die jij hebt, zijn de poorten genummerd van rechts naar links. Poort 1 en 2 die zich aan de rechterkant bevinden, zijn voor het Internet. Wil jij eens proberen om de kabel te wisselen naar deandere LAN-poort? Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen. 

 

 

 

Reputatie 3

@Lisa 

Dank voor de heldere uitleg, we gaan het zien.

Moet voor deze netwerk change de Zyxel modem aangesloten zitten? Of maakt dat niet uit?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Baudewyn, je hoeft het Zyxel modem niet kort van het stroom af te halen, maar het kan ook zeker geen kwaad. :wink: Ondertussen ziet het er aan onze kant een stuk beter uit, hopelijk ook bij jou? Laat het gerust weten en wij proberen er bovenop te zitten!

Reputatie 3

Hoi @Baudewyn, je hoeft het Zyxel modem niet kort van het stroom af te halen, maar het kan ook zeker geen kwaad. :wink: Ondertussen ziet het er aan onze kant een stuk beter uit, hopelijk ook bij jou? Laat het gerust weten en wij proberen er bovenop te zitten!

@Cal Ik heb inmiddels weer de Zyxel ertussen gezet om te kijken of het inderdaad wat beter gaat. Tot nu toe stort de download nog niet echt in heb ik het idee, maar snelheden boven de 700 mbit zitten er ook nog niet in. Inmiddels is sinds gisteren avond laat ook de iptv verbinding gaan stotteren. Het beeld blokt op alle zenders, en bij gemist of terug kijken wordt dat alleen maar ergen. Vandaar dat ik de Zyxel modem zojuist weer ingeschakeld heb, om uit te sluiten dat het aan mijn eigen setup lag. Voordat ik de Zyxel heb aangesloten, heb ik ook de media converter meer dan twee uur van de stroom gehad. Maar het beeld blijft slecht.

Ik ben bang dat de werkzaamheden die uitgevoerd zijn de zaken er niet beter op gemaakt hebben, eerder veel slechter als je van het iptv platform uitgaat,

Kan je eens kijken wat er mis gaat, mocht dat te zien zijn?

Reputatie 3

@Cal Over de packetloss met het gamen kan ik niet echt een oordeel geven trouwens.

Wellicht kunnen @NeHoX en @Koenvw123 hier wat meer vertellen over hun ervaringen de afgelopen twee dagen?

Ik heb net in ieder geval weer een bedrade speedtest gedaan met de windows app, en kom helaas niet verder dan 260 down, en 300 up, om en nabij.

Reputatie 1

@Cal Over de packetloss met het gamen kan ik niet echt een oordeel geven trouwens.

Wellicht kunnen @NeHoX en @Koenvw123 hier wat meer vertellen over hun ervaringen de afgelopen twee dagen?

Ik heb net in ieder geval weer een bedrade speedtest gedaan met de windows app, en kom helaas niet verder dan 260 down, en 300 up, om en nabij.

Wat betreft packet loss is het nu weer goed. Bedankt voor de aanpassing!

Reputatie 2

@Cal Over de packetloss met het gamen kan ik niet echt een oordeel geven trouwens.

Wellicht kunnen @NeHoX en @Koenvw123 hier wat meer vertellen over hun ervaringen de afgelopen twee dagen?

Ik heb net in ieder geval weer een bedrade speedtest gedaan met de windows app, en kom helaas niet verder dan 260 down, en 300 up, om en nabij.

Packetloss lijkt inderdaad opgelost te zijn. Ook de download snelheden zijn goed maar heb ik nog niet in het spitsuur goed kunnen testen. Ga ik zeker nog doen. Wel ben ik benieuwd of we nog op één of andere manier gecompenseerd gaan worden voor de ellende en frustratie. Ook hier ik graag of ik de Zyxel T50 terug moet sturen of niet?

Reputatie 3

Hier in postcode 4131 ZZ is de downloadsnelheid ook nu ver beneden de maat. Al enkele dagen is het een drama. Dan weer wat sneller en dan weer langzamer… Ik heb echt mijn buik vol van de producten van t-mobile…. niet alleen het internet, wat het overigens een poos best aardig heeft gedaan maar wat de laatste tijd een drama is. Ook mijn langlopende problemen met het tv product heeft mij doen besluiten per eerste goede mogelijkheid weg te gaan. 

Voor wat het waard is: hierbij een overzicht van mijn speedtest resultaten. De grafiek spreekt voor zich.

Ik hoop dat jullie nu eindelijk eens in actie komen. Wellicht valt er nog iets te redden. 
Iedere keer als ik de reclame van t-mobile op tv ziet (via omwegen kan ik het ding gebruiken) wordt ik boos en onpasselijk. Pure misleiding. Koeien met gouden horens beloven maar tot nu toe moet je aan de achterkant van de koe kijken voor de werkelijke waarde van het product. 

Schaam je t-mobile.

Oh, en reageer niet met een onzinnige suggestie om het modem van de stroom te halen en weer in te schakelen. Dat soort dingen heb ik natuurlijk allang zelf bedacht.

 

Reputatie 3

@Cal @Lisa 

Helaas zijn de problemen voor mij nog niet opgelost door de werkzaamheden van Donderdag op Vrijdag.

Download snelheid is inmiddels tussen 21:00 en 22:00 ingezakt en schommelt tussen de 16 en de 100 Mbit, afhankelijk van welke server je pakt op de speedtest app. Upload lijkt nu wel aardig goed te gaan.

Het probleem van de IPTV weten jullie inmiddels zag ik aan de storingen pagina, dus dat is er bij gekomen. Is niet echt handig dit, de TV anywhere app staat ook regelmatig stil, waarschijnlijk door de lage download. 

Sinds een paar maanden valt mijn internet 3 x per week uit, gister avond zelfs 2 x . Mijn postcode is 1274 KV.

Graag hoor ik wat van u hoe dit opgelost kan worden.

Sinds een paar maanden valt mijn internet 3 x per week uit, gister avond zelfs 2 x . Mijn postcode is 1274 KV.

Graag hoor ik wat van u hoe dit opgelost kan worden.

Hier 3544 postcode hetzelfde gaande. Ben al bijna drie jaar glasvezel 200mbit klant.

Drie jaar geleden was de verbinding weleens om de paar dagen plotseling heel traag, bleek een bekend probleem op de postcode (Leidsche Rijn, Utrecht) en werd opgelost. Sindsdien heb ik geen problemen gehad.

SInds medio maart dit jaar wordt nu de verbinding random verbroken. De modem geeft aan dat de uplink disconnected is. En op de Mediabox gaat lichtjes uit. Dit duurt een minuutje, en daarna is er weer verbinding. Meestal enkele disconnects achter elkaar, voordat de verbinding weer goed is voor enkele dagen. Mediabox ingesteld op alleen jumper 3+4 aan.

Ik heb geen klantenservice gebeld omdat mijn vorige ervaring alleen frustratie oplevert: een uur in de wacht, om te horen, "ik zie dat er geen storing is in je postcode".

 

Help aub!

Reputatie 7
Badge +14

De storing die jij beschrijft klinkt als een individuele storing. Zou zeker de klantenservice bellen. Zij kunnen metingen uitvoeren en eventueel een monteur aansturen.

Reputatie 2

Hi allemaal, zoals Boris al aan @Baudewyn heeft aangegeven, hebben klanten lage downloadsnelheden bij ons gemeld en is er sprake van packet loss in de avonduren. Dit issue speelt zich af in de regio Dordrecht. Het probleem lijkt gevonden en een netwerkchange in de nacht van 08-04 op 09-04 zal dit probleem verhelpen. Laat het daarom vooral aan ons weten of jullie hier morgen verbetering in merken. 

Hi @Baudewyn, om nog terug te komen op jouw laatste vraag. Ook dit heeft te maken met het bovenstaande issue. Packet loss en trage ODF resulteert in onbereikbare datacenters. Dit merk je vooral bij VPN. Ook dit probleem zal dus hopelijk vanaf morgen verholpen zijn. Laat het vooral weten als jij nog andere vragen hebt! 

Hi @NeHoX, dit geldt inderdaad ook voor jou! Ik hoop daarom dat jij vanaf morgen ook gelijk verschil merkt. 

Hi @Koenvw123, heel erg bedankt voor de aanvullende informatie!

Hi @Jasper176, ik kan jou hier zeker mee helpen! Ik ben gelijk mee gaan kijken in jouw verbinding en ik wil graag het volgende aan jou vragen. Heb jij deze problemen zowel met de bekabelde verbinding als met de Wifi? Zou jij voor mij willen checken of het modem goed zit aangesloten op het aansluitpunt (ISRA-punt)? En ik wil jou daarnaast vragen om te checken of de kabel op de juiste poort in het modem zit aangesloten. Op het modem die jij hebt, zijn de poorten genummerd van rechts naar links. Poort 1 en 2 die zich aan de rechterkant bevinden, zijn voor het Internet. Wil jij eens proberen om de kabel te wisselen naar deandere LAN-poort? Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen. 

 

 

 

Nou Lisa, het leek even beter, maar het is nu helemaal drama sinds gisteren. Download snelheid is 3-7Mb/s, op TV krijg ik geen beeld meer buiten blokjes, haperend geluid en de packetloss in games is nog erger. Leuke van het verhaal is, is dat buiten postcodegebied 3328 nu heel Dordrecht er last van lijkt te hebben. Afgelopen dagen is er dus meer stuk gegaan dan gerepareerd. 

Reputatie 7

Hoi @NeHoX en @Baudewyn ,

Ik zie dat jullie problemen vielen onder de problemen die zijn beschreven in dit topic (link is klikbaar). Inmiddels is er een fix geweest en lijken de problemen verholpen. Vaak wil dan een reset van het modem nog net het tikje geven, wat nodig is.

Bij @Rosel lijkt de verbinding vanaf onze kant weer hersteld. Ervaar je nog problemen? Ook dan wil ik graag bovenstaande reset aanraden. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 3

Hoi @NeHoX en @Baudewyn ,

Ik zie dat jullie problemen vielen onder de problemen die zijn beschreven in dit topic (link is klikbaar). Inmiddels is er een fix geweest en lijken de problemen verholpen. Vaak wil dan een reset van het modem nog net het tikje geven, wat nodig is.

Bij @Rosel lijkt de verbinding vanaf onze kant weer hersteld. Ervaar je nog problemen? Ook dan wil ik graag bovenstaande reset aanraden. Ik hoor het graag van je!

@Boris Ik heb net even getest, en tot nu toe ziet het er weer goed uit. 900 down, en 930 up. Wel zijn de latency waardes wat hoger als ik van jullie gewend was, maar wellicht heeft dat weer te maken met het onderzoek wat nog loopt naar de problemen met VPN en gaming servers. Ik zal nog een paar keer testen tijdens de piektijden, want daar was het allemaal begonnen. Mocht er wat afwijkends zijn, dan hoor je het nog.

In ieder geval bedankt dat je de moeite hebt genomen om even een update te geven.

Reageer