Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Hi @Waqqas

Yes it was working fine before. I have fiber and I’m using my own setup. I don’t recall changing anything in the setup before the problem started. I already restarted everything a few times but the issue persists. I’m running a ping in the background to track the connectivity issue. The problem happened at least 4 times yesterday. Last one was around 1:20am last night. But I haven’t seen any disconnection after that so far. I’ll update it here if it happens again.

Reputatie 7
Badge +15

@Rjahanbakhshi

I hope the problem stays away.

If the problem does return than connect the T-Mobile modem once to see if the problem persists or not.

Eind april de overstap gemaakt van Tele2 naar T-Mobile voor de glasvezel aansluiting, op de aansluitdag 5 uur voor jan L gewacht, geen monteur van Guidion geweest, veel sorry's en smoesjes gehoord en week later volgende afspraak gemaakt, opnieuw bijna 5 uur gewacht voor een installatie van 20 minuten...na 10 uur wachten eindelijk glasvezel, eerst 100Mbps (wat gehaald werd)  maar later opgeschroefd naar 1000Mbps, hier werd echter lang de beloofde snelheid niet gehaald! 2 weken geleden plotseling geen TV en internet meer, das niet zo fijn voor de thuiswerkers bij mij thuis, sterker nog,,,das een ramp, prachtige sport moeten missen...vorige week monteur van Guidion aan de deur met als conclusie > het ligt aan KPN :thinking: ...afspraak voor afgelopen maandag gemaakt met monteur KPN tussen 08:00 en 10:00...om 11:00 maar eens gebeld waar ze bleven...dame van de planningsdesk KPN : de monteur was verhinderd :nerd: niet ff bellen of zo...Ik zou zsm worden teruggebeld. Vandaag maar weer gebeld, dame planningsdesk één groot vraagteken, onzinnige vragen, ik zeg dat ik alleen zsm een afspraak wil met een monteur maar dat was niet mogelijk, ik wordt wel teruggebeld :angry: Morgen zit ik 2 weken zonder internet en TV, prachtige sport ga ik anders beleven en de thuiswerkers alhier balen stevig, ik had me van de overstap wel iets anders voorgesteld!

Reputatie 7

Hi @passeur, heel erg goed dat jij via deze weg aan de bel trekt! Ik ben gelijk jouw profiel ingedoken om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen. Mijn excuses dat de overstap zo is verlopen, want dit is zeker niet hoe het hoort te gaan. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat jij zo snel mogelijk online komt. Ik zie dat mijn collega's achter de schermen al druk bezig zijn om dit ook zo snel mogelijk in orde te maken. De technische dienst zit hier ook al voor jou bovenop en als het goed is, heeft KPN een nieuwe afspraak met jou ingepland. Klopt dit? Ik hoop enorm dat er op korte termijn een afspraak is ingepland, zodat jij zo snel mogelijk van alle diensten kunt genieten. Ik hoor het heel graag van je. Laat het ook vooral weten als jij nog andere vragen hebt, want ik help je graag! 😊

Reputatie 3

Kan één van de moderators mijn melding oppakken in topic: 

 

Probeer het maar op deze manier omdat het personeel aan de telefoon liever de verbinding verbreekt dan je te woord wilt staan.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @KevinJK88 ,

 

Zou je het zoals de huisregels voor schrijven, bij één topic willen houden? Dit om het duidelijk voor de moderators te houden. Dit helpt echt niet om sneller geholpen te worden, eerder werkt dit onduidelijkheden in de hand.

Dus vraag ik bij deze of de moderators antwoord willen geven in je “eigen”topic:

De moderators pakken je bericht vanzelf op. Ze werken op volgorde van binnenkomst.

Hi @passeur, heel erg goed dat jij via deze weg aan de bel trekt! Ik ben gelijk jouw profiel ingedoken om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen. Mijn excuses dat de overstap zo is verlopen, want dit is zeker niet hoe het hoort te gaan. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat jij zo snel mogelijk online komt. Ik zie dat mijn collega's achter de schermen al druk bezig zijn om dit ook zo snel mogelijk in orde te maken. De technische dienst zit hier ook al voor jou bovenop en als het goed is, heeft KPN een nieuwe afspraak met jou ingepland. Klopt dit? Ik hoop enorm dat er op korte termijn een afspraak is ingepland, zodat jij zo snel mogelijk van alle diensten kunt genieten. Ik hoor het heel graag van je. Laat het ook vooral weten als jij nog andere vragen hebt, want ik help je graag! 😊

Hoi Lisa, dank voor je reactie, gisteren stonden er plotseling 2 monteurs van KPN op de stoep zonder vooraankondiging, gelukkig was er iemand thuis, ze hebben wel wat gedaan maar de verbinding was aan KPN kant prima, daar kon het niet aan liggen, T-Mobile kon uitlezen dat de verbinding ook goed was, edoch geen TV en/of internet. Contact met Ricardo van T-Mobile gehad, hij moest eerst de terugkoppeling van KPN krijgen voor er een afspraak met Guidion gemaakt kon worden, als tussenoplossing een weekje unlimited data op een mobiel gekregen als noodoplossing. 3 uur later nogmaals TV en internet geprobeerd en jawel, alles deed het weer, vraag niet hoe het kan, maar profteer ervan….   De internetverbinding lijkt nog niet helemaal stabiel maar dat kan zomaar nog verbeteren, download komt niet boven de 400Mbps, zou mooi zijn als als dat nog richting contractuele 1000Mbps zou gaan, upload wel oké, ik wacht het even af, voor nu ben ik vooral happy weer online te zijn, mochten de problemen net zo spontaan terugkomen als ze verdwenen zal ik me hier zeker weer melden, voor nu: bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @passeur ,

Wat fijn dat je weer online bent. Als het goed is wordt de verbinding steeds stabieler en beter de komende dagen. Voor nu, geniet weer van de verbinding. En mochten er vragen zijn je weet nu de weg naar onze community.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @passeur 

Is het apparaat waarmee je de speedtest doet bekabeld aangesloten op het modem zonder iets er tussen?

Doe ook eens een speedtest op een andere apparaat of test eens in veilige modus om factoren die je snelheid beïnvloeden te minimaliseren.

Reputatie 1

Ik heb steeds vaker dat mijn internet uitvalt in het weekend. Doordeweeks nooit.

Meestal valt het uit. Reset ik de Draytek en heb ik weer internet. Meestal werkt het dan weer voor minimaal 15 minuten. Ik heb gisteren er 2x  last van gehad. Vandaag 3x.

Ligt dat aan de Draytek of zijn er andere redenen dat internet er geen zin in heeft?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @D A 

Heb je DSL of glasvezelinternet?

Bedoel je met een reset een fabrieksreset of enkel herstarten? Een fabrieksreset zou je ook kunnen uitvoeren als je dat nog niet hebt gedaan.

Heb je voor de rest alleen de Draytek in gebruik of heb je hier nog een eigen netwerk achter?

Reputatie 1

Hallo @D A 

Heb je DSL of glasvezelinternet?

Bedoel je met een reset een fabrieksreset of enkel herstarten? Een fabrieksreset zou je ook kunnen uitvoeren als je dat nog niet hebt gedaan.

Heb je voor de rest alleen de Draytek in gebruik of heb je hier nog een eigen netwerk achter?

Hallo @Waqqas 

Ik heb glasvezelinternet
Enkel herstarten. Ik heb in het verleden wel eens een fabrieksherstart uitgevoerd. Maar als ik na een herstart internet heb, heeft dat mijn voorkeur. Het kan zijn dat ik er nu weer een paar weekenden geen last van heb. Maar over x weekenden opeens weer beide dagen enkele resets moet uitvoeren.

Er zitten geen andere apparaten tussen jullie Draytek en mijn laptop. 

Reputatie 7
Badge +15

@D A 

Indien je geen fabrieksreset wenst uit te voeren dan zou je de Draytek kunnen vervangen door een eigen mediaconverter en een router met vlan ondersteuning als je dat wilt.

Kijk hier voor meer info.

Om te kijken of je een nieuwe modem van T-Mobile krijgt of niet zullen volgens mij wel wat handelingen geprobeerd worden waaronder een fabrieksreset.

Reputatie 1

@D A

Indien je geen fabrieksreset wenst uit te voeren dan zou je de Draytek kunnen vervangen door een eigen mediaconverter en een router met vlan ondersteuning als je dat wilt.

Kijk hier voor meer info.

Om te kijken of je een nieuwe modem van T-Mobile krijgt of niet zullen volgens mij wel wat handelingen geprobeerd worden waaronder een fabrieksreset.

Hallo @Waqqas 

Ik heb geen probleem met een Fabriekreset uitvoeren. Ik heb momenteel internet en krijg na een reset steeds internet terug. ik heb x weken geleden een fabriekreset gedaan, maar ik heb dit weekend er weer 5x last van gehad. Ik vraag we vooral af hoe ik achter de oorzaak van het probleem kan komen, gezien ik het probleem niet uit mezelf kan reproduceren. Wat is de eerste stap die ik moet uitvoeren om te zien of de modem het probleem is? De fabrieksreset?

 

Reputatie 7
Badge +15

@D A

Als je inlogt in de modem zijn de logs dan leeg of wordt daar wel wat vermeld?

Als het even uitkomt zou je nog eens een fabrieksreset kunnen proberen.

Reputatie 1

@Waqqas 

Ik ben ingelogd in de Draytek 2132F maar kan geen log vinden in de menu items. Kijk ik eroverheen of heb ik daar geen rechten toe? Ik had het onder Diagnostics of System Maintenance verwacht.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb zelf geen Draytek maar normaal moet je de log wel ergens bij maintenance kunnen vinden.

Misschien dat iemand met een Draytek dit kan bekijken.

Reputatie 1

Dit zie ik momenteel 

Reputatie 1

Helaas al de hele ochtend geen thuis diensten. Wereldbolletje blijft op rood staan. Alles gedaan wat de klantenservice mij opgedragen heeft. Jammer dat de monteur pas zaterdag kan komen. Voor nieuwe klanten die aangesloten moeten worden begrijp ik het nog dat dit niet op dezelfde dag kan. Maar klanten die al betalen, verwacht ik wel een storing service die eventueel dezelfde dag nog langs kan komen om te kijken waar het probleem ligt. Nu weet ik vrij wel zeker dat de storing bij KPN netwerk ligt, aangezien we gisteren totaal geen problemen hadden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @plofkonijn, je hebt aangegeven dat er geen diensten zijn en dat de verbinding offline is, maar ik zie dat er een monteur aangestuurd is - deze hebben we inmiddels geannuleerd omdat je zelf tevens gemeld hebt dat het niet langer nodig was. Sorry dat je tijdelijk geen Internet gehad hebt, ben je al voor deze 24 uur compenseren zodat je het bedrag op een volgende factuur verrekend ziet worden.

Mocht er ooit nog iets aan de hand zijn, trek ons dan zeker even aan de mouwen op de Community. Voor nu: een geweldig weekend toegewenst! 😄

Reputatie 1

Ik vind het zeer knap van alle T-mobile Helpdesk medewerkers dat men zo rustig blijft.

De verbinding over Glas zuigt.

Het is onbegrijpelijk dat elke 2 weken T-mobile het voor elkaar krijgt mij er compleet vanaf te gooien.

 

Vervolgens eisen ze elke keer het modem van T-mobile aangesloten.

Maar ook hun weten onderhand dat het niet daaraan ligt. Het is continu de route naar het internet dat onderbroken word.

Daarna ga je het storings trace in. En zegt men binnen 48 uur krijgt u antwoord. Uhhhh 48 uur. Wat is dit voor antwoord van een helpdesk. Wat is dit voor een ICT achtige houding naar klanten?

 

Ik ben nu 3 maanden aangesloten. En heb al meer dan 20 onderbrekingen mogen ervaren.

Van een Glas monteur prutser die je vezel sloopt tot het continu onderbreken van de glas lijn naar Groningen.

Ik ben dan ook zeer zeer ontevreden over de diensten die T-mobile levert aan mij.

 

Gelukkig na aandringen kan ik mijn waardeloze verbindingscontract openbreken en overstappen naar KPN. Het is duurder. maar dan weet je wel dat de verbinding stabiel is.

 

Onderhoud prima. Maar elke 2 weken eraf liggen is rond uit slecht en beschamend te noemen.

 

 

;-( ;-(  dat krijg ik ervan. 

 

 

 

Reputatie 1

Ik heb nu bijna 4 maanden glasvezel. En in deze tijd presteert T-mobile het om mij meer dan 20x te onderbreken.

Op zich niet zo erg. Maar de oplos tijd is 48 uur. Daar wordt ik toch wel narrig over.

Ik heb daarom besloten op te zeggen. Na aandringen is dit dan ook gelukt.

De laatste downtime was gisteren. Ik belde en kreeg het lieve antwoord. Vanwege drukte is de oplos tijd 5 dagen. Gezien u toch opzegt per 29 okt heeft het geen zin meer om een ticket aan te maken. 
 

ik dacht dat ik gek werd. Gelukkig is de verbinding er weer. Maar de helpdesk van T-mobile is gewoon om te huilen zo slecht. En zelfs kunnen ze geen glas verbinding operationeel houden. 
 

Hebben meer mensen hier last van? 

Reputatie 7

Hi @marcovdijk, ik had echt heel graag gelezen dat je juist ontzettend te spreken was over de helpdesk! Weet dat wij altijd ontzettend ons best doen om ervoor te zorgen dat je zo snel en goed mogelijk wordt geholpen. Ik baal ervan dat je dit gevoel hebt, want dat is absoluut niet wat we willen overbrengen. Ik ben heel blij dat jouw verbinding er weer doet, want je hoort natuurlijk tot de laatste dag van je abonnement een goede verbinding te hebben. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik probeer iedereen altijd met liefde te helpen! 😊

Reputatie 1

Hi @marcovdijk, ik had echt heel graag gelezen dat je juist ontzettend te spreken was over de helpdesk! Weet dat wij altijd ontzettend ons best doen om ervoor te zorgen dat je zo snel en goed mogelijk wordt geholpen. Ik baal ervan dat je dit gevoel hebt, want dat is absoluut niet wat we willen overbrengen. Ik ben heel blij dat jouw verbinding er weer doet, want je hoort natuurlijk tot de laatste dag van je abonnement een goede verbinding te hebben. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik probeer iedereen altijd met liefde te helpen! 😊

Lisa, ik had beter de ICT helpdesk moeten zeggen. Jullie aan de voorkant hebben er alles aan gedaan om mij te helpen. Maar staan letterlijk met je handen in je haar tegen een muur aan te boxen. 
 

en een oplos tijd van 5 dagen was voor mij een lachertje om te horen. Ik dacht ach. Nog 4 dagen. Dan is het gedoe afgelopen.

 

ik verwacht een stabiele verbinding of deze nu 40 50 of 60 euro per maand kost. 
 

marco

Reputatie 7

Hi @marcovdijk, merci voor het mooie compliment! Yes, ik ben het helemaal met je eens dat je te allen tijde een stabiele verbinding dient te hebben. Hoe jammer ik het ook vind dat je ons gaat verlaten, hoop ik natuurlijk wel dat jouw nieuwe abonnement zonder problemen verloopt. Uiteraard lijkt het me heel tof als wij je in de toekomst weer met open armen mogen ontvangen. Maak er een hele mooie dag van! 

Reageer