Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 7

Hi @j.jongbloed, hartstikke goed dat je hier aan de bel trekt! Het is zeker niet de bedoeling om op dagelijkse basis het modem te herstarten, dus ik help je graag verder. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken. 
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn.
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Je kunt de screenshots via deze weg delen. Dan ga ik dit verder voor je doorzetten, zodat je snel weer de snelheid haalt die je hoort te halen! 💪

Reputatie 1

Hi @j.jongbloed, hartstikke goed dat je hier aan de bel trekt! Het is zeker niet de bedoeling om op dagelijkse basis het modem te herstarten, dus ik help je graag verder. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken. 
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn.
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Je kunt de screenshots via deze weg delen. Dan ga ik dit verder voor je doorzetten, zodat je snel weer de snelheid haalt die je hoort te halen! 💪

 Lisa

 

wat jij omschreef had ik al eenker gedaan met alle screens en contact gehad met de helpesd en zeiden dat ze het naar Gideon door zou zetten.

 

Maar ik goed heb WEER de moden opnieuw gestart (ze kunnne beter een schakelaar er op maken) en 2 testen gedaan nu heb ik vandaag een hoge snelheid, mijn P.C is altijd bekabeld

 

 

 

 

John

Hi @Haak1979, ik wil je graag laten weten dat we voor het weekend direct aan de mouw hebben getrokken van onze technische dienst! We wilden jou en de rest uit jouw wijk namelijk niets liever dan duidelijkheid meegeven. Mijn collega gaf aan dat wij hier nergens wat van terug zagen. Er is dan ook voor het weekend een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit verder uit te zoeken en zo snel mogelijk op te lossen. Zo heeft mijn collega gevraagd of direct de netwerkbeheerder kan worden aangestuurd in plaats van Guidion. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en ik ben heel blij om te zien dat je alweer enkele dagen online bent. Kun je aangeven of dit inderdaad zo is? Dan kan ik dat terugkoppelen naar mijn collega's. Als je inderdaad weer online bent, dan kan ik gaan regelen dat het Draytek modem vervangen wordt voor een Zyxel modem. 

hi, dank voor je update. Achteraf blijkt dat Volker Wessels ergens met kabels in bezig geweest. Zij waren klaar en het werkte weer. Dus bedankt voor het 'snelle' doorpakken… Ergens gaat er iets mis in de communicatie met Kpn.

Mgoed nog steeds een paar dagen offline, en das best lastig als je thuis werkt als ontwikkelaar. Mijn klant hoor ik denken 'wat een amateur weer die zijn techniek niet in orde heeft'. Het heeft me feitelijk een halve dag omzet gekost. 

Ipv nieuwe modem zou ik nog liever 2 nieuwe tv ontvangers willen. De 2 die ik heb zijn nog uit het Vodafone tijdperk. 

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Hi @Haak1979, ik wil je graag laten weten dat we voor het weekend direct aan de mouw hebben getrokken van onze technische dienst! We wilden jou en de rest uit jouw wijk namelijk niets liever dan duidelijkheid meegeven. Mijn collega gaf aan dat wij hier nergens wat van terug zagen. Er is dan ook voor het weekend een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit verder uit te zoeken en zo snel mogelijk op te lossen. Zo heeft mijn collega gevraagd of direct de netwerkbeheerder kan worden aangestuurd in plaats van Guidion. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en ik ben heel blij om te zien dat je alweer enkele dagen online bent. Kun je aangeven of dit inderdaad zo is? Dan kan ik dat terugkoppelen naar mijn collega's. Als je inderdaad weer online bent, dan kan ik gaan regelen dat het Draytek modem vervangen wordt voor een Zyxel modem. 

hi, dank voor je update. Achteraf blijkt dat Volker Wessels ergens met kabels in bezig geweest. Zij waren klaar en het werkte weer. Dus bedankt voor het 'snelle' doorpakken… Ergens gaat er iets mis in de communicatie met Kpn.

Mgoed nog steeds een paar dagen offline, en das best lastig als je thuis werkt als ontwikkelaar. Mijn klant hoor ik denken 'wat een amateur weer die zijn techniek niet in orde heeft'. Het heeft me feitelijk een halve dag omzet gekost. 

Ipv nieuwe modem zou ik nog liever 2 nieuwe tv ontvangers willen. De 2 die ik heb zijn nog uit het Vodafone tijdperk. 

 

 

 

 

 

Lisa

 

ik heb nu momenteel goed verbinging, jouw collega wist niks vraag dan maar na voor mail verkeer op 25 februari, de mail heb ik nog, ik het op 3 maart zelf afgeblazen

 

John

Reputatie 1

Hi @Haak1979, ik wil je graag laten weten dat we voor het weekend direct aan de mouw hebben getrokken van onze technische dienst! We wilden jou en de rest uit jouw wijk namelijk niets liever dan duidelijkheid meegeven. Mijn collega gaf aan dat wij hier nergens wat van terug zagen. Er is dan ook voor het weekend een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit verder uit te zoeken en zo snel mogelijk op te lossen. Zo heeft mijn collega gevraagd of direct de netwerkbeheerder kan worden aangestuurd in plaats van Guidion. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en ik ben heel blij om te zien dat je alweer enkele dagen online bent. Kun je aangeven of dit inderdaad zo is? Dan kan ik dat terugkoppelen naar mijn collega's. Als je inderdaad weer online bent, dan kan ik gaan regelen dat het Draytek modem vervangen wordt voor een Zyxel modem. 

hi, dank voor je update. Achteraf blijkt dat Volker Wessels ergens met kabels in bezig geweest. Zij waren klaar en het werkte weer. Dus bedankt voor het 'snelle' doorpakken… Ergens gaat er iets mis in de communicatie met Kpn.

Mgoed nog steeds een paar dagen offline, en das best lastig als je thuis werkt als ontwikkelaar. Mijn klant hoor ik denken 'wat een amateur weer die zijn techniek niet in orde heeft'. Het heeft me feitelijk een halve dag omzet gekost. 

Ipv nieuwe modem zou ik nog liever 2 nieuwe tv ontvangers willen. De 2 die ik heb zijn nog uit het Vodafone tijdperk. 

 

 

 

 

 

Lisa

 

ik heb nu momenteel goed verbinging, jouw collega wist niks vraag dan maar na voor mail verkeer op 25 februari, de mail heb ik nog, ik het op 3 maart zelf afgeblazen

 

John

 

Lisa

ik weet niet wat er gebeurt is maar ik heb sinds  dgen goed internet zie afbeelding

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Haak1979, gelukkig werkt het inmiddels weer; een paar dagen offline zijn wanneer je klanten hebt die van jouw verbinding afhankelijk zijn, is dat best frustrerend dus ik snap je helemaal! Wist je dat het mogelijk is om een zakelijk Internet contract aan te gaan waarbij je ook voor MKB’ers de mogelijkheid hebt om een stabiele, zakelijke verbinding te waarborgen thuis? Het voordeel hieraan ten opzichte van een particuliere aansluiting is dat je altijd een back-up verbinding hebt: Zakelijk vast Internet | T-Mobile Community. Zo heb je altijd de zekerheid dat je online blijft op een tweede verbinding. Uiteraard houden we je met alle liefde hier bij ons, maar ik kan het me goed voorstellen dat je deze optie wilt overwegen.

 

Hoi @j.jongbloed, heel fijn om te zien dat de snelheid nu eindelijk stabiel en optimaal is. Bedankt voor het delen van jouw herstelupdate en veel plezier met de razendsnelle glasvezelverbinding! 

Reputatie 1

Hoi @Quivver, top dat je het aankaart, ik ga de Draytek omruilen voor de Zyxel T-50. Je haalt hiermee een hogere wifisnelheid binnen en er is nog een legio aan verbeterde functies die de Draytek mist.

Je ontvangt straks een e-mail met daarin de bevestiging. Ook ontvang je een afspraaktool per sms en e-mail om een afspraak in te plannen met Guidion; de Zyxel + Media Converter dienen namelijk geïnstalleerd te worden door een gediplomeerde technicus. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd wordt en behoud jij de servicegarantie op alle losse onderdelen.

De Draytek kun je straks, na aansluiting van de nieuwere apparatuur, bij het grofvuil deponeren of naar een milieustraat brengen - deze hoeven we niet langer terug te hebben! 😊

Dag @Jason, ik ervaar thuis precies hetzelfde probleem, al een paar maanden inmiddels. Ik heb ook een Draytek modem die ik geregeld moet herstarten om internet weer aan de praat te krijgen. Goed om te lezen dat het een bekend probleem is. Ik zou graag het modem ook omgeruild willen hebben, kan jij hiervoor zorgen?

Reputatie 7

Hi @pkruithof, ik heb heel goed nieuws voor je! Zojuist heb ik deze swap voor je aangevraagd. De bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving, zodra dit verzoek is verwerkt: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop dat je de laatste dagen van jouw abonnement probleemvrij kunt genieten van jouw verbinding. Houd je ons hiervan op de hoogte? 😊

Reputatie 4

Is er iemand van T-mobile (Moderator met rechten) bereid mij te laten weten wat de status van mijn storingsmelding is? Sinds gisteren geen tv en internet. Lijnmeting lukt niet vanuit klantenservice, dus IEMAND moet naar wijkcentrale toe denk ik?

 

7207JL

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @robbietobbie ,

Het is niet de bedoeling om je probleem in meerdere topics te uitten.
Zie hiervoor de huisregels: Hoe gaan wij met elkaar om
Dit voorkomt verwarring en je wordt er echt niet eerder mee geholpen

De moderators reageren vanzelf op volgorde van binnenkomst in je eigen topic: T50 vervangen door T54

Reputatie 4

Tja, misschien komt dat omdat je als klant geen idee hebt of je klacht ontvankelijk is verklaard, bij welke partij de melding ligt, hoelang je verstoken blijft van internet en tv en waar je in vredesnaam moet zijn om dat helder te krijgen? Ik wacht dus maar gedwee af weer wanneer er iemand genegen is van Gideon om in onze wijkcentrale een kijkje te nemen of mijn lijn door te meten... 

Vandaag al 4x de modem gereset ivm met wegvallende internetverbinding. 

WTF is er aan de hand bij t mobile. 

De laatste tijd continue haperende beelden en blokken op de tv.

Nergens wordt er een storing of werkzaamheden gemeld.

Asap een oplossing.

 

Reputatie 7

Hi @Marco Evers, heel goed dat je dit aangeeft! Hier gaan we iets aan doen. Ik wilde meteen jouw verbinding onder de loep nemen om je hierbij te helpen, maar aan de hand van jouw e-maildres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik voor je aan de slag. Excuses voor het ongemak! 

Hey moderators,

Sinds donderdagochtend doet mijn glasvezelverbinding het niet meer (PON lichtje knippert meerdere keren per seconde). Ik heb al met support gebeld en heb een referentienummer gekregen bij de technische dienst, dus daar is nu het wachten op. Is het mogelijk dat ik in de tussentijd een voucher o.i.d. voor mijn ben mobiele abbonement krijg, zodat ik wel internet heb in de tussentijd?

I’m in Houten and I recently had T-Mobile Glass fiber connection installed in my house. It has been very unstable and since this afternoon it has fully stopped working.

The internet light signal is red in the modem (zyxel t-54) and the modem’s page at 192.168.1.1 shows ‘Connection down’ even though ‘WAN’ is online. 

I tried following all the steps I found in the community except resetting the modem but the issue persists.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gpassero, we are receiving reports that some of our customers are experiencing problems with Internet, TV and Land Line. We are currently looking for the cause and solution. Apologies for the inconvenience. We will keep you updated in this topic: 

 

Sinds gisterenavond geen internet, geen TV. Ben nu een dag verder, nog steeds geen signaal. Eergisteren het zelfde probleem, na een paar uur alles weer werkend. Nu dus niet. Duurt wel erg lang.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobertoMenno 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en heb je ook gekeken in je My T-Mobile account onder storingen of er een probleem is on jouw regio?

Hallo @RobertoMenno 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en heb je ook gekeken in je My T-Mobile account onder storingen of er een probleem is on jouw regio?

Beste, ik heb DSL voor zover ik kan zien zijn er geen storingen. (die waren er eergisteren ook niet)

Reputatie 1

Goedemorgen,

Bij de laatste klantenservice medewerker ticket nr 62550911 aangemaakt.

Sinds woensdag 15-3-23 geen internet (buurman hetzelfde probleem). Aan 5 klantenservicemedewerkers uitgelegd wat het probleem lijkt te zijn (het ligt bij de netwerkserver KPN, enz soortgelijk probleem vorig jaar gehad). Monteurafspraak kon ik 2 dagen later inplannen, monteur kwam wel meteen langs. Ligt niet aan de modem, het ligt bij de netwerkserver/wijkcentrale/patching en invoer. Gaat 48 uur overheen, weekend niet meegeteld.

Gisteravond plots weer internetverbinding? Omdat het nog niet optimaal werkte, vanochtend modem van stroom afgehaald met de hoop dat het weer na behoren werkt (qua snelheid enz). Helaas opnieuw hetzelfde probleem, internet maakt geen verbinding. Tot op heden nog geen terugkoppeling gehad van T-mobile.

Lichtjes van media converter branden juist

Lichtjes van modem brandt enkel internet niet.

T-mobile kan van afstand niet mijn modem uitlezen omdat het MAC adress niet overeenkomt met mijn modem. Ook meerdere keren aangegeven, tevens aan de monteur.

Hoe kan dit zsm opgelost worden? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sammyjj 

Heb je toevallig een eigen modem/router aangesloten en indien je glasvezel hebt met een Huawei mediaconverter, welke lampje zie je daarop branden, knipperen of uit?

Reputatie 1

Hallo @Sammyjj 

Heb je toevallig een eigen modem/router aangesloten en indien je glasvezel hebt met een Huawei mediaconverter, welke lampje zie je daarop branden, knipperen of uit?

Hoi,

 

Ik heb de ZYXEL T-50 router, internetlampje brandt niet.

Media convertor, LOS brandt niet.

En nee ik heb geen eigen modem geplaatst, het MAC nr is blijkbaar niet goed genoteerd door de monteur vorig jaar bij het afgeven van een nieuwe modem.

Reputatie 7
Badge +15

@Sammyjj 

Knippert het PON lampje of brandt hij constant groen? Als hij knippert dan ligt het mogelijk aan een stoorzender ergens in het netwerk.

Reputatie 1

@Sammyjj

Knippert het PON lampje of brandt hij constant groen? Als hij knippert dan ligt het mogelijk aan een stoorzender ergens in het netwerk.

Het PON lampje brandt constant.

Reputatie 7
Badge +15

@Sammyjj 

Kun je de Huawei mediaconverter nog eens voor even van het stroom halen?

Reageer