Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 1

@Sammyjj

Kun je de Huawei mediaconverter nog eens voor even van het stroom halen?

Er is weer internetverbinding, top! Speedtest toont ook weer de juiste resultaten.

Waar kan dit probleem hebben gelegen? Mocht het probleem zich weer voordoen of internet traag zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Sammyjj 

Dat weet ik helaas ook niet maar wanneer je geen internetverbinding hebt dan helpt het herstarten van de mediaçonverter vaak in zulke gevallen.

Reputatie 1

@Sammyjj

Dat weet ik helaas ook niet maar wanneer je geen internetverbinding hebt dan helpt het herstarten van de mediaçonverter vaak in zulke gevallen.

Helaas Waqqas, internet valt wederom weg. 

Reputatie 7
Badge +15

@Sammyjj

Internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen kan je misschien ook eens proberen.

Reputatie 7
Badge +9

@Sammyjj er staat een ticket open voor dit incident. KPNNetwerkNL dient aangestuurd te worden. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht!

Wat een top service van jullie vanaf donderdag al geen internet en tv en nog steeds geen monteur.ik ben er klaar mee.ik heb twee keer gebeld nu voor een afspraak nog steeds niks.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Retep71 

In het weekend zijn de moderators wat minder aanwezig maar gaat dit om een glasvezel of DSL aansluiting en indien glasvezel, loopt de internetkabel van de mediaconverter naar de WAN poort van de router en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Ik ben al vanaf donderdag bezig dat is toch ruim voor het weekend.dit is nu al de tweede keer.

Reputatie 7
Badge +14

De technische dienst voor individuele problemen is er alleen door de weeks. De respons tijd is binnen 5 werkdagen.  Dat is vaak sneller, maar anderhalve dag is dus nog niet echt 'lang'. Moderators kunnen een unlimited voucher voor een mobiele T-Mobile,/ Tele2 of Ben simkaart ter beschikking stellen.  Dan heb je unlimited internet via wifi hotspot. 

Ik vind het niet meer van deze tijd,dat je niet binnen 24 uur een afspraak  kan maken voor een afspraak met een monteur,ten tweede is me twee keer verteld door de helpdesk dat ik de zelfde dag nog aan afspraak kon maken dat ik een link zou krijgen.dit is ni al de tweede keer dat ik zolang zonder tv en internet zit.ik vind het gewoon slecht is mijn mening.

Momenteel geen internet. We hebben alle stappen al doorlopen, maar blijft het niet doen? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FirrCarp 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en heb je ook gekeken in je My T-Mobile account onder storingen of er misschien een storing is op jouw adres?

@Waqqas 

Glasvezel en geen storingen te bekennen.. 

Reputatie 7
Badge +15

@FirrCarp

Heb je de mediaconverter ook al voor even van het stroom gehaald en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Zorg dat de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router loopt.

Hoi, 

Het LOS lampje is rood op onze Huawei glasvezel converter. Ik heb alles al even van het stroom gehaald en terug dit werkt niet. Storingen lijken niet bekend op postcode 1705 Heerhugowaard. Iemand een idee?

Gr. Mariska

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MariskaRikkers, welkom op onze Community!

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice, zou je kunnen laten weten of het al is opgelost? 

Hallo Tommie.

 

Nee, helaas nog geen internet.

 

Gr Mariska 

Reputatie 7
Badge +9

@MariskaRikkers bedankt voor je snelle reactie.

Het ticket staat nog open, zodra onze techneuten meer weten wordt er contact met je opgezocht!

Hallo,

 

ik had vorige t-mobile gebeld, en gevraagd voor een nieuwe modem want de modem wat ik nu in bezit ben heeft snelheid tot 855 mb/s  en heeft ook geen wifi 6!! dus ik had gevraagd voor een modem die snelheid heeft tot 1000mb/s en wifi 6, want heb zelf ook internet tot 1000mb/s!!! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MrIsmail 

In de praktijk zal je met een nieuwe router en een 1000 Mbps abonnement geen 1000 Mbps halen. Vaak is dit maximaal 940 Mbps bekabeld, 750 Mbps is de snelheid die je minimaal hoort te halen en alles boven de 850 Mbps wordt gezien als een goede snelheid door T-Mobile.

hmm oké duidelijk, maar zijn de modems van t-mobile niet geschikt voor wifi 6?

ik krijg ieder keer wifi 4/5 verbinding en geen 6.

Reputatie 7
Badge +15

@MrIsmail

Als je een WiFi 6 telefoon hebt en een WiFi 6 router dan moet er geen probleem.

De nieuwste router van T-Mobile de Zyxel-T54 heeft WiFi 6 maar deze wordt alleen geleverd bij nieuwe glasvezel en DSL aansluitingen.

Ik heb dus de T-50. kan ik dat niet omwisselen met die nieuwe?

 

Reputatie 7
Badge +15

@MrIsmail

Ik denk het niet maar de Zyxel-T50 is een prima router die geschikt is voor 1000 Mbps, mocht je echt WiFi 6 willen dan kan je een WiFi 6 versterker aanschaffen en WiFi op de Zyxel uitschakelen.

@Tommie 

Hebben de techneuten al iets gevonden? 1 hotspot voor thuiswerken, tv kijken en mobiel internetten wordt een beetje vervelend 😅

Reageer