Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


859 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @plofkonijn, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je al telefonisch contact hebt gehad met ons. Mijn collega die je gesproken hebt, heeft dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst zodat zij kunnen onderzoeken wat hier aan de hand is en je zo snel mogelijk weer online kunnen krijgen! Zodra er een update is, zul je hier gelijk bericht van krijgen. 

Reputatie 1

Helaas al vrijwel de hele dag tot op heden geen internet thuis. Ik ben bang dat er weer wat verkeerd is gegaan in de centrale, het is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt. Bij een andere aansluiting gebeurt het helaas vaker dat ze de verkeerde stekker eruit trekken :(.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @iarvl, ik zie dat het inmiddels gelukt is om contact met ons op te nemen en dat mijn collega een vouchercode naar je toe heeft gestuurd. Ook is dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken en ervoor kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent. Mocht je nog vragen hebben, start hier dan gerust een nieuw topic voor! 

Sinds een half uur geen internetverbinding meer. Alle resets gedaan, helpt niet. Lampje van de mediaconverter brandt niet zoals het hoort.

 

Ik zou graag een code krijgen voor de data zodat ik kan overbruggen tot ik morgen iemand kan spreken.

Zoveelste keer in korte tijd dat de verbinding ineens niet meer werkt..

Reputatie 5
Badge +3

Ik zal je een privébericht sturen met een vouchercode! 😊 Groetjes, Ishana

Ja ik heb

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mija53, om je uit de brand te helpen kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Ik heb een afspraak gemaakt met Guidon, maar er is veel tijd tot dinsdag en ik zit zonder internet en tv 😞

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mija53, graag raad ik je aan om je eigen topic hiervoor aan te houden: Geen internet in Uden. Hier heb ik ook op je gereageerd en de oplossing komt er snel aan met de monteur van Guidion! 

Ja, ik heb het sinds 13 februari meer dan eens gecontroleerd, ik heb geen internet, het is nu 3 dagen geleden, niemand doet er iets aan, het is irritant

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mija53, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag weer snel volledig genieten van je Internet! Ik zie dat je hiervoor ook al een ander eigen topic hebt geopend, namelijk: Geen internet in Uden. Graag raad ik je aan om, conform onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic zodat de hulp helder en consistent blijft. 

Ik zie je graag snel weer genieten, dit komt snel goed!

Vandaag is de derde dag zonder internet, zelfs niemand is verantwoordelijk voor waar ik geld voor betaal

Vandaag is de derde dag zonder internet, zelfs niemand is verantwoordelijk voor waar ik geld voor betaal

Nie mam internetu, kula ziemska na routerze jest czerwona

 

Hi @retroboy, I checked it immediately! The measurements show no unusual features. I recommend that you give the modem a factory reset. You can find the instructions here: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community. Will you let us know if this fixed it? Greetings, Ishana

Thank you for your response. I think there was a problem with Adblock extension, I turned it off for the problem sites and it works fine now. 

Reputatie 5
Badge +3

Hi @retroboy, I checked it immediately! The measurements show no unusual features. I recommend that you give the modem a factory reset. You can find the instructions here: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community. Will you let us know if this fixed it? Greetings, Ishana

Hello,

I've been experiencing internet issues for the past 2-3 days on all my home devices. Websites load slowly or not at all. I've tried the usual fixes like restarting and unplugging the router, but the problem persists. Speed tests show normal speeds, yet there seems to be packet loss. No global and local outages. You can probably find my account details in my forum profile for more information. Can you help?

Thanks.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @TommyGun1337, super bedankt! Ik wilde graag aan de slag met de speedtest en een infra-monteur voor je aansturen die je verbinding tot aan de wijkcentrale onder de loep neemt. Ik wacht hier echter mee omdat ik zie dat je inmiddels hebt gekozen voor een andere provider. Op 30-01-2023 zal onze lijn worden overgenomen door een ander. Ontzettend jammer om dit te zien, ik had graag niet opgegeven en er een stokje voor gestoken. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. Hou er wel rekening mee dat het momenteel drukker is op de Community en dat we topics oppakken op volgorde van binnenkomst!

Gisterenavond was het helemaal een drama, internet was zelfs gewoon een tijdje volledig weg.

Zojuist met de helpdesk gebeld maar die weten niet meer dan “we adviseren je een wifi versterker te gebruiken”. Waardeloos.

Ik hoop dat een mod hier nog iets kan betekenen anders ga ik naar KPN...

Hey @TommyGun1337, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Als het ONT niet goed geregistreerd is zul je een constante 500 Mbit/s zien op een 1000 Mbit/s verbinding. Als dit schommelt is dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak. Ik heb daarom een lijnmeting gedaan en het is me opgevallen dat je een eigen modem aangesloten hebt zitten, zoals je zelf ook al aangeeft. Hierdoor krijg ik geen volledige lijnmeting. Toch wil ik je vragen om het Zyxel modem er aan te hangen zonder dat je Asus modem er tussen zit. Dan wil ik je vragen om de volgende speedtest uit te voeren om een zo'n goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Excuses voor het late antwoord, ik moest de Zyxel opzoeken maar is inmiddels aangesloten.

Bijgaand de test die ik heb uitgevoerd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TommyGun1337, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Als het ONT niet goed geregistreerd is zul je een constante 500 Mbit/s zien op een 1000 Mbit/s verbinding. Als dit schommelt is dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak. Ik heb daarom een lijnmeting gedaan en het is me opgevallen dat je een eigen modem aangesloten hebt zitten, zoals je zelf ook al aangeeft. Hierdoor krijg ik geen volledige lijnmeting. Toch wil ik je vragen om het Zyxel modem er aan te hangen zonder dat je Asus modem er tussen zit. Dan wil ik je vragen om de volgende speedtest uit te voeren om een zo'n goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Beste @Tommie van Odido of collega,

Aangezien 

gesloten is;

Zou je kunnen controleren of mijn ONT in orde is?

Sinds enkele weken ervaar ik traagheid op alle apparaten. Voorheen haalde ik zelfs via wifi nette snelheden (zo’n 700/700 a 800/800) maar tegenwoordig dus niet meer. Met name de upload blijft steken, veelal ver onder de 500. De download lijkt wel snel te gaan maar het opzetten van de verbinding duurt lang. Dat ervaar ik dus ook bij het laden van website’s en dergelijke. Andere DNS servers helpen niet.

De ONT heb ik reeds van de stroom gehad, eveneens een nieuwe CAT6 kabel gelegd naar mijn Asus router, welke ik ook al een factory reset heb gegeven. Helaas heeft niets van dat alles geholpen. Ik maakte al een jaar probleemloos gebruik van die router dus alvorens ik de Zyxel er tussen ga hangen zou ik graag willen checken of jullie iets zien.

Bedankt!

Tommy

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @CarolineWeesenaar, geen zorgen! Ik zie inderdaad dat je een verouderd modem hebt. Dit heb ik meteen vervangen en je ontvangt alle informatie hierover per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

De verbinding met de Vodafone HG659 modem is in de afgelopen weken sterk achteruit gegaan we hebben veel te maken met wegvallend internet en dat de modem gereset moet worden om alles weer in werkende orde te krijgen. Ik zou graag een vervangend modem willen aanvragen om de defecte te vervangen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mghaoui, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Reageer