Info

Problemen Internet verbinding van T-Mobile voor thuis

Reputatie 7
Badge +15
  • T-Mobile Moderator
  • 8880 reacties

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

5: Check het storingstopic

Misschien is er een storing in jouw regio? Dan zijn er twee plaatsen waar je dit kunt controleren. Gaat het om een algemeen probleem, dan plaatsen we een melding in het storingstopic:

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in My T-Mobile: Actuele storingen. Hiervoor dien je eerst in te loggen in My T-Mobile. 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!

732 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Retep71 

In het weekend zijn de moderators wat minder aanwezig maar gaat dit om een glasvezel of DSL aansluiting en indien glasvezel, loopt de internetkabel van de mediaconverter naar de WAN poort van de router en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Wat een top service van jullie vanaf donderdag al geen internet en tv en nog steeds geen monteur.ik ben er klaar mee.ik heb twee keer gebeld nu voor een afspraak nog steeds niks.

Reputatie 6
Badge +2

@Sammyjj er staat een ticket open voor dit incident. KPNNetwerkNL dient aangestuurd te worden. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht!

Reputatie 7
Badge +20

@Sammyjj

Internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen kan je misschien ook eens proberen.

Reputatie 1

@Sammyjj

Dat weet ik helaas ook niet maar wanneer je geen internetverbinding hebt dan helpt het herstarten van de mediaçonverter vaak in zulke gevallen.

Helaas Waqqas, internet valt wederom weg. 

Reputatie 7
Badge +20

@Sammyjj 

Dat weet ik helaas ook niet maar wanneer je geen internetverbinding hebt dan helpt het herstarten van de mediaçonverter vaak in zulke gevallen.

Reputatie 1

@Sammyjj

Kun je de Huawei mediaconverter nog eens voor even van het stroom halen?

Er is weer internetverbinding, top! Speedtest toont ook weer de juiste resultaten.

Waar kan dit probleem hebben gelegen? Mocht het probleem zich weer voordoen of internet traag zijn?

Reputatie 7
Badge +20

@Sammyjj 

Kun je de Huawei mediaconverter nog eens voor even van het stroom halen?

Reputatie 1

@Sammyjj

Knippert het PON lampje of brandt hij constant groen? Als hij knippert dan ligt het mogelijk aan een stoorzender ergens in het netwerk.

Het PON lampje brandt constant.

Reputatie 7
Badge +20

@Sammyjj 

Knippert het PON lampje of brandt hij constant groen? Als hij knippert dan ligt het mogelijk aan een stoorzender ergens in het netwerk.

Reputatie 1

Hallo @Sammyjj 

Heb je toevallig een eigen modem/router aangesloten en indien je glasvezel hebt met een Huawei mediaconverter, welke lampje zie je daarop branden, knipperen of uit?

Hoi,

Ik heb de ZYXEL T-50 router, internetlampje brandt niet.

Media convertor, LOS brandt niet.

En nee ik heb geen eigen modem geplaatst, het MAC nr is blijkbaar niet goed genoteerd door de monteur vorig jaar bij het afgeven van een nieuwe modem.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Sammyjj 

Heb je toevallig een eigen modem/router aangesloten en indien je glasvezel hebt met een Huawei mediaconverter, welke lampje zie je daarop branden, knipperen of uit?

Reputatie 1

Goedemorgen,

Bij de laatste klantenservice medewerker ticket nr 62550911 aangemaakt.

Sinds woensdag 15-3-23 geen internet (buurman hetzelfde probleem). Aan 5 klantenservicemedewerkers uitgelegd wat het probleem lijkt te zijn (het ligt bij de netwerkserver KPN, enz soortgelijk probleem vorig jaar gehad). Monteurafspraak kon ik 2 dagen later inplannen, monteur kwam wel meteen langs. Ligt niet aan de modem, het ligt bij de netwerkserver/wijkcentrale/patching en invoer. Gaat 48 uur overheen, weekend niet meegeteld.

Gisteravond plots weer internetverbinding? Omdat het nog niet optimaal werkte, vanochtend modem van stroom afgehaald met de hoop dat het weer na behoren werkt (qua snelheid enz). Helaas opnieuw hetzelfde probleem, internet maakt geen verbinding. Tot op heden nog geen terugkoppeling gehad van T-mobile.

Lichtjes van media converter branden juist

Lichtjes van modem brandt enkel internet niet.

T-mobile kan van afstand niet mijn modem uitlezen omdat het MAC adress niet overeenkomt met mijn modem. Ook meerdere keren aangegeven, tevens aan de monteur.

Hoe kan dit zsm opgelost worden? 

Hallo @RobertoMenno 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en heb je ook gekeken in je My T-Mobile account onder storingen of er een probleem is on jouw regio?

Beste, ik heb DSL voor zover ik kan zien zijn er geen storingen. (die waren er eergisteren ook niet)

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @RobertoMenno 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en heb je ook gekeken in je My T-Mobile account onder storingen of er een probleem is on jouw regio?

Sinds gisterenavond geen internet, geen TV. Ben nu een dag verder, nog steeds geen signaal. Eergisteren het zelfde probleem, na een paar uur alles weer werkend. Nu dus niet. Duurt wel erg lang.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @gpassero, we are receiving reports that some of our customers are experiencing problems with Internet, TV and Land Line. We are currently looking for the cause and solution. Apologies for the inconvenience. We will keep you updated in this topic: 

I’m in Houten and I recently had T-Mobile Glass fiber connection installed in my house. It has been very unstable and since this afternoon it has fully stopped working.

The internet light signal is red in the modem (zyxel t-54) and the modem’s page at 192.168.1.1 shows ‘Connection down’ even though ‘WAN’ is online. 

I tried following all the steps I found in the community except resetting the modem but the issue persists.

Hey moderators,

Sinds donderdagochtend doet mijn glasvezelverbinding het niet meer (PON lichtje knippert meerdere keren per seconde). Ik heb al met support gebeld en heb een referentienummer gekregen bij de technische dienst, dus daar is nu het wachten op. Is het mogelijk dat ik in de tussentijd een voucher o.i.d. voor mijn ben mobiele abbonement krijg, zodat ik wel internet heb in de tussentijd?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Marco Evers, heel goed dat je dit aangeeft! Hier gaan we iets aan doen. Ik wilde meteen jouw verbinding onder de loep nemen om je hierbij te helpen, maar aan de hand van jouw e-maildres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik voor je aan de slag. Excuses voor het ongemak! 

Vandaag al 4x de modem gereset ivm met wegvallende internetverbinding. 

WTF is er aan de hand bij t mobile. 

De laatste tijd continue haperende beelden en blokken op de tv.

Nergens wordt er een storing of werkzaamheden gemeld.

Asap een oplossing.

Reputatie 4

Tja, misschien komt dat omdat je als klant geen idee hebt of je klacht ontvankelijk is verklaard, bij welke partij de melding ligt, hoelang je verstoken blijft van internet en tv en waar je in vredesnaam moet zijn om dat helder te krijgen? Ik wacht dus maar gedwee af weer wanneer er iemand genegen is van Gideon om in onze wijkcentrale een kijkje te nemen of mijn lijn door te meten... 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo @robbietobbie ,

Het is niet de bedoeling om je probleem in meerdere topics te uitten.
Zie hiervoor de huisregels: Hoe gaan wij met elkaar om
Dit voorkomt verwarring en je wordt er echt niet eerder mee geholpen

De moderators reageren vanzelf op volgorde van binnenkomst in je eigen topic: T50 vervangen door T54

Reputatie 4

Is er iemand van T-mobile (Moderator met rechten) bereid mij te laten weten wat de status van mijn storingsmelding is? Sinds gisteren geen tv en internet. Lijnmeting lukt niet vanuit klantenservice, dus IEMAND moet naar wijkcentrale toe denk ik?

7207JL

Reputatie 7
Badge +4

Hi @pkruithof, ik heb heel goed nieuws voor je! Zojuist heb ik deze swap voor je aangevraagd. De bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving, zodra dit verzoek is verwerkt: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop dat je de laatste dagen van jouw abonnement probleemvrij kunt genieten van jouw verbinding. Houd je ons hiervan op de hoogte? 😊

Reageer