Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


858 reacties

Reputatie 3
Goedemiddag T-Mobile,

Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.

Dit probleem is ontstaan na de overname!
als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.

Er wordt echter totaal niet geluisterd!

Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.

Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.

Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!



Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!

Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.

En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!

Met vriendelijke groet,
Marco
Reputatie 1
Hier precies dezelfde problemen. Ook in mijn directe omgeving zijn er mensen die internet van t-mobile afnemen en exact hetzelfde ervaren. Ook op het forum van tweakers.net zijn er een aantal mensen die last ondervinden van een regelmatig wegvallende internetverbinding: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/25

Om uit te sluiten dat de problemen zich voordoen in eigen apparatuur (gebruik een netwerkswitch en een airport express) heb ik nu beiden afgekoppeld en de draytek een factory reset gegeven. Heb zelfs twee dagen ieder apparaat dat ik op dat moment gebruikte afzonderlijk aangesloten op het modem en alle overige apparatuur afgekoppeld om te kijken of de problemen zich zouden herhalen. Had en heb echter nog steeds dezelfde problemen.

Zou het prettig vinden als t-mobile hier serieus naar zou willen kijken.
Reputatie 3
Hoi Hartman,

Ja zelfs voor een leek is het duidelijk dat dit probleem niet in huis zit maar aan T-mobile's kant!!

Inmiddels al 6x verbinding weggevallen vanmiddag zelfs!!

schijt ziek wordt je ervan!
Reputatie 1

Hi @AndyS,

Oei daar gaan we meteen naar kijken! Je kan de factory reset zeker proberen, je hoeft niet bang te zijn dat je hierme wat stuk maakt. Een factory reset wil zeggen dat je modem terug gaat naar de fabrieksinstellingen en daarna de laatste updates weer op gaat halen. Eventuele instellingen zoals het aanpassen van de naam van je Wifi netwerk gaan dan wel verloren dus dit zal je dan even opnieuw in moeten stellen.

Mocht het probleem zich voor blijven doen laat dan even weten welke lampjes je nog ziet branden op de modem op het moment dat het gebeurt, dan kijk ik graag met je mee!
Beste Brian,

Ik had meteen een factory reset uitgevoerd na mijn post en het internet was een tijdje goed. Vandaag helaas weer meerdere malen uitvallen, ik heb gekeken en wat opvalt is dat de lampjes wel gewoon aan blijven (ACT die blijft knipperen, WAN, fiber + WLAN aan als het internet uitvalt). Nu ik zo de bovenstaande posts lees ben ik waarschijnlijk ook 1 van de zeldzame mensen die lijd aan een foutieve Draytek glasvezel-modem. Baal er wel helaas van, het is erg onbetrouwbaar momenteel .. (Vooral als je net lekker in bed loopt te Netflix-en) Hoe ga ik nu verder te pas om dit op te lossen? :)

Hoor het graag!


Nog even voor iemand die precies dezelfde klachten als ik ervaarde:

Inmiddels ben ik geholpen door de fijne mensen hier van T-Mobile en heb ik de Draytek modem vervangen voor een Huawei modem + Mediaconverter. Sindsdien geen problemen meer wat betreft de LAN-verbinding die plots uitvalt. Ontzettend fijn!

T-Mobile Thuis klantenservice hulde voor jullie en bedankt!
Reputatie 2

@Lisa het lijkt erop dat alles weer werkt. Vanochtend moest ik alleen nog het kastje voor tv nog een keer resetten, maar tot nu toe lijkt het dat alles weer werkt.

 

Bedankt voor jouw reactie!

Hi @arvn,

 

Thank you for your message and patience. Sorry to hear your internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible.I see you're online again. Is everything working properlu again? If not, you can always follow these steps to restore a connection:  https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet. If it's only Wifi, make sure the Wifi is on by checking the fourth light on the modem en clicking the Wifi/Wlan button at the left backside. This allows you to solve most common problems. Hope this helps!

Hi Sander, 

Thank you for your response. Indeed i’m back online since yesterday evening and it just went by itself so it wasn’t really on my side but some network malfunction that wasn’t reported anywhere in the community or at personal account info section  

Reputatie 4

Tja, misschien komt dat omdat je als klant geen idee hebt of je klacht ontvankelijk is verklaard, bij welke partij de melding ligt, hoelang je verstoken blijft van internet en tv en waar je in vredesnaam moet zijn om dat helder te krijgen? Ik wacht dus maar gedwee af weer wanneer er iemand genegen is van Gideon om in onze wijkcentrale een kijkje te nemen of mijn lijn door te meten... 

Reputatie 7
Hoi Joost!

Onze technische dienst heeft een monteur aangestuurd om jouw lijn te herstellen. Ons monteursbedrijf heet Guidion, vanuit deze naam zul jij een telefoontje of e-mail krijgen om een afspraak te maken. Heeft dit inmiddels al plaatsgevonden?
Reputatie 7
Hoi @Geis

Internet en Wifi worden steeds belangrijker, ik snap dat een onderbreking ongewenst is. Wij communiceren altijd vijf werkdagen, om geen valse verwachtingen te creëren. Het ligt er een beetje aan hoe diep het euvel in het netwerk zit hoe lang zoiets duurt. Is het binnenshuis, dan sturen we de monteurscentrale aan. Het kan even duren voordat zij contact opnemen. Het kan ook in het netwerk zitten, dan sturen we de netwerkbeheerder aan. Die controleert dan de lijn en maakt eventueel een afspraak met jou om de lijn door te meten. Maar eerst doet onze technische dienst onderzoek om uit te sluiten waar het probleem zit. Dit kan uiteraard sneller gaan dan vijf dagen. Er zijn twee dingen die jij kunt doen. Allereerst de lampjes op het modem in de gaten houden. WAN/Fiber en Internet zijn de belangrijkste twee. Branden ze weer dan is de lijn hersteld. Wij nemen daarna contact op via telefoon of e-mail om je in kennis te stellen. Houd daarnaast de telefoon in de gaten, mocht de monteur bellen. Let op: er kan anoniem ingebeld worden. Dan weet je dat vast.

Laat het wel duidelijk zijn, wij staan aan jouw kant: wij willen jou zo snel mogelijk weer online hebben! We zetten dus alles in het werk om dit asap op te lossen.
Reputatie 4

Is er weer een storing? Het internet is heel traag. Regio Leeuwarden. 

 

 

Reputatie 3

@Lisa 

Dank voor de heldere uitleg, we gaan het zien.

Moet voor deze netwerk change de Zyxel modem aangesloten zitten? Of maakt dat niet uit?

Reputatie 2

@Kirillov en @Rnolten Hopelijk hebben jullie een prachtige jaarwisseling gehad! Lukt het met de screenshots? Zodra we die binnen hebben, gaan we zo snel mogelijk voor jullie aan de slag. :smile:


Wij hebben hier een prima jaarwisseling gehad de screens komen er nog aan die ik laatst had gemaakt waren met de wifi want tja je koopt een nieuwe laptop en er zit niet eens een ethernet aansluiting meer op.

Des al niet te min zijn we hier thuis ook aan het overleggen hoe en wat want als er 1 zit te game op de laptop de ander zit tv te kijken moet ik mijn wifi van mijn mobiel al uitzetten wil ik iets daarop opzoeken

dit is de screen van de dag dat ik mn commentaar gaf maar dat is wel wifi

Reputatie 2

@Rnolten Aah geen haast, maar zodra we de bekabelde screens binnen hebben, kunnen we ook jouw case naar de techneuten doorsturen!


mja ben er mee doende maar zoals ik al zei dr zijn er hier nog maar weinig die bekabeld werken t probleem blijft voort zodra ik of iemand anders hier in huis op de laptop een spelletje zit te doen is t feest en daar hadden we in t verleden geen last van. Qua mobiele telefonie niks te klagen maar de rest zingen we even uit

Je ziet me hoop ik spoedig met de screens

Reputatie 1

idd zelfde verhaal hier.. ongelooflijk wat een klote internet atm.

idd ook hier 115 ping, 0.4mb/ps download… gaat werkelijk nergens over dit ! 

nog even en ik stap over op een provider met wel stabile verbinding…. 

Leeuwarden.

Beste T-Mobile, sinds de overstap naar T-Mobile thuis in januari 2020 hebben wij bijzonder vaak internetstoringen. De Wifi valt om de haverklap in het geheel weg (dus niet slechts een trage verbinding, maar in het geheel geen verbinding). Een reset van het modem verhelpt het probleem vaak (niet altijd), maar daar heb ik weinig aan als ik er midden op de dag tijdens vergaderingen e.d. uitgegooid wordt. Om een beeld te geven, op de volgende dagen viel internet weg sinds ik het bijhoud: 26 nov, 30 nov, 3 dec, 5 dec, 7 dec, 15 dec, 22 jan, 26 jan, 27 jan en 28 jan. In een enkel geval werd er op de Community melding gemaakt van een algehele storing. Vorige week lag het bij iedereen in de straat eruit die zich heeft laten inpakken door de nieuwe glasvezelaanbieding. Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

Reputatie 1

Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

 

Reputatie 1

@Brian 

 

Dit bedoel ik dus. 

 

Jullie zijn in het weekend helemaal niet bereikbaar via Facebook of Twitter. Dus je bent gewoon glashard aan het liegen. Het staat zelfs op jullie eigen site dat je in het weekend geen reactie krijgt via sociale media.Zo moeilijk was dat toch niet?

En dat telefoonnummer: tja, leuk dat je het kunt googlen. Is dat niet juist heel triest dat je dus beter een externe partij kunt gebruiken om een telefoonnummer te vinden, terwijl als ik via de T-Mobile site klik op "meld een probleem", dat ik überhaupt niet een telefoonnummer te zien krijg?

 

Eitje inderdaad. Meer een geklutst dan een heel.

Reputatie 4

idd zelfde verhaal hier.. ongelooflijk wat een klote internet atm.

idd ook hier 115 ping, 0.4mb/ps download… gaat werkelijk nergens over dit ! 

nog even en ik stap over op een provider met wel stabile verbinding…. 

Leeuwarden.

 

Daar zit ik ook over na te denken. Internet en tv zijn een drama de laatste tijd. Internet vaak storing of traag en tv soms met blokjes beeld. Ik weet niet waar ze mee bezig zijn in Leeuwarden, maar het wordt er niet beter op.

Reputatie 1

Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

 

T mobile internet is het slechtste wat ik heb gehad in jaren , om de haverklap geen verbinding .

Bellen met klantenservice helpt niet , we sturen u een sms om een afspraakje maken met een monteur .

Dit is al weer meer als een week geleden ,echt klote met de bok .

 

Reputatie 1

Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

 

T mobile internet is het slechtste wat ik heb gehad in jaren , om de haverklap geen verbinding .

Bellen met klantenservice helpt niet , we sturen u een sms om een afspraakje maken met een monteur .

Dit is al weer meer als een week geleden ,echt klote met de bok .

 

Oja nog even ter info het netwerk wat ik zelf heb werkt wel altijd gewoon/goed . het is de verbinding van Tmobile die gewoon niet stabiel is .Hiervoor andere aanbieders gehad die wel werkte .

Ook hier iemand die als dit niet opgelost wordt weggaat ,ben nu aan het werken op mijn mobile abbo.

Net voor de zoveelste keer het modem aan en uit gezet en dan doet ie het weer , wat een zooitje

Reputatie 7
Hallo jiepiewie,

Volgens mij is het probleem opgelost als het modem vervangen word. Een moderator zal dit gaan oppakken en voor je oplossen.
Heb je het klantnummer toegevoegd aan je profiel ? dan kunnen ze meteen aan de slag.
Reputatie 2

Ondanks dat er geen storing actief lijkt te zijn op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen, zijn er duidelijk heel wat meldingen over routingproblemen. Die liggen dus niet aan mijn modem, router, access points, etc. maar aan de verbindingen van T-Mobile aan de rest van het internet. Zie bijvoorbeeld de meldingen op allestoringen:

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

en ook meldingen van slecht internet en een melding dat er iets mis lijkt te zijn bij de Cable&Wireless uplink:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/311

Waarom is het voor T-Mobile zo moeilijk om een goede storingspagina te maken, waarop je direct kunt zien dat er echt iets mis is? Er kunnen toch relatief gemakkelijk allerlei tests zijn die allerlei verbindingen checken elke minuut ofzo? Ik denk natuurlijk direct ook aan het (denk ik) ongerelateerde DNS probleem van niet zo lang geleden.

 

edit:

Ik wilde nog iets toevoegen :wink: . Kijk ik snap dat het normaal gesproken een goed idee is om iemand met een storing zelf even het modem te resetten enzo, maar als er echt iets bij T-Mobile zelf mis is, is het een beetje onhandig om duizenden mensen thuis hun modem te laten resetten als daar niks mis mee is. Dat is vooral mijn gedachte/reden om een automatische sturingspagina te hebben. Ik weet overigens niet of https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/ een automatische pagina is, of dat die alleen storingen die door medewerkers van T-Mobile gecheckt/ingediend zijn laat zien. Maar mijn ervaringen tot nu toe, lijken aan te geven dat die storingspagina niet zo automatisch is.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bowtie ,

Wat betreft het niet kunnen bereiken van de klantenservice klopt. Er is een probleem dit wordt zo ook zichtbaar op de community.

Zie dit topic: Klantenservice minder goed bereikbaar

Jammer dat de reset niet geholpen heeft, nu even geduld hebben totdat de klantenservice weer bereikbaar is. Misschien dat een moderator dit oppikt, zij kijken mee en waar nodig melden zij zich vanzelf. Dit gaat op volgorde van binnenkomst van de berichten.

Goedemiddag, sinds vanochtend thuis geen internet. Zyxel modem wil niet verbinden met buitenwereld.

 

We hebben niks veranderd. Gisteravond nog TV gekeken, vanochtend geen internet.

 

Stappen 1 en 2 doorlopen. Geen resultaat.

We hebben glasvezel. Ook glasvezelpunt heb ik herstart voor de zekerheid.

 

Zou T-Mobile kunnen pingen of onze lijn nog intact is? Dank!

Ehm… mijn dochter belt net dat het weer werkt.

 

Of er is sprake van toeval, of T-Mobile is wel heel snel! Dank.

Sinds een paar maanden valt mijn internet 3 x per week uit, gister avond zelfs 2 x . Mijn postcode is 1274 KV.

Graag hoor ik wat van u hoe dit opgelost kan worden.

Reageer