Alles over Early Renewal

  • 19 March 2019
  • 48 reacties
  • 30355 Bekeken
Alles over Early Renewal
Reputatie 7
Badge +9

Bij Odido kan je je abonnement vernieuwen vanaf 4 maanden voor het eind van de lopende contractperiode. Maar als jouw mobiele telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wilt vernieuwen. Dat noemen wij Early Renewal.

 

Heb jij een nieuw toestel nodig tijdens je huidige contractperiode dan bieden wij hier een oplossing. In dit topic kun je alle informatie vinden over het vervroegd verlengen van je abonnement

 


 

Wanneer kom ik in aanmerking voor een Early Renewal?

Je kunt een Early Renewal afsluiten als:

  • Jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt.
  • Je al jouw Odido facturen hebt betaald.
  • Je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.
  • Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal.


Wat houdt een Early Renewal nog meer in?

  • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
  • Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
  • Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid.

 

Wil je je abonnement vervroegd verlengen? Bel dan met onze klantenservice. Je kunt hiervoor niet terecht in de online shop of een Odido Shop.

*Heb je al een Early Renewal afgesloten? Vanwege een technische storing zie je in je Mijn Odido account dat je je contract alsnog kan verlengen. Dit is niet mogelijk.
 


48 reacties

komen die 71 euro bij op je eerstvolgende factuur of moet dat via een ideal link?, factuur ou namelijk prettiger zijn
Reputatie 7
Hi Kim,



De kosten van een Early Renewal worden op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht, dus niet middels een aparte betaallink. Ik zie terug dat je al een Early Renewal hebt aangevraagd, dus deze is op dit moment onderweg! Als je nog vragen over jouw Early Renewal hebt, dan horen we het graag!
Goedemorgen, komt dat bedrag op de huidige factuur van het 'oude ' abbonnement of in de eerste factuur van het abonnement Want zo lees ik het dan weer op het overzicht.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Kim,



De kosten komen op je eerstvolgende factuur van je huidige abonnement. Je nieuwe abonnement gaat pas in nadat deze is afgelopen en dat is op 2 januari 2021. Heb je zo meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, let me know!
  • Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal. 
     
  • zou je voor mij kunnen nagaan of dit op dit moment wel het geval is bij mij? 
    alvast bedankt!
Reputatie 6

Hi @Mlyct 

Welkom op de Community, dit ga ik uiteraard voor je uitzoeken! Jouw abonnement is op 06-02-19 ingegaan met een Early Renewal. Op dit moment kun je dus geen Early Renewal afsluiten Heb je zo voldoende informatie? :smile:

Ik ben van plan een early renewal af te sluiten. Kan ik tijdens de periode tot de inwerkingtreding van het nieuwe contract het lopende toestelkrediet voortijdig geheel aflossen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tarahumara 

Dat is zeker mogelijk! Je kan je toestelkrediet aflossen via My T-Mobile. Als je gebruik wilt maken van een Early Renewal dan kun je bellen met onze klantenservice. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Hoi kunt u zien of mijn nummer in aanmerking komen voor early.renewel heb 2... 06 nummers bij Julie...

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Debbiegodee 

Onder wanneer kom ik in aanmerking voor een Early Renewal staan wat voorwaarden en als je daaraan voldoet dan kom je hiervoor in aanmerking.

Neem hiervoor contact met de klantenservice, het zal je €71 kosten.

Ik wilde weten of mijn huidige abbonement is ingegaan met een early renewel of normaal.

Reputatie 7

Hoi @Debbiegodee,

Dit wil ik graag even voor je nakijken! 

Zou je mij via een privébericht jouw 06-nummer kunnen sturen en ter controle jouw volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Als ik het ook voor het andere nummer moet controleren dan kun je de gegevens van dat contract ook gelijk sturen, dan ga ik voor je aan de slag!

is mijn huidige abo gestart als early renewal?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike The Legend 

Dit kan ik voor je controleren. Zou je mij via een privébericht door op mijn naam te klikken jouw 06-nummer kunnen sturen en je volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan ik je daar meer duidelijkheid over geven. 

Hallo zou u voor mijj kunnen kijken of mijn huidige abonnement  een early renewal is

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tomeik1987 

Je bent in dit topic van een reactie voorzien. 

Hallo,

 

Kan ik met een early renewal zelf kiezen welk toestel ik wil?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mardan0804 

Ja, dat kan zeker! Een Early Renewal houdt in dat jij je abonnement vervroegd verlengd en akkoord gaat met een nieuwe contractperiode. Het kiezen van je toestel ligt dus helemaal bij jou. Ik wens je alvast veel plezier met het kiezen van een mooi toestel.

Hello, I have a relatively new sim only plan but I wanted to avail of a phone. I tried to extend my plan online and I was able to do so. Was that option a glitch or am I already eligible to make this change?

Reputatie 7
Badge +15

Hello @default_aj 

Switching from a sim only to a subscription with a phone is possible from 30 days after the start of your sim only. This is called toestelflexibiliteit.

Hello @default_aj 

Switching from a sim only to a subscription with a phone is possible from 30 days after the start of your sim only. This is called toestelflexibiliteit.

Thank you for your response! So when I was able to extend my plan online and receive an order confirmation, they aren’t valid since I already am beyond 30 days since the start of my contract?

Reputatie 7
Badge +15

@default_aj

What is not valid anymore?

After 30 days you can choose to extend with a subscription plus phone whenever you want.

Your sim only will expire and your new contract will start straight away.

Toestelflexibiliteit voorwaarden

@default_aj

What is not valid anymore?

After 30 days you can choose to extend with a subscription plus phone whenever you want.

Your sim only will expire and your new contract will start straight away.

Toestelflexibiliteit voorwaarden

Ah, I see. Thank you for the clarification! I thought that I’m only allowed to extend until 30 days after the start of the contract. I appreciate your help. 

Beste, als ik nu een early renewal kies, kan ik dan elke telefoon uitkiezen??? En als daar kosten aan verbonden zijn, komen die dan op de nieuwe factuur?? En blijft mijn abonnement wel hetzelfde?? 

Ik kan vanaf 1 februari wel verlengen, maar als ik een early renewal zou doen, dan kan ik niet op 1 februari ook een andere telefoon kiezen???

Mvg

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jessy2010 

Een Early Renewal kost je eenmalig €71,12, deze worden denk ik in rekening gebracht op de volgende factuur. Omdat je dit regelt via de klantenservice kan je dit altijd nog navragen.

Je kan uit elk toestel kiezen dat op de website staat, je sluit een verlenging af voor 1 of 2 jaar en die gaat pas in na het einde van je huidige contract.

Omdat je vervroegd verlengd kan je dus niet meer verlengen vanaf 1 februari.

Reageer