Beantwoord

14 pro ontvangen bij nieuw abonnement, maar geen verbinding met netwerk

  • 31 October 2022
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Ik heb mijn nieuwe iPhone 14 pro ontvangen. Helemaal mooi, maar als ik mijn sim kaart erin stop, dan heb ik geen verbinding met het T-mobile netwerk.

Begrijp ik het goed dat ik mijn simkaart moet activeren? Als ik dan een t-mobile account aanmaak en mijn abonnement wil toevoegen en dus het bijbehorende 06 nummer invul dat op de kaart staat. Dan krijg ik de melding “ Oeps, er is iets mis gegaan”. Iemand nog een idee wat ik kan doen? Zie ik iets knulligs over het hoofd?

 

Ja, ik stap voor het eerst in 8 jaar tijd weer over van mobiele provider… Makkelijker wordt het niet.

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 October 2022, 20:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paul900300 

Gaat het om een overstap met nummerbehoud of een nieuwe abonnement?

Als nummerbehoud is aangevraagd en pas later in gaat dan heb je een simkaart met een tijdelijke nummer die niet geactiveerd is gekregen. Het advies is dan om te wachten tot de dag waarop het nummer wordt overgezet en in de tussentijd maak je gebruik van je huidige provider.

Ja, dat is inderdaad het geval. Door zo lang te wachten loop ik niet het risico van huidige nummer kwijt te raken? En ik kan dus gewoon de t-mobile sim over een kleine maand gebruiken en hoef dan niets te activeren e.d.?

Reputatie 7
Badge +15

@Paul900300

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd zal je nummer op de afgesproken datum overgezet worden en tot die tijd kan je gebruik maken van je huidige abonnement.

Je loopt geen risico om je eigen nummer kwijt te raken en als de simkaart het op de dag van nummerbehoud nog niet doet dan kan je langs een T-Mobile winkel gaan en die activeren hem dan of misschien zal hij op die dag vanzelf werken.

Als je de T-Mobile simkaart met het tijdelijke nummer nu laat activeren dan begin je ook meteen met betalen voor het abonnement dus dan zit je met dubbele kosten.

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt natuurlijk altijd (voor de zekerheid) nog even de status van je aanvraag voor nummerbehoud controleren. Welkom terug bij T-Mobile! 😊

 

Reageer