Beantwoord

Afgewezen aanvraag toestelkrediet

  • 10 October 2021
  • 11 reacties
  • 1520 Bekeken

Mijn aanvraag voor een toestelkrediet is afgewezen. Geen idee waarom. Ik heb 1 bkr-krediet, verder net een bkr-krediet afgelost. Ik heb de inkomenstoets doorstaan, heb verder geen schulden en mijn inkomen is meer dan voldoende om het toestelkrediet te kunnen betalen. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 11 October 2021, 10:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tarahumara 

Middels dit formulier kan je de reden voor afwijzing opvragen, ik denk dat een moderator je dit helaas niet kan vertellen.

Formulier

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Tarahumara  Wat jammer zeg. Misschien iets meer eigen geld gebruiken. 1€ kan net het verschil maken. Tot €250, is er geen registratie nodig.

Het kan ook zijn dat je afgeloste krediet nog niet is verwerkt. Je kan dat ook opvragen bij BKR zelf succes en fijne zondag!

Hallo @Tarahumara  Wat jammer zeg. Misschien iets meer eigen geld gebruiken. 1€ kan net het verschil maken. Tot €250, is er geen registratie nodig.

Het kan ook zijn dat je afgeloste krediet nog niet is verwerkt. Je kan dat ook opvragen bij BKR zelf succes en fijne zondag!

Ik heb dit bij het bkr gechecked: de aflossing is geregistreerd!

Hallo @Tarahumara 

Middels dit formulier kan je de reden voor afwijzing opvragen, ik denk dat een moderator je dit helaas niet kan vertellen.

Formulier

Bedankt. Dat formulier ken ik. Duurt eeuwig voordat een antwoord komt. En het antwoord is dan nietszeggend. Lijkt wel alsof ze geen antwoord willen geven. En telefonisch contact? Ja bij die gegevens kunnen wij niet. Heel klantonvriendelijk.

Reputatie 7
Badge +15

@Tarahumara

Nadat je een krediet hebt afgelost en de kredietaanbieder doorgeeft dat je krediet is beëindigd, blijven je gegevens nog 5 jaar staan. Is er tijdens de looptijd van het krediet iets gebeurd? Je liep bijvoorbeeld een tijdje achter met je betaling. Dan blijft dat ook 5 jaar zichtbaar.

Is de tip van @CrisTien  ook geen optie met een toestelkrediet van maximaal €250 en de rest in 1 keer betalen?

@Tarahumara

Nadat je een krediet hebt afgelost en de kredietaanbieder doorgeeft dat je krediet is beëindigd, blijven je gegevens nog 5 jaar staan. Is er tijdens de looptijd van het krediet iets gebeurd? Je liep bijvoorbeeld een tijdje achter met je betaling. Dan blijft dat ook 5 jaar zichtbaar.

Is de tip van @CrisTien  ook geen optie met een toestelkrediet van maximaal €250 en de rest in 1 keer betalen?

He Waqqas,

 

nee niks gebeurd, altijd keurig op tijd betaald. En mbt tot de tip van CrisTien: als t-mobile een regeling aanbiedt dan kan de oplossing toch niet zijn dat je er geen gebruik van maakt? Ik voldoe aan alle voorwaarden en toch die afwijzing!? Niet erg transparant vind ik. Ik weet dat elders inlichtingen worden ingewonnen maar daar kan niks staan  want er is niks dat de toekenning in de weg staat. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Tarahumara 

Middels dit formulier kan je de reden voor afwijzing opvragen, ik denk dat een moderator je dit helaas niet kan vertellen.

Formulier

Bedankt. Dat formulier ken ik. Duurt eeuwig voordat een antwoord komt. En het antwoord is dan nietszeggend. Lijkt wel alsof ze geen antwoord willen geven. En telefonisch contact? Ja bij die gegevens kunnen wij niet. Heel klantonvriendelijk.

Nee niet klantonvriendelijk maar zijn gewoon de AVG privé regels van tegenwoordig. TM wil je uiteraard als klant behouden maar mag niet in jouw privé bankgegevens  kijken, en dat is maar goed ook lijkt mij. 
En uiteraard kan dat ook niet telefonische. 
Weet je zeker dat de BKR een fout maakt? Zweeft er niet ergens toch nog iets? @Waqqas  en ik @CrisTien  kunnen morgen de moderators vragen of dit is op te lossen. Je moet hun antwoord afwachten.!
Heb je geen achterstanden bij TM? 

Nog even dit: deze regels gelden voor iedereen bij elke provider en elk bedrijf 

 

Hallo @Tarahumara 

Middels dit formulier kan je de reden voor afwijzing opvragen, ik denk dat een moderator je dit helaas niet kan vertellen.

Formulier

Bedankt. Dat formulier ken ik. Duurt eeuwig voordat een antwoord komt. En het antwoord is dan nietszeggend. Lijkt wel alsof ze geen antwoord willen geven. En telefonisch contact? Ja bij die gegevens kunnen wij niet. Heel klantonvriendelijk.

Nee niet klantonvriendelijk maar zijn gewoon de AVG privé regels van tegenwoordig. TM wil je uiteraard als klant behouden maar mag niet in jouw privé bankgegevens  kijken, en dat is maar goed ook lijkt mij. 
En uiteraard kan dat ook niet telefonische. 
Weet je zeker dat de BKR een fout maakt? Zweeft er niet ergens toch nog iets? @Waqqas  en ik @CrisTien  kunnen morgen de moderators vragen of dit is op te lossen. Je moet hun antwoord afwachten.!
 

Nog even dit: deze regels gelden voor iedereen bij elke provider en elk bedrijf 

Nee 100% zeker. In de bkr staat het ook goed. En zoals gezegd, er is nooit een betalingsissue geweest. En mijn inkomen is echt meer dan voldoende. Snappen jullie het? 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Tarahumara

Ik snap je, ik heb je topic aangekaart bij de moderators en hopelijk kan je spoedig een antwoord verwachten.

@Tarahumara

Ik snap je, ik heb je topic aangekaart bij de moderators en hopelijk kan je spoedig een antwoord verwachten.

Top bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tarahumara 

Ik begrijp dat je direct een reactie wilt en ik zie dat Waqqas en Cristien goed met je meedenken. Maar wij kunnen om privacy-redenen de exacte reden van afwijzing zelf niet inzien. Natuurlijk kan je die wel zelf opvragen, via dit formulier. Ik begrijp dat een reactie via deze weg wat langer duurt, maar dat is de enige manier om je reden van afwijzing op te vragen. Hopelijk kom je hiermee verder!