Beantwoord

afleveren telefoon?

  • 20 September 2022
  • 3 reacties
  • 2498 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik krijg van PostNL een melding dat er een pakket onderweg is vanaf postbus 33 in Zwanenburg naar mijn zakenadres (verzamelgebouw) waar op dit moment niemand van mijn bedrijf is.
Kan dit een van de iPhones zijn die ik besteld heb?

Wat doet PostNL als niemand het in ontvangst neemt?

wat gebeurt er als wel iemand in het gebouw het in ontvangst neemt, waardoor ik mijn telefoon kwijt ben? PostNL neemt het getekend in ontvangst nemen namelijk niet zo nauw weet ik uit ervaring.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 21 September 2022, 09:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Hanzzl dat vind ik heel gek.. Het is normaal gesproken wel de bedoeling dat er een check wordt gedaan op de ID-kaart. Ik vermoed dat hij alleen checkt of het aan het juiste adres wordt bezorgd en dus niet (meer) de ID-check doet. Dat dit niet wordt gedaan, is een stukje nalatigheid van de bezorger van PostNL geweest. Dat is zeker een verbeterpunt voor onze koerierpartner PostNL. Maar geen zorgen, als het pakketje zoek raakt, wordt er door ons altijd een onderzoek gestart samen met PostNL. We doen er dan alles aan om te achterhalen waar de telefoons zijn geleverd. Superfijn dat ze voor nu wel aan de juiste persoon zijn geleverd. Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe iPhones! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Beste Pharwin,

ik heb beide telefoons ondertussen ontvangen.
Ik heb namelijk gezorgd dat ik toch op locatie was.

Er werd me bij het afleveren niet gevraagd om mijn ID-bewijs. Ik hoefde alleen een krabbel te zetten op zijn device. Ik had mijn ID-bewijs zelfs in mijn hand, maar de besteller wilde daar niet op kijken.

De handtekening zelf werd ook niet gecheckt of bekeken of vergeleken. Als ik een kruisje had gezet dan was het ook goed geweest.

Met andere woorden: een afleveroperatie via PostNL met zeer veel risico. Voor hetzelfde geld was ik nu meer dan 2K armer geweest en had ik geen telefoons gehad.

Is zeker een punt van verbetering voor een partner van T-Mobile.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Hanzzl, geen zorgen! Mocht het je nieuwe iPhone zijn, dan kun je deze alleen in ontvangst nemen als je het ondertekend hebt. Diegene die besteld heeft, kan dan ook alleen het pakketje in ontvangst nemen en niemand anders. Er wordt bij de bezorging ook een ID-check gedaan om er zeker van te zijn dat de juiste persoon de telefoon in ontvangst neemt. Mocht je zelf niet in de gelegenheid zijn om het pakketje in ontvangst te nemen, dan wordt er altijd nog een tweede bezorgpoging gedaan. Bij PostNL kun je dan zelf een nieuwe gewenste bezorgdatum doorgeven als deze voor jou niet uitkomt. Als het dan weer niet lukt, dan wordt deze afgeleverd bij een PostNL-punt bij jou in de buurt, waar je deze kunt ophalen op vertoon van je legititmatie. Ik hoop dat het duidelijk is geworden. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Reageer