Beantwoord

beloofde korting verdwenen - telefoongesprek opsturen als bewijs?

  • 17 December 2021
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Op 7 december gebeld met T-mobile thuis om mijn contract te verlengen. Daarna gevraagd om ook het contract voor mobiel te verlengen, dat kon deze medewerker niet, dus werd ik doorverbonden met de afdeling van T-mobile van mobiel. 

Vervolgens met de volgende medewerker gesproken en ook het contract voor mobiel met 12 maanden verlengd.

Voor verlenging van internet thuis ontving ik de bevestiging binnen een paar uur per email. Van de verlenging voor mobiel echter niets ontvangen dus op 16 december maar weer gebeld. Helaas, niets te zien in het systeem….dus “nogmaals” verlengd. Alleen….zij konden niet meer de beloofde 3 maanden van 10 euro korting geven zoals wel op 7 december was beloofd. 

Ik heb aangegeven dat het mij echt was aangegeven en dat ik het waarschijnlijk ook wel zou kunnen bewijzen aangezien ik mijn gesprekken opnam. Maar helaas, dan zou ik naar een winkel toe moeten om dat te laten beluisteren zodat ze alsonog de korting konden geven die mij toegezegd was. Ik kon het niet opsturen (hallo, het 2021??). Maar ja, dat kost me minimaal 1.5-2 uur (reistijd, winkel)…..

Vannochtend toch maar even het gesprek afgeluisterd om te kijken of ik me vergist heb, maar nee hoor. Nadat de medewerker van T-mobile thuis mij doorverbond met de medewerker met T-mobile mobiel werd duidelijk de korting van 3 maanden na 10 euro aangegeven (vanaf 5:30 min. werd ik doorverbonden, 6:45 min. start gesprek en 7:45 min. werd de 3 maanden x 10 euro aangegeven). Ik kan hier niet het telefoongesprek bijvoegen i.v.m. privacy gevoelige details, maar is er nu niet echt een mogelijkheid dat ik dit gesprek naar T-mobile kan opsturen en jullie dit afluisteren, of dat jullie zelf het door jullie opgenomen gesprek afluisteren op basis van datum en tijdstip?

Ergens is door T-mobile een fout gemaakt (afgesloten verlenging niet bevestigd, korting niet geven), lijkt me dat ik dan toch op de een of andere manier wel het telefoongesprek kan opsturen of datum + tijdstip + tel. doorgeven zodat dit gecontroleerd kan worden? 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Dave 21 December 2021, 10:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rube6 

Wanneer je thuis verlengd dan kan je eventueel wel 3 maanden korting krijgen maar bij mobiel zijn de kosten voor nieuwe en bestaande klanten hetzelfde, je hebt natuurlijk wel klantvoordeel bij 2 of meer abonnementen op jouw adres.

Mij werd er ook eens bij KPN voor thuis 6 maanden 5 euro korting beloofd bovenop de welkomstkorting, uiteindelijk had het geen zin om hierover te praten met anderen want het was gewoon een foute belofte.

@Waqqas  Het kan best zijn dat er iets verkeerd is gegaan, maar beide partijen hebben ingestemd met watn mondeling afgesproken is. Dan kan een van beide partijen niet zomaar zeggen oh, maar dat was een foutje. Ik zie dit dan ook niet als een belofte, maar een bindende afspraak die we telefonisch hebben gemaakt (en te verifieren is). 

T-mobile heeft dit ook aangegeven om hier op deze manier mee om te gaan, alleen erg jammer dat deze verificatie alleen maar in de winkel kan, wat veel extra tijd kost. Bovendien is er nu een lockdown….dus ik zou toch verwachten dat ik de opname van het telefoongesprek gewoon per email naar een persoon/afdeling van T-mobile kan sturen??

Reputatie 7
Badge +15

@rube6 

Het voorbeeld dat ik je gaf over KPN in mijn eerdere reacties daar was ook sprake van een mondelinge akkoord tussen beide partijen..

Ik denk niet dat het opgenomen gesprek je veel gaat opleveren. Indien een moderator hier toch nog wat aan wilt doen dan zal je dat wel horen van een moderator 👍

Reputatie 7
Badge +14

@rube6 

Heel raar dat ze je naar de winkel sturen voor verificatie. Een geluidsopname zou namelijk aan een aantal eisen moeten voldoen. B.v. dat je de andere partner in het gesprek aangeeft dat je het opneemt, maar vooral, op een computer kan ik heel makkelijk een stukje van de conversatie eruit halen en zodoende een onvolledig beeld schetsen.

Ik geloof wel in jouw goede bedoelingen hoor, dit soort zaken doe je ook niet voor 3 tientjes . Maar een mobiel abonnement 3 maanden korting bestaat niet in het aanbod, is dus ook niet 'in te voeren' en dat kan ook de reden zijn dat je geen bevestiging hebt gehad.

Maar heb je wel het klantvoordeel aangezet? De combinatie van vast internet en mobiel levert zo ie een goed voordeel op!

Reputatie 7
Badge +15

En klantvoordeel is een blijvende korting die blijft lopen zolang er minimaal 2 of meer abonnementen op je adres staan geregistreerd 😉

Weet je, het maakt ook allemaal niet zoveel uit voor die 3 tientjes. Sterker nog, mijn werkgever vergoed mijn abb. zelfs dus ik heb er persoonlijk niet eens voordeel van. Het gaat me meer om het principe…

En @eric  ik heb T-mobile ook aangegeven dat ze niet naar mijn opname hoeven te luisteren, ze mogen ook naar hun eigen opname luisteren (ik kan datum + tijdstip + tel. zo doorgeven). Maar dat ging niet, ik moest met mijn telefoon naar de winkel gaan….

En ja @eric en @Waqqas ik heb klantvoordeel wel aangezet. Verder ook prima te spreken over T-mobile hoor, alleen dit niet helemaal.

Reputatie 7

Hi @rube6,

Goed dat je dit hier laat weten en ik begrijp dat dit op het moment een principekwestie voor je is geworden. Ik wil graag voor je kijken wat ik boven water kan halen, maar ik kan niet garanderen dat ik de toegezegde korting alsnog toe kan kennen.

Bij mobiele abonnementen bieden we een dergelijke korting namelijk nooit aan. Ik heb het ook alvast even gecheckt bij een collega van T-Mobile Thuis en in die periode was er ook geen dergelijke korting op onze Thuis-abonnementen. Mijn eerste idee was dat het dan om Klantvoordeel zou gaan (dat is namelijk ook €10,- korting), maar dat is dan weer niet enkel voor drie maanden. 

Om dit verder na te kijken heb ik een aantal gegevens van je nodig, zodat ik in ons systeem mee kan kijken. Kun je mij via een privébericht jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN sturen?

Ik zie jouw bericht graag verschijnen!

Nog ter afsluiting - David heeft geluisterd naar de opname en hoogstwaarschijnlijk is er verkeerd  doorverbonden waardoor e.e.a. mis is gegaan. David heeft het het netjes opgelost omdat er tijdens het telefoongesprek door T-mobile een fout is gemaakt, dit ondanks dat er dus normaal geen korting is voor mobiel. 

David en webcare team van T-mobile, bedankt en fijne feestdagen :-). 

Met groet, Rube6