Beantwoord

Contract overnemen

  • 7 January 2022
  • 6 reacties
  • 222 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Mijn ex-partner heeft zonder mijn medeweten een T-Mobile contract + telefoon op mijn naam gekocht. Ik wil graag dat hij het contract overneemt maar hij woont niet meer in NL en kan zijn postcode uit Duitsland niet meer gebruiken.

Hoe kan ik hem het contract geven zonder adres in Nederland?

Bij voorbaat dank!

 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 7 January 2022, 20:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @s1342  Welkom, heb jij daar dan niet voor getekend? En Je ID moeten tonen?

Dit lijkt mij moeilijk zonder Nederlands adres!

 

Hallo @CrisTien,

Hij kocht een telefoon van mijn bankrekening en tekende voor een abonnement.
Ich selbst wohne in den Niederlanden, und er hat früher bei mir gewohnt. Aber jetzt ist er nach Deutschland weggezogen.

Het contract loopt tot 2023 en ik wil dat hij het overneemt.
 

Reputatie 7
Badge +14

@s1342 Vreemd want je moet altijd je Id laten zien en zelf tekenen bij ontvangst dat kan geen ander voor je doen.

Als het abonnement op zijn naam staat krijgt hij vanzelf bericht.

Als  het op jouw naam staat is het ook jouw verantwoordelijkheid. Hoe lang loopt je abonnement al?

 

@CrisTien Hartelijk dank voor uw antwoorden en hulp. 

Is er een manier waarop ondertekende documenten kunnen worden bekeken ?

Het abonnement loopt al een jaar. Ik kwam er per ongeluk achter toen ik merkte dat het bedrag van mijn bankrekening werd afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @s1342  Ik ben GEEN moderator maar net als jij een klant. Ik was alleen verbaasd omdat ik altijd met ID zelf moet tekenen anders ontvang ik niets! 

Maar goed om duidelijkheid te krijgen moet je wachten op de hulp(reacties) van de moderators.

Als je van een contract af wil moet je eerst de telefoon in een keer afbetalen en daarna het contract afkopen. Ook dat kunnen de moderators je uitleggen,

Succes

 

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien Hartelijk dank voor uw antwoorden en hulp. 

Is er een manier waarop ondertekende documenten kunnen worden bekeken ?

Het abonnement loopt al een jaar. Ik kwam er per ongeluk achter toen ik merkte dat het bedrag van mijn bankrekening werd afgeschreven.

Dat ligt eraan waar het contract is afgesloten. Sommige retailers, zoals Belsimpel.nl hebben soms een andere verificatie methode. Maar inderdaad, een abonnement kan niet op iemand zijn naam worden gezet zonder Nederlands woonadres. 

Wat je wel als rechtsvaardige eigenaar kan doen is inloggen op mijn.t-mobile en de sim als gestolen melden. Dan kunnen er verder geen buiten de bundel kosten worden gemaakt. Afkopen van het toestel plus de resterende maanden is daarna het enigste en dat breng je dan in rekening bij je Ex. Zeker als er nog meer te verrekenen valt kun je dat dan zo oplossen