Beantwoord

ingangsdatum mobiel opeens eerder dan gepland

  • 13 August 2021
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Hallo,

 

In April 2021 had ik een totaalpakket afgesloten bij T-mobile voor internet,tv en mobiel. Hierbij de garantie dat je kan annuleren als oude contract nog doorloopt.

Het bleek dat mijn contract huidige internetprovider nog doorloopt tot december dus heb zoals het moet dit netjes aangeven bij T-mobile en binnen de gestelde tijd het abonnement geannuleerd.

 

Dit is via de chat van website gedaan, in juni ontvang ik opeens een sms dat mijn nummer overgezet ging worden. Ik dacht dat ik alles geannuleerd had maar blijkbaar moet je mobiel en tv/internet apart van elkaar annuleren terwijl je wel als 1 pakket afsluit. Dit is natuurlijk totaal niet handig want hiermee heb je geen product korting en vind het ook vreemd dat de medewerker van t-mobile mij niet hier op hebt geattendeerd bij het annuleren.

 

Mijn contract bij mijn tel provider is wel al opzegbaar en van mijn internet / tv bij december.

 

Ik heb toen afgesproken om de begindatum te verzetten naar december wanneer ik alles kan overzetten naar T-mobile. Echter vandaag ontvang ik weer een sms dat mijn nummer overgezet gaat worden.Ik heb weer contact opgenomen en nu krijg ik te horen dat 20-08 de uiterste datum is dat overgezet kan worden. Maar annuleren kan ook niet. 

 

Dit houdt in dat nu dat ik zometeen mijn huidige productkorting verlies en ook niet krijg bij T-mobile, dus fors meer ga betalen. Dit lijkt mij toch niet helemaal netjes en ben benieuwd wat ik het beste kan doen om dit op te lossen.

icon

Beste antwoord door eric 14 August 2021, 04:50

Bekijk origineel

5 reacties

Gegevens uit het contract:

Originele ingangsdatum: 22-04-2020

ordernummer: 59792200

 

Verder zie ik ook dat het nummer van mijn paspoort niet klopt wat in het contract staat.  Ik heb inmiddels mijn huidige provider de opdracht te geven de overzetting te blokkeren.

Mijn verzoek is of dit hele abonnement geannuleerd kan worden wat eigenlijk mijn intentie was nadat mijn contract voor internet/tv niet opzegbaar was.

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik lees een paar aparte zaken. Je spreekt over een totaal pakket, dat bestaat niet. Je sluit een internet/tv af en je sluit een mobiel abonnement af. Dat zijn twee contracten in de my T-Mobile omgeving. Je kunt als klant zelf in de my T-Mobile omgeving klantvoordeel activeren zodra beide abonnementen actief zijn. Als je 1 contract annuleert loopt de andere gewoon door.

Nummerbehoud voor mobiele abonnementen kan hooguit 4 maanden van te voren worden aangevraagd. Dus je kunt bijvoorbeeld op 1 april een T-Mobile mobiel abonnement aanvragen met nummerbehoud op 1 augustus. Als je voor een latere datum aanvraagt zal de oude provider het verzoek afwijzen of die '4 maanden later' datum terugsturen naar de vragende provider. 

 

Het alsnog annuleren is wellicht een mogelijkheid als het een sim-only betreft. Bel daarvoor even de klantenservice of wacht totdat een moderator reageert. 

Hallo,

 

Je hebt helemaal gelijk. Ik was toentertijd in de veronderstelling dat  het  een pakket was daarom was ik ook vergeten om het mobiele abonnement te annuleren. Ik zag later inderdaad dat het twee verschillende contracten zijn maar wel tegelijk afsluit.  

 

Ik kwam hier pas achter toen ik de eerste maal een bericht kreeg dat mijn nummer overgezet zou gaan worden. Ik heb toen contact gehad met T-Mobile en ze zouden het uitstellen tot december. Dan loopt namelijk mijn Ziggo contract af en kan ik alles onderbrengen bij T-Mobile zodat ik ook de aangeboden kortingen krijg. Echter dat lijkt nu opeens nu niet meer te kunnen. 

 

Mijn verzoek is ook of sim-only abonnement geannuleerd kan worden en dat ik in december opnieuw kan kijken en eventueel een contract afsluit zodra alles vrij is.

Reputatie 7

Hoi @renger.vegting,

Goed dat je dit even hier laat weten en dit wil ik graag voor je nakijken. Op dit moment heb ik echter nog geen toegang tot jouw aansluiting en kan dus niet nagaan of er iets regelen valt aan het Sim Only-abonnement wat je hebt afgesloten. Zou je mij daarom een privébericht kunnen sturen met het nieuwe 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN wat bij de aansluiting hoort. 

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!

Hoi david,

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb je net een PB gestuurd met mijn gegevens.

Groet,

 

Renger

 

Reageer