Beantwoord

Levering Samsung S21 grijs

  • 29 November 2021
  • 51 reacties
  • 1541 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Heb 28-11-21 mijn contract verlengd met een Samsung s21 128gb grijs. Er is mij vervolgens niks aangegeven dat dit toestel niet op voorraad is of binnenkort nog niet leverbaar is. Heb vervolgens de klantenservice benaderd om na te vragen wanneer ik mijn zending mail kan ontvangen.

Lees zojuist dat Samsung s21 pas vanaf 8 december leverbaar is, dit was voor nieuwe abonnementen die vanaf 29-11-21 zijn afgesloten.

Ga ervanuit dat dit niet op mijn order toe wordt gepast, nogmaals heb geen indicatie hiervan gekregen tijdens het plaatsen van mijn bestelling en heb bevestiging gekregen vanuit de klantenservice?

Hoor graag terug wat ik kan verwachten, zou namelijk vandaag de bevestiging ontvangen wanneer ik mijn s21 bezorgd kan krijgen, echter is het nog niet binnen.

Gr, 

icon

Beste antwoord door Dave 16 December 2021, 10:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Hier helaas ook hetzelfde probleem, 29 november besteld, levertijd stond toen rond de 8 december, schoot toen ineens naar 7 januari, ben inderdaad ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren als ik de telefoon niet op tijd binnen heb. 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Het probleem met de langere levertijd en de actieperiode wordt door mijn collega’s op dit moment opgepakt en wanneer wij hier een update over hebben, delen we dat natuurlijk ook direct in dit topic! 

Tijdens de go go go deals in de nazomer bestelde ik een nieuwe samsung (s20). Omdat mijn bevestigingsmail uitbleef, ben ik na een week gaan bellen waar de bestelling bleef. Klantenservice vertelde mij dat het toestel niet meer leverbaar was - iets dat tot 3 dagen daarna niet op de website werd aangepast. De bestelling kon geannuleerd worden, waarna ik een nieuw contract kon afsluiten. De go go go deals waren echter niet meer van kracht, want die waren afgelopen. Zodoende nieuwe aanschaf uitgesteld, omdat dit honderden euro's zou schelen.

In november bestelde ik (tijdens nieuwe go go go deals) de S21 256 gb. Deze zou leverbaar zijn per 8 december. Ik kon binnen 2 uur betalen via ideal, of bij levering. Drie dagen later kreeg ik een betalingsherinnering, met de boodschap ‘betaal nu en maak uw afspraak voor levering'. Na betaling geen afspraakuitnodiging, en zelfs geen bevestiging van betaling. Omdat ik bang was dat ik aan een hacker of zo betaald zou hebben, heb ik klantenservice gebeld. Zij vertelden mij dat de betaling goed was ontvangen (iets wat je zelf nergens terug kan zien, behalve op je bankafschrift), en dat levering enige dagen na 8 december verwacht kon worden. Ik zou 8 of uiterlijk 9 december een mail van AMP Groep krijgen om een leverafspraak te maken.

Vanochtend opnieuw gebeld, omdat ik de levertijden van AMP Groep ken, en wel gebruik wil maken van de Samsung Cashback die tot 10 januari aangevraagd kan worden. Uitlevering staat (voorlopig) op 7 januari. Daar komt de afhandeling van AMP nog achteraan - staat nu op een week of twee naar ik begrijp. Ik kan mijn huidige bestelling annuleren en een 128 gb per direct geleverd krijgen. Dit wel voor de huidige prijzen en tarieven, en dus voor bijna 300 euro meer.

Ik ben bijna 20 jaar klant bij T-mobile, maar sta op het punt om de hele boel te annuleren en over te stappen naar Vodafone (waar men wel communiceert over levertijden).

Mijn vraag aan t-mobile is waarom er niet of onjuist / tegenstrijdig wordt gecommuniceerd, en hoe omgegaan wordt met compensatie van die cashback. Ik verwacht dan geen tegoedbonnen voor accessoires die ik niet hoef (die grap werd mijn betere helft geboden), maar gewoon geld op de rekening. Als dat er niet komt, is dat ook een antwoord - dan weet ik in ieder geval meer dan nu.

Ik ben heel benieuwd of er een antwoord mag komen, en hoe dat luidt.

Reputatie 1

Bedankt @David, erg fijn om bevestiging te krijgen dat onze zorgen zijn ontvangen en worden meegenomen! 

@Hajar ben je er nog? 

Ik sluit me aan bij alle gedupeerde die me in dit topic voorgaan.

Op 28 november was ik in de T-mobile shop, waar ik de Samsung S21 uitkoos en aangaf het graag thuis nog te bekijken en het dan te bestellen. Het was wel een erg mooie actie met daarbij nog de cashback actie van Samsung. Ook mijn vriend had er oren naar en zo geschiede, op de bewuste avond bestellen we beiden een Samsung Galaxy S21. Mijn vriend een zwarte(grijze) en ik de paarse variant. 

De paarse variant staat op dat moment op begin december.

(een nog mooiere notitie: ik bestelde de telefoon een uur vóór mijn vriend de bestelling c.q. verlenging deed)

Mijn vriend krijgt bericht dat PostNL de levering gaat doen en ik dat er bericht van de bezorgdienst AMP zal komen. Tot dusver prima, opmerkelijk maar het zal vast goed komen. 

Vriendlief krijgt zijn telefoon enkele dagen later binnen. Gelukkig als een kind. 

Ik probeer nog wat geduld op te brengen voor ik bel. Als ook 8 december voorbij gaat bel ik T-mobile voor de tweede keer, zeker ook omdat het checken van de bestelling buiten gebruik is. Helaas kan de medewerkster niets meer vertellen dan op de website te zien is en aangezien het vrijdagavond is, het advies om maandag terug te bellen. Op de website staat dan dat voor bestellingen op dat moment de levering vanaf 20 december is. De zwarte is wel leverbaar, maar dat gaat mijn probleem niet oplossen. 

De telefoon kocht ik in de wetenschap van de prijs op dat moment en daar vanaf nog de 100€ cashback. Met annulering en bestellen van een nieuwe, betaal ik stukken meer.

Afgelopen maandag gebeld, een vriendelijke jongeman aan de telefoon die me zelfs beloofd als ik vrijdag nog niets van AMP heb gehad me zelf te bellen om de laatste info door te geven. Aangezien ik in het gesprek ook aangeef het niet klantvriendelijk en netjes vind van T-mobile dat ik als klant niet op de hoogte gehouden wordt. Terwijl ik direct netjes betaalt heb. 

Ein-de-lijk daar is dan vanavond een bericht van AMP. Mijn levering kan ik inplannen, enthousiast spring ik van de bank. Helaas voor korte duur, bij het openen van de AMP website zie ik dat ik kan kiezen voor levering op 14 januari 2022. 

De cashback actie is in te dienen tot 10 januari, dit gaat dus niet lukken. Op de website van AMP zijn ze niet te bereiken en verwijzen naar de klantenservice van T-Mobile, waar ik ondertussen al 3 maal contact mee heb gehad in de afgelopen week. Daar gaan we nog een keer. Mijzelf alvast verontschuldigd aan de medewerkster dat ik flink gefrustreerd ben en ze het zeker niet persoonlijk op moet pakken. Ze kan niets voor me doen, de bestelling annuleren (geen optie: want, prijs hoger en geen 100€ cashback actie van Samsung), ze kan niet zorgen dat mijn telefoon met PostNL bezorgd gaat worden (dit was namelijk binnen enkele dagen bij mijn vriend), enkel de factuur al hebben is geen oplossing aangezien de IMEI code moeten worden ingegeven en ze kan ook niemand anders aan de telefoon geven. En nee: ook mijn telefoon zelf met de auto ergens ophalen is niet mogelijk. 

Hoe in hemelsnaam is dit anno 2021 mogelijk. Ik ben al langer dan een decennium tevreden en trouwe klant van Tmobile, maar dit heb ik echt werkelijk nog nooit meegemaakt. Het kan druk zijn met bezorging in december, maar een telefoon die nagenoeg direct leverbaar zou moeten zijn pas 1.5 maand later kunnen bezorgen… ik heb er geen woorden voor gevonden.

Vanavond ook op zoek geweest naar een klachtenformulier, maar ook die is nergens te vinden. Ja: het sturen van een brief, die met een beetje geluk na 30 dagen behandeld gaat worden (ook te laat… want 10 januari is dan hoe dan ook voorbij). 

Telefonische contact met AMP heeft ook weinig opgeleverd, wel de info dat de telefoons niet in een magazijn bij Tmobile maar ook niet bij AMP liggen, maar in een derden magazijn? De enige optie die de jongen bij AMP heeft is annuleren, waarmee ik weer in de vicieuze cirkel beland dat ik dan nog steeds geen 100€ cashback krijgt, want de datum veranderd en is niet meer in de actieperiode. 

Los van het feit dat ik niet mijn telefoon heb, vind ik alle tijd, de frustratie, het geld en het van het kastje naar de muur gestuurd worden (T-mobile verwijst naar AMP, AMP naar Tmobile klantenservice, klantenservice kan niets doen) echt het meest vervelende van het hele verhaal. 

Hoe gaat T-Mobile er zorg voor dragen dat de 100€ cashback ons toekomt en we verzekerd zijn van een telefoon ontvangen, weten wanneer en nog gecompenseerd worden voor alle effort? 

Naast de 100€ cashback (desnoods uit T-mobile middelen), misschien ook nog mooie Buds ;) 

Bedankt voor de reactie van Samsung delen @nielskleiboer. Ook ik ben benieuwd wat T-Mobile gaat doen om te garanderen dat we daadwerkelijk de beloofde 100-euro cashback gaan krijgen. Want als het zo blijft lopen, dan acht ik de kans erg klein in dat we de deadline van Samsung op 10 Januari gaan halen. 

 

Ik zie ook de reactie van TMobile tegemoet en garanderen dat we zo snel als mogelijk de telefoon in handen hebben, zonder dat we onze bestelling moeten annuleren voor honderden euro's meer de andere (kleur) kunnen bestellen.

@Ursula-3 Hadden jullie beide de 256GB versie?

@Ursula-3 Hadden jullie beide de 256GB versie?

Nee wij hebben de 128GB besteld. Enige verschil is dat mijn vriend de zwart/grijze besteld heeft en ik de paarse. Het is blijkbaar ook uursafhankelijk of AMP of PostNL de levering uitvoert. 

Gezien de levermogelijkheden bij AMP ongunstig zijn voor ons die met de deadline van 10 januari zitten en PostNL bij mijn vriend heel snel leverde stelde ik al voor om mijn order ook met PostNL te laten komen, maar dat kan blijkbaar niemand regelen. Klantenservice heeft als enige mogelijkheid naar AMP te verwijzen, AMP verwijst naar Tmobile klantenservice.

Heb 28-11-21 mijn contract verlengd met een Samsung s21 128gb grijs. Er is mij vervolgens niks aangegeven dat dit toestel niet op voorraad is of binnenkort nog niet leverbaar is. Heb vervolgens de klantenservice benaderd om na te vragen wanneer ik mijn zending mail kan ontvangen.

Lees zojuist dat Samsung s21 pas vanaf 8 december leverbaar is, dit was voor nieuwe abonnementen die vanaf 29-11-21 zijn afgesloten.

Ga ervanuit dat dit niet op mijn order toe wordt gepast, nogmaals heb geen indicatie hiervan gekregen tijdens het plaatsen van mijn bestelling en heb bevestiging gekregen vanuit de klantenservice?

Hoor graag terug wat ik kan verwachten, zou namelijk vandaag de bevestiging ontvangen wanneer ik mijn s21 bezorgd kan krijgen, echter is het nog niet binnen.

Gr, 

SWD, heb jij je S21 al geleverd gekregen?

Het meest vervelende is ook dat nu op de site wordt vermeld bij het verlengen of bestellen van een nieuwe S21 dat deze direct leverbaar is (was ook toen ik bestelde trouwens, maar dat veranderde telkens) maar dat je deze nu ook op kunt halen in de winkel. Ik snap niet dat T-mobile dit ook niet aanbied aan de klanten die nu al weken zitten te wachten (en zoals het er nu voor staat ook nog weken moeten wachten) op de bestelde en betaalde S21.

Het meest vervelende is ook dat nu op de site wordt vermeld bij het verlengen of bestellen van een nieuwe S21 dat deze direct leverbaar is (was ook toen ik bestelde trouwens, maar dat veranderde telkens) maar dat je deze nu ook op kunt halen in de winkel. Ik snap niet dat T-mobile dit ook niet aanbied aan de klanten die nu al weken zitten te wachten (en zoals het er nu voor staat ook nog weken moeten wachten) op de bestelde en betaalde S21.

Ja dat zag ik vanavond ook @Roel Cremers . Misschien kunnen @Hajar of @David of @Waqqas ons hiermee verder helpen? 

Reputatie 1

Wellicht dat het toch nog goedkomt? Ik zie nu op de pagina bestelstatus dat de bestelling overgedragen is aan de koerier:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/alles-over-je-bestelling/bestelstatus

Ik weet niet zeker of dit betekent dat de telefoon dus ook daadwerkelijk op voorraad is, maar daar staat in ieder geval bij dat ik binnen drie werkdagen een bericht zal krijgen van de koerier. Dus ik hoop dat dat zo is, en dat er niet in dat bericht staat dat de telefoon pas na 10 Januari kan afgeleverd worden. 

Het is inderdaad raar dat de website op dit moment weer lijkt te impliceren dat je meteen een telefoon geleverd kan krijgen als je die nu besteld, maar misschien betekent dit dus dat ze weer op voorraad zijn? 

 

 

 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Begrijpelijk dat er de nodige vragen zijn over de cashback van Samsung en de langere levertijden voor de Samsungtoestellen. Ik doe m'n best om op alle vragen zo goed mogelijk antwoord te geven! 

We zullen er ten eerste, samen met Samsung, voor zorgen dat iedereen die voldoet aan de voorwaarden van de cashbackactie het bedrag van €100,- ook daadwerkelijk ontvangt. Ook als de aanvraag niet op 10 januari 2022 kan worden gedaan door de langere wacht- en levertijd. Als je jouw Samsung later hebt ontvangen dan 10 januari 2022, maar verder wél in aanmerking komt voor de actie, laat het tegen die tijd dan in dit topic weten, zodat wij dit verder op kunnen pakken voor je.

Aan de langere levertijden en via welke koeriersdienst je jouw bestelling ontvangt kunnen wij verder niets doen. Het is afhankelijk van de beschikbaarheid van zowel de toestellen als de koeriersdiensten wanneer je jouw telefoon kunt ontvangen. Door de drukte kan dit, zoals bekend, een stuk langer duren dan je wellicht gewend bent. Wanneer jouw order geplaatst is kun je alleen nog wijzigingen hierin (laten) doorvoeren door de gehele order te annuleren en opnieuw te plaatsen, maar dan maak je geen aanspraak meer op eventuele promoties en dergelijken.

Mochten er nog andere vragen zijn dan horen we dat graag van jullie!

Reputatie 1

Vriendelijk bedankt David! :) 

Met die toezegging van de 100 euro cashback ben ik gelukkig, ook al duurt het vast nog even voordat de telefoon daadwerkelijk arriveert. Ik snap dat jullie daar weinig aan kunnen doen.  

 

Nouja, staat net ineens de koerier van PostNL voor de deur, ik verwachtte wel iets, maar dat zou met DHL komen...Dus nieuwsgierig het pakketje opengemaakt, wat schetst mijn verbazing; mijn op 29-11 bestelde S21 256Gb grijs. Ik dacht dat een leveringsafspraak oid gemaakt zou worden. Ook hoef ik niets te tekenen. Nou, al goed eind goed, maar de zeeeer matige communicatie over de voortgang van mijn bestelling en dan ook nog zo'n diefstalgevoelig pakket zonder hoeven tekenen afgeven heeft mij wel een beetje doen laten fronzen...

Helaas heeft Samsung de actie datum vervroegd naar 27 december van de €100 cashback ipv 10 januari. Ik heb maar weer contact opgenomen met Samsung en kreeg dit als reactie:

 

 

 

 

Geen nood! Je mag alvast registreren. Vul bij serienummer VERLATELEVERING in, IMEI nummer: 350000000000000 en je EAN code kun je achterhalen aan de hand van je modelcode, dat kan je terugzien via de link: https://bit.ly/2ZcTXAK. Bij de bijlagen mag je voor nu 2x je orderbevestiging uploaden. Na de beoordeling van de registratie ga je een link per mail ontvangen om de registratie aan te passen. De link naar de promotie: https://bit.ly/3DJYEkO. ^Kevin

@nielskleiboer wat een fijn bericht van Samsung! Kom er wel net een dag te laat achter 😅 de cashback actie is niet meer te vinden op de site van Samsung. Wel vreemd dat ze de spelregels veranderen tijdens het spel. Heb nog ergens een pdf met de voorwaarden van samsung zelf opgeslagen, zal die vanavond eens hier delen met jullie.

@T-Mobile, enig idee of een update over wat er gaat gebeuren met iedereen die dacht tot 10jan de tijd te hebben voor de registratie? 

Update

Samsung heeft registratietermijn verlengd naar 30 januari:

https://bit.ly/3nFKqeX

Gisteren dan eindelijk mijn S21 ontvangen. Vandaag een 15 euro cadeaubon van T-Mobile ontvangen voor het lange wachten. Dat is dan na alle ergernissen over de slechte communicatie van T-Mobile wel weer netjes van hun kant.

Ik heb op 24-12 via de website van T-mobile mijn Sim Only abonnement verlengd naar een abonnement met toestel, de Samsung S21 256GB inclusief de €293 kortingsactie: korting op je abbo + kosten op het toestel en gratis Galaxy Buds2.
Het toestel was helaas niet direct leverbaar maar volgens de website vanaf 31 december.

Uiteindelijk werd ik op 5 januari gebeld dat het toestel binnen was in de winkel. Ik heb de telefoon diezelfde dag nog opgehaald en de eenmalige kosten in de winkel betaald.

Ik heb alle gegevens van mijn toestel ingevuld op de website van Samsung promoties om de Buds2 te claimen waarop op de volgende reactie kreeg:

Onlangs heb je deelgenomen aan onze Galaxy S21 5G promotie met registratienummer ***********. Helaas voldoet jouw registratie niet aan de actievoorwaarden. Daarom kunnen we je deelname helaas niet goedkeuren. De reden hiervoor is:

Het product is niet aangekocht binnen de promotieperiode.

Omdat de telefoon pas vanaf 5 januari leverbaar was, is de “aankoopdatum” volgens Samsung 5 januari en niet 24-12. Daarmee val ik buiten de promotieperiode volgens Samsung.

Op het moment dat ik mijn abonnement heb verlengd kon ik de Buds2 volgens de website van T-mobile nog binnen de actie periode claimen. Door de latere beschikbaarheid val ik hier nu dus buiten..

@ T-mobile, kunnen jullie hier aub contact met mij over opnemen? 

Reputatie 7
Badge +14

Die voorwaarden worden door Samsung gesteld. Je kunt natuurlijk wel je aankoop annuleren als je het zonder de buds niet wilt hebben.

Ik wil het toestel graag houden, maar mede door de actie van de buds en de koeting heb ik voor dit toestel gekozen.

De leveringsproblemen zorgen er nu voor dat de aankoopdatum buiten de promotie periode valt.

Dat lijkt mij niet helemaal correct en als het claimen via Samsung niet lukt zal T mobile daar toch in tegemoet moeten komen lijkt mij.

Er loopt nu een soortgelijke actie, voor de S21FE met gratis buds. Kan Tmobile via die weg mij misschien tegemoet komen?

Reputatie 7
Badge +14

Dit soort cashback of gratis artikelen acties zijn altijd direct vanuit de fabrikant. Die stellen de voorwaarden en onderzoeken de claims naar die artikelen of cash back. Dat is “daily” business zeker als je op de Samsung site kijkt en heel strikt. Daar is niets tussen te krijgen.