Beantwoord

Terugbetaling annulering en nieuwe bestelling status

  • 8 November 2022
  • 9 reacties
  • 229 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Beste T-Mobile, 

 

Op 24 heeft uw collega voor mij een annulering gedaan en een nieuwe bestelling geplaatst bij een T-Mobile winkel. Uw collega’s vertelden mij allemaal dat mijn bedrag binnen 14 dagen teruggestort zou worden, dit is niet gedaan.  

Vandaag nam ik contact op met uw collega Rick, hij vertelde mij dat het 14 werkdagen betreft en dat ik nog langer moet wachten. Echter, dit is niet in uw algemene voorwaarden opgenomen en staat ook niet op uw site vermeld. U vermeldt 14 dagen, dat zijn geen werkdagen. Daarnaast wil ik u erop wijzen dat u wettelijk verplicht bent het bedrag binnen 14 dagen terug te storten, dat zijn geen werkdagen. 

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Deze termijn is verstreken en niemand kan mij vertellen waar mijn geld is, of wanneer ik mijn geld terug krijg. Als ik een concreet antwoord vraag krijg ik terug dat ik maar gewoon geduld moet hebben tot een bepaalde datum, dat heb ik gehad. Daarop kom ik terug en vertellen je collega’s mij weer dat het helemaal geen 14 dagen zijn, maar 14 werkdagen. 

 

Daarnaast vertelde uw collega mij dat mijn plaats op de wachtrij gehouden zou blijven als hij de nieuwe bestelling plaatste voor mijn verlenging, dit is door meerdere collega’s ontkracht op een manier waarop ik voor gek werd verklaard want zoiets kan helemaal niet. Ik heb dit niet verzonnen maar zo word ik wel weggezet door alle medewerkers van de klantenservice. Tevens kan ik nog steeds niets inzien over mijn nieuwe bestelling, al uw collega’s vinden het vreemd dat ik zelf niet de status kan inzien van mijn nieuwe bestelling. De ene collega zegt dat het een storing is, de andere collega zegt dat het een fout in het systeem is. Al met al heb ik geen bevestiging van mijn bestelling en zeggen al uw collega’s dat ik er op moet vertrouwen dat het klopt wat ze zeggen, maar tot nu toe hebben ze mij allemaal onwaarheden verkondigd en als ik vraag om met iemand anders in contact te komen van het bedrijf wordt de boot afgehouden en word mij weer verzocht geduld te hebben en te vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Terwijl er tot nu toe nog helemaal niets goed is gegaan. 

Afgelopen weken heb ik meerdere malen telefoontjes en berichten ontvangen of ik misschien mijn contract wil verlengen, terwijl mijn contract al verlengd is! En dan moet ik iedere keer alle collega’s gaan uitleggen dat ik dus al een vernieuwd contract heb? Terwijl het nergens goed in de systemen staat en ik nergens de status kan opvragen. 

Is er iemand bij dit bedrijf die wel daadwerkelijk klanten helpt? 

icon

Beste antwoord door Saik0 8 November 2022, 09:28

Bekijk origineel

9 reacties

Zojuist in gesprek met weer een andere medewerker, Yanti: 

Yanti

Bedankt voor je engelen geduld!

Ik heb de order en annulering kunnen vinden. Order was geannuleerd op 20/10/2022. Betaling zou automatisch binnen 14 dagen teruggestort worden naar het bankrekening nummer waar het vandaan kwam. Dat is dus niet gebeurd geef je aan.

Dan ga ik nu voor je handmatig verzoek indienen.

Zou ik van je het betaalbewijs mogen ontvangen, waar ook de kenmerken te zien zijn?

Je kunt hier uploaden.

Zij geeft dus aan dat wat Rick mij 5 minuten eerder vertelde onjuist is. En zo gaat dit al weken. 

Zij geeft nu aan dat het vanaf vandaag, minstens 14 dagen gaat duren voordat ik mijn geld mogelijk terug zou hebben en dit moet ik weer in de gaten gaan houden. 

 

Afgelopen weken heb ik meerdere malen contact gehad waar iedereen bij dit bedrijf mij verzekerde dat ik mijn geld op tijd terug zou krijgen. Nu blijkt dat niet het geval en mag ik dus nog 14 dagen wachten in de hoop dat mijn geld terug komt. 

Als het niet binnen 14 dagen terug is moet ik weer contact opnemen? 

Wat zijn jullie voor een bedrijf?!

Reputatie 7
Badge +14

Zij geeft dus aan dat wat Rick mij 5 minuten eerder vertelde onjuist is. En zo gaat dit al weken. 

Overdrijven is ook een vak!  Tussen de annulering op 20 oktober 2022 en vandaag is 2 en een halve week…

 

Om te voorkomen dat je een topic forum met jezelf aan het voeren bent kun je ook binnen een uur een bijdrage editen en voorkomen dat je dus allemaal nieuwe posts plaatst, via de drie rode puntjes en dan “ bewerk”.

 

Hi Eric,

Leuk dat je reageert, jouw reactie past wel in lijn met alle reacties tot nu toe. Ik moet me niet aanstellen, niet overdrijven, ondertussen krijg ik inderdaad veel van zulke reacties van alle medewerkers :) 

Mooi om te zien dat er tenminste 1 iemand een klacht serieus neemt en dat is Yanti geweest. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Saik0 

Excuses voor hoe het is gelopen. Het verwerken van een terugbetaling duurt altijd minimaal 14 werkdagen. Mijn collega heeft dit nu in orde gemaakt voor je dus ik verwacht dat je ook echt binnen die 14 werkdagen je geld terug hebt. Ik kan de status van je bestelling controleren als je mij via een privébericht je ordernummr, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je iban geeft. 

Ik hoor graag van je!

Reputatie 6
Badge +6

Zojuist in gesprek met weer een andere medewerker, Yanti: 

Yanti

Bedankt voor je engelen geduld!

Ik heb de order en annulering kunnen vinden. Order was geannuleerd op 20/10/2022. Betaling zou automatisch binnen 14 dagen teruggestort worden naar het bankrekening nummer waar het vandaan kwam. Dat is dus niet gebeurd geef je aan.

Dan ga ik nu voor je handmatig verzoek indienen.

Zou ik van je het betaalbewijs mogen ontvangen, waar ook de kenmerken te zien zijn?

Je kunt hier uploaden.

 

Hi @Saik0 is het inmiddels al gelukt en heb je je geld al terug ontvangen? Als de order geannuleerd was op 20/10/2022 zou je dus uiterlijk vandaag je geld terug moeten hebben ontvangen. Mocht dat niet het geval geweest zijn, stuur me dan gerust een privébericht met je telefoon- en ordernummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer ter verificatie. Dan kijk ik gelijk met je mee in je account! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Hi Pharwin,

Bedankt voor je bericht, maar de terugbetalingstermijn is maximaal 14 dagen. Dat was dus begin november, niet december.

 

Mijn case is closed, alles is geregeld.

 

Mocht je hier terecht komen omdat je nog geld tegoed hebt van T-Mobile, weet dat ze wettelijk verplicht zijn het bedrag binnen 14 dagen terug te betalen. Dit zijn geen werkdagen, maar letterlijk 14 dagen na annulering. 
 

Er is mij vanalles wijs gemaakt door verschillende medewerkers die allemaal iets anders verzinnen, geloof daar niets van en trap er niet in. Het is je recht om je geld BINNEN 14 dagen terug te krijgen.

 

Met vriendelijke groet, 

Paul 

Reputatie 6
Badge +6

Hi Pharwin,

Bedankt voor je bericht, maar de terugbetalingstermijn is maximaal 14 dagen. Dat was dus begin november, niet december.

 

Mijn case is closed, alles is geregeld.

 

Mocht je hier terecht komen omdat je nog geld tegoed hebt van T-Mobile, weet dat ze wettelijk verplicht zijn het bedrag binnen 14 dagen terug te betalen. Dit zijn geen werkdagen, maar letterlijk 14 dagen na annulering. 
 

Er is mij vanalles wijs gemaakt door verschillende medewerkers die allemaal iets anders verzinnen, geloof daar niets van en trap er niet in. Het is je recht om je geld BINNEN 14 dagen terug te krijgen.

 

Met vriendelijke groet, 

Paul 

Hi Paul, 

 

Superfijn dat het inmiddels is geregeld! Het klopt dat deze altijd binnen 14 dagen terug moet worden overgemaakt. Soms wil er nog wel eens technisch wat fout gaan, waardoor het wat langer kan duren, waarvoor mijn excuses! Dit heeft bijvoorbeeld te maken met welke kaart de betaling is gedaan. Denk bijvoorbeeld aan een creditcard, waardoor het bedrag niet automatisch terug kan worden gestort. We proberen het geld altijd zo snel mogelijk terug te maken naar iedereen. 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer