Beantwoord

Toestel ingeleverd bij UPS maar heeft al drie weken "Delay"

  • 4 February 2022
  • 20 reacties
  • 475 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 17 reacties

Ik heb een Recycle Deal en die is afgelopen, nu moet ik m’n toestel (iPhone 11 Max Pro) terugsturen wat ook gebeurd is. T-Mobile geeft middels een formulier aan dat deze naar een “UPS Point” gebracht moet worden. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn dochter geeft hem voor mij weggebracht en ik kreeg een e-mail van UPS hier dat het pakket aangeboden is etc. 
Nu kijk ik drie weken later bij de status en zie dat mijn pakket nog steeds in Hoofddorp (bij UPS) moet zijn en dat er een “Delay” op staat
Op 17-01-2022 10:17 uur aangenomen en om 15:07 uur staat er “Collect Scan” met als lokatie “Hoofddorp” en dat is alles wat er staat.

Als ik kijk naar de status zie ik “Information not available (zie bijlage).

Ik begin me nu toch wel zorgen te aken, mede omdat T-Mobile mij tot 12 februari 2022 de tijd heeft gegeven om het toestel op te sturen (wat dus allang geleden gebeurd is) anders wordt de restwaarde (€288,-) afgeschreven….

 

WAT MOET IK NU DOEN?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 February 2022, 19:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ronvm 

Heb je hierover al contact gehad met UPS? Wellicht is de track & trace niet up to date.

Ja, via de Chat. Daar zeiden ze dat als ik de procedure gevolgd heb (wat ik uiteraard gedaan heb), alles goed zou komen, maar als ik nu bij ‘mijn facturen’ kijk, zie ik dat de €288,- (de restwaarde) op 13-02-2022 afgeschreven gaat worden. 

Ik ga er vanuit dat de track and trace inderdaad niet in orde is, maar die factuur staat er nog steeds.

Reputatie 7

Hi @ronvm,

Oei, dat is natuurlijk niet zo fijn! 

Heb je deze verzending aangetekend opgestuurd of dat niet? Het is sowieso aan te raden om dit nogmaals bij UPS aan te kaarten, want zij moeten deze verzending in orde maken. Als het pakket aangetekend is verzonden, dan kan ik in ieder geval het ontvangstbewijs bij ons in het systeem vastleggen. 

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!

David,

 

in elk geval alvast bedankt voor je reactie. Nee, niet aangetekend. Ik heb de instructie opgevolgd zoals het op de website staat. 
Ik heb wel een Track and Trace nummer … heb je daar iets aan?

 

Reputatie 7

Hoi @ronvm

Het is erg jammer dat het pakket niet aangetekend verzonden is, want daar had ik nog wel iéts mee kunnen doen. Met enkel de Track&Trace-code kan ik verder niets aanvangen. 

Dit zal op dit moment echt door UPS moeten worden opgepakt, omdat zij ergens in het proces jouw pakket hebben liggen en deze “delay” op moeten lossen. Ik hoop van harte dat zij je spoedig kunnen helpen met jouw bestelling! 

Als er nog iets anders is waar we bij kunnen helpen, laat het dan zeker weten!

 

Staat er in de instructies dan niet dat het aangetekend verstuurd moet worden? Ik heb de instructies gewoon opgevolgd. 

Helaas, ik print een label uit wat bij T-Mobile op de website staat en daar staat “UPS Standard Delivery” op, ik kan dat niet eens veranderen. UPS geeft aan omdat T-Mobile degene is die het verzendlabel gekocht T-Mobile een onderzoek moet aanvragen bij UPS.


 

Helaas, ik print een label uit wat bij T-Mobile op de website staat en daar staat “UPS Standard Delivery” op, ik kan dat niet een

s veranderen. UPS geeft aan omdat T-Mobile degene is die het verzendlabel gekocht T-Mobile een onderzoek moet aanvragen bij UPS.

 

Het was verstandiger geweest om even je eigen adres van het label te verwijderen @ronvm - tenminste, het lijkt erop dat het geen ik weggehaald heb jouw persoonlijke gegevens betreffen (?!).

Als T-Mobile dit label heeft verstrekt is T-Mobile in gebreke dat de zending niet verzekerd is verzonden. Daar mijn ervaring met UPS 0 (nul) is, weet ik helaas niet wie er in geval van verlies/diefstal/schade aan de bel moet trekken. Bij PostNL is het de afzender die contact moet opnemen om een onderzoek te laten instellen.

Omdat uw gegevens als afzender vermeld staan, zou het dus kunnen zijn dat U contact moet opnemen met UPS en hen moet verzoeken om tot een onderzoek over te gaan.

Het lijkt mij echter niet de bedoeling ( @David ) dat een klant voor eventuele schade/verlies/diefstal aansprakelijk kan worden gesteld, wanneer T-Mobile in gebreke is door een label te verstrekken waardoor een zending niet verzekerd is ?!

 

Dank je wel, Stom om m’n gegevens niet weg te halen, ik heb jouw foto even gebruikt waarvoor dank!…. Dat contact heb ik al een aantal keer, zowel telefonisch als via allerlei kanalen (mail, FaceBook, hun website) en vanmiddag zegen ze ijskoud dat T-Mobile de klant is omdat die het verzendlabel betaald heeft en dat alleen zij een onderzoek in kunnen laten stellen….Ik dus niet….

Dit is wat ze als antwoord stuurt: “Als je zelf de label niet direct op onze website hebt betaald dan is T-Mobile de verzender en betalende partij en moeten hun het formulier invullen. Anders wordt het ook niet opgepakt het onderzoek als ze zien dat het niet door de betalende partij wordt gedaan. - Lizzi”

Dit zijn de verzendinstructies….let vooral op de laatste regel...

 

Dank je wel, Stom om m’n gegevens niet weg te halen, ik heb jouw foto even gebruikt waarvoor dank!….

 

Geen probleem.

 

Dat contact heb ik al een aantal keer, zowel telefonisch als via allerlei kanalen (mail, FaceBook, hun website) en vanmiddag zegen ze ijskoud dat T-Mobile de klant is omdat die het verzendlabel betaald heeft en dat alleen zij een onderzoek in kunnen laten stellen….Ik dus niet….

 

Daarom gaf ik al aan dat ik 0 (nul) ervaring heb met UPS, blijkbaar hanteren ze dus een hele andere wijze om een onderzoek in te laten stellen voor een verloren parcel.

 

Dit is wat ze als antwoord stuurt: “Als je zelf de label niet direct op onze website hebt betaald dan is T-Mobile de verzender en betalende partij en moeten hun het formulier invullen.

 

Kijkende naar de pagina van UPS om een claimprocedure te starten …. nee, daar kan je inderdaad niets mee. Daar loop je in principe al vast omdat je niet de partij bent die het verzendlabel heeft aangemaakt. Omdat T-Mobile in dit geval het verzendlabel aan jouw heeft verstrekt, ligt de verantwoording dan dus ook bij T-Mobile.

Ik hoop dat @David met de informatie die je nu verstrekt hebt, meer voor je kan betekenen en de backoffice ertoe kan bewegen een onderzoek in te stellen.

Het is misschien overigens ook een idee je issue ook als klacht in te dienen bij klachtenkompas. Niet geschoten is (en blijft) altijd mis.

 

Reputatie 1

Hi,

Dit betreft een UPS return label.

Dit betekend dat de maker van het label ( in dit geval T-mobile of Fonefox ) een verzoek bij UPS moet doen om een onderzoek te starten naar dit pakket.

De gene die het label heeft uitgeprint zal zoveel mogelijk informatie moeten verschaffen aan T-mobile of Fonefox om het onderzoek bij UPS door T-mobile of fonefox te kunnen laten starten.

Het klant nummer van de betalende partij staat ook op het label en dat is 1YY986 

Voor het onderzoek zou je zoveel mogelijk info moeten verschaffen en als indicatie zie hier onder:

Wat voor toestel

Kleur

Beschadigingen

Type nummer

Imei nummer

Type verpaking welke is gebruikt ( Doos, tas of iets anders )

Hoe ziet die er uit ( alleen bruin of zwart of wit is niet voldoende) staan er ook reklames op of andere kenmerken 

Welke kleur tape heb je gebruikt

Indien mogelijk graag foto's mee sturen als je die hebt van je verpakking

Welke binnen verpakking heb je gebruikt ( papier of andere dingen )

Formaat van de verpakking

En wat je nog meer voor info hebt die kunnen helpen bij het traceren van het pakket.

Alle pakket zijn gedekt tegen verlies of schade voor een bedrag van 85.00 euro ( tenminste een paar jaar geleden) tenzij de betalende partij andere afspraken heeft

Hopelijk kan een moderater je nu verder helpen.

Greetzz 

Des

 

Reputatie 7

Hoi @ronvm 

Daar kan ik in ieder geval iets meer mee en dan kan ik dit doorzetten naar mijn collega’s. Goed ook om te zien dat anderen je hierbij helpen, zo te zien heeft Des2000 hier vaker mee te maken gehad. :smile:

Zou je mij via een privébericht de volgende gegevens toe kunnen sturen:

  • 06-nummer 
  • IMEI- nummer
  • Straatnaam + huisnummer
  • Postcode + Woonplaats
  • E-mailadres
  • Laatste vier cijfers IBAN
  • Terugbelnummer (indien deze anders is dan 06-nummer)

Wanneer ik deze gegevens heb kan ik hier een case voor aanmaken en dit doorzetten naar mijn collega's, dus hoe eerder ik bericht binnen heb, hoe sneller ik aan de slag kan. Ik zie jouw bericht graag tegemoet!

David,

 

Heel graag. Alleen het imei nummer weet ik niet meer uiteraard. Ik zit nu op m’n werk en kan vanmiddag de gegevens proberen op te zoeken. Het toestel is immers opgestuurd en zoek. 

David,

Heel graag. Alleen het imei nummer weet ik niet meer uiteraard. Ik zit nu op m’n werk en kan vanmiddag de gegevens proberen op te zoeken. Het toestel is immers opgestuurd en zoek. 

Staat het IMEI nummer niet misschien ergens in je My T-Mobile omgeving?

Ik weet niet of je toestel wordt geregistreerd bij Toestelkrediet, als je gebruik maakt van Recycledeal maar het is misschien een kijkje waard. 

Ja top man. Ik heb hem gevonden. Dank voor de tip!

Hi,

Dit betreft een UPS return label.

Dit betekend dat de maker van het label ( in dit geval T-mobile of Fonefox ) een verzoek bij UPS moet doen om een onderzoek te starten naar dit pakket.

De gene die het label heeft uitgeprint zal zoveel mogelijk informatie moeten verschaffen aan T-mobile of Fonefox om het onderzoek bij UPS door T-mobile of fonefox te kunnen laten starten.

Het klant nummer van de betalende partij staat ook op het label en dat is 1YY986 

Voor het onderzoek zou je zoveel mogelijk info moeten verschaffen en als indicatie zie hier onder:

Wat voor toestel

Kleur

Beschadigingen

Type nummer

Imei nummer

Type verpaking welke is gebruikt ( Doos, tas of iets anders )

Hoe ziet die er uit ( alleen bruin of zwart of wit is niet voldoende) staan er ook reklames op of andere kenmerken 

Welke kleur tape heb je gebruikt

Indien mogelijk graag foto's mee sturen als je die hebt van je verpakking

Welke binnen verpakking heb je gebruikt ( papier of andere dingen )

Formaat van de verpakking

En wat je nog meer voor info hebt die kunnen helpen bij het traceren van het pakket.

Alle pakket zijn gedekt tegen verlies of schade voor een bedrag van 85.00 euro ( tenminste een paar jaar geleden) tenzij de betalende partij andere afspraken heeft

Hopelijk kan een moderater je nu verder helpen.

Greetzz 

Des

 

Heel erg bedankt voor je bericht. Ik kan daar heel veel mee. Het gevecht met UPS was ik zo beu...ik kom daar geen steek verder en nu pakt T-Mobile het op, ik ben daar erg blij mee. Intussen heb ik een betalingsregeling getroffen met T-Mobile omdat die €288,- ander in één keer op 13-02-2022 van m’n rekening afgeschreven zou worden. Dat vind ik nogal een bedrag. Mogelijk is het ongedaan te laten maken, want het is zonde om voor iets te betalen wat je niet hebt.

Ik snap eigenlijk ook niet dat er op het verzendlabel moet staan “Mobile Phone”, dan vraag je eigelijk om ellende, want als ik eerlijk ben is er iemand anders niet eerlijk geweest en is het toestel foetsie. Ik heb anderhalve week geleden een melding gehad dan mijn iPhone11 Max Pro contact heeft gemaakt met google. Het kan zijn dat m’n nieuwe iPhone13 Max Pro nog niet helemaal goed verwerkt was bij Google maar gezien de situatie wel vreemd. Ik weet zeker dat ik hem leeg gemaakt heb, maar wellicht het IMEI-Nummer wat de boel verraden heeft...zou wel mooi zijn. Nu afwachten wat David voor elkaar gaat boxen. Ik heb in elk geval weer wat vertrouwen gekregen in het geheel.

 

Groeten Ron

@David  Ik heb de gegevens via een PM aan je verstuurd.

Reputatie 1

Hi, 

 

Hoe is het afgelopen?

 

Pakket nog gevonden?

 

Des