News

Van ophalen in de winkel, naar bezorging bij je thuis

  • 3 November 2021
  • 95 reacties
  • 18161 Bekeken
Van ophalen in de winkel, naar bezorging bij je thuis
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Goedemiddag allemaal,

Wellicht had je het topic al gezien over de maatregelen in onze winkels die wij hebben besloten te treffen.

Voor jouw en onze veiligheid hebben we besloten alle smartphones uit onze winkels te halen. Je kunt je bestelling op dit moment dus niet in de shop ophalen, deze zal bij je thuis worden bezorgd.

Hoe werkt dat precies?

In de komende dagen ontvang je allereerst een automatisch verstuurde e-mail, met de boodschap dat je bestelling is geannuleerd. Die mag je zien als niet ontvangen. We maken direct een nieuwe bestelling voor je, die bij je thuisbezorgd zal worden. 

Zodra je bestelde toestel op voorraad is, ontvang je een e-mail waarin je een voorkeur voor leverdatum en tijdstip kunt aangeven.

Mocht je al langer wachten op een bestelling, dan zorgen we dat je nu niet achteraan hoeft te sluiten. De levertijd voor je toestel blijft onveranderd.

Alvast veel plezier met je bestelling en bedankt voor je begrip!

 

Mocht je nog vragen hebben dan kun je in dit topic een reactie achterlaten, we zullen deze dan zo spoedig mogelijk oppakken!

 

Aanvullend bericht: Reacties die niet over deze verandering gaan, maar over de levertijden van de iPhones worden verplaatst naar het relevante topic. In dit topic vind je alle levertijdentopics van de nieuwe iPhone.


95 reacties

Reputatie 1

Beste @David ik heb op 28 oktober de iPhone 13 Pro 128G Zilver besteld. Conform de recente ontwikkelingen ben ik vandaag gebeld door de T-Mobile shop Rokin Amsterdam, voor de annulering en het opnieuw plaatsen van de bestelling. In de bevestiging zie ik nu “Besteldatum 7 november”, maar kan ik nog steeds uitgaan van de ‘wachttijd’ opgebouwd sinds 28 oktober? M.a.w. kom ik niet achteraan te staan? Alvast dank, vr groet Sibren

Dag @sibrenw 

Een paar berichten eerder is er op dit forum vermeld dat de oude besteldatum aan de orde blijft. De nieuwe kan je vergeten.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TRCMH 

Het versturen van het toestel naar het desbetreffende filiaal kan een aantal werkdagen duren, je ontvangt een sms zodra je hem kan ophalen.

Het toestel is bovendien gewoon op voorraad bij T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +15

@TRCMH 

Op deze community wordt meestal gesproken over 2-3 werkdagen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ik zie dat er nog steeds wat verwarring over de reden waarom de bestellingen in de winkel zijn omgezet naar thuisbezorging. Afgelopen week hebben we maatregelen genomen vanwege de overvallen in de verschillende winkels en dus is het niet meer mogelijk om je toestel in de winkel op te halen. Alle bestellingen in de winkel worden dus omgezet naar thuisbezorging, maar aan de details van je verlenging en bijbehorende contract verandert verder niets. Alles wordt overgenomen in de nieuwe bestelling. Als je nog geen e-mail hebt ontvangen van de annulering en nieuwe bestelling dan kan dat een deze dagen alsnog gebeuren. Houdt ook je spambox in de gaten. Als je nog geen e-mail van AMP hebt ontvangen dan betekent het dat je toestel nog niet op voorraad is en zul je moeten wachten totdat je toestel leverbaar is. In onze levertijden topics kun je de meest actuele levertijden vinden. We doen ook ons best om deze levertijden te halen. 

Voor de klanten die nu een nieuwe besteldatum zien dit is omdat er een nieuwe bestelling is geplaatst namens jullie, maar jullie levertijd geldt nog steeds vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Dus als je bijvoorbeeld op 06-10-2021 hebt besteld dan geldt je levertijd vanaf die datum. Je kan de nieuwe besteldatum negeren.

We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en hoop dat er nu meer duidelijkheid is. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kelly94 

Je mag het toestel alleen persoonlijk aannemen dus ook niet iemand anders in huis met toestemming of een machtiging bijvoorbeeld.

Reputatie 7

@RogerL

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op de dag van het telefoontje de telefoon nog op kon halen. Daarna is het besluit genomen om de winkelvoorraad weg te halen en daar zat dus ook de bestelling bij die jij op die dag nog op had kunnen halen. De order is daarna omgezet naar een bezorging en het is op dit moment dus even afwachten op AMP, tot je een afspraak bij hen kunt maken. Ik kan niet precies zeggen hoe lang dit zal duren, dus houd je mailbox goed in de gaten.

@sibrenw

Dat klopt inderdaad, zoals Wesley ook aangeeft. De wachtrij blijft hetzelfde en die verandert niet door de wijzigingen en je kunt van de oorspronkelijke besteldatum uitgaan.

@RogerL

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op de dag van het telefoontje de telefoon nog op kon halen. Daarna is het besluit genomen om de winkelvoorraad weg te halen en daar zat dus ook de bestelling bij die jij op die dag nog op had kunnen halen. De order is daarna omgezet naar een bezorging en het is op dit moment dus even afwachten op AMP, tot je een afspraak bij hen kunt maken. Ik kan niet precies zeggen hoe lang dit zal duren, dus houd je mailbox goed in de gaten.

@sibrenw

Dat klopt inderdaad, zoals Wesley ook aangeeft. De wachtrij blijft hetzelfde en die verandert niet door de wijzigingen en je kunt van de oorspronkelijke besteldatum uitgaan.

Dank je @David en @Wesley, fijn om te horen!

Reputatie 7

@Siuii 

That is correct, we’re keeping the same queue and you’ll receive a new confirmation for your order. When your order is ready to be shipped you’ll receive a message to make an appointment to have your phone delivered. 

Reputatie 7
Badge +9

Thank you so much, that was really great of you. So a new order to be delivered to my home wont be done, right? 

You’re welcome! The new order is also cancelled by me so that’s right there won’t be a home delivery.

De duurdere toestellen, zoals de Iphone 13 wordt alleen nog maar thuisbezorgd door providers. Door de recente bruto overvallen op de diverse winkels is dit beleid marktbreed ingezet.

Ik heb inmiddels contact gehad met iemand van T-Mobile op Twitter en die gaf aan dat de telefoon z.s.m. Zal aankomen in de winkel aangezien die direct leverbaar is volgens de website. Zodra dat gebeurt zou ik bericht krijgen en kan ik hem ophalen. De winkel heb ik ook gebeld en die hebben aangegeven hem waarschijnlijk dinsdag of woensdag binnen te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +14

Op deze pagina zie je de levertijden van de diverse Apple modellen. (het verschilt namelijk welke kleur/geheugen etc.)

Reputatie 7

@DanielvanHees 

Ik begrijp dat het balen is dat je langer moet wachten op je nieuwe telefoon, hopelijk krijg je spoedig bericht!

@Peter1987 

Een begrijpelijke vraag! 

De koerier blijft inderdaad niet wachten tot je klaar bent, maar de winkels zijn nog wel open voor service, zoals Recycle Deal. Je kunt dus bij een winkel in de buurt langsgaan om de Recycle Deal af te ronden. Dit kan tot 21 dagen na einde van je abonnement.

Reputatie 7

@Tof 

Dit gaat bijvoorbeeld om de nieuwe iPhones, daar zijn langere levertijden voor de bestellingen. Deze klanten hoeven dus niet bang zijn dat ze achteraan hoeven te sluiten en de volgorde wordt dus niet gewijzigd., maar dit wordt “gekopieerd” zoals de wachtrij voorheen al was.

@Janinsh 

De annuleringsberichten worden automatisch en eerder verzonden en het bericht over de nieuwe bestelling ontvang je vanzelf. Daar gaat dus verder niets mis, maar dat kan wat langer op zich laten wachten.

 

Aanvullend bericht: Reacties die niet over deze verandering gaan, maar over de levertijden van de iPhones worden verplaatst naar het relevante topic. In dit topic vind je alle levertijdentopics van de nieuwe iPhone.

Reputatie 1

Hallo,

mijn bestelde telefoon Oppo Reno 6 PRO 256 staat NIET in de lijst, wat vind T-Mobile een normale levertijd? bestelling 12-2-21

Ophalen bij winkel heeft mijn voorkeur vanwege werk. Maar als ik nu een specifieke tijdstip willen kiezen bij bezorgbedrijf kost me nog iets van €10, terwijl dat onverwachte is. Wordt het vergoed?

Reputatie 1

Hallo,  

Kan het iets specifieker? Ik neem aan dat  T-Mobile in het systeem kan zien hoeveel werkdagen.is wel zo klantvriendelijk 

 

 

Reputatie 2

Tot op heden geen automatische mail ontvangen over annuleren bestaande order en nieuwe bestelling van toestel, terwijl ik nu al 5 weken na bestelling aan het wachten ben… 

@David wanneer kan ik het automatisch mailtje over de “nieuwe bestelling” verwachten?

dit brengt namelijk veel onzekerheid en onduidelijkheid met zich mee… in uiterst geval zou het tot volgende week woensdag duren (tot zover) aangezien mijn iPhone 13 pro max 256gb sierra blue op 29-09 2021 besteld was en die uiterlijke levertijd heeft?

het gaat mij nu dus echt om de communicatie hierover; dat er langere levertijden zijn heb ik alle begrip voor, dat er wijzigingen zijn van ophalen in de winkel (waar ik voor gekozen had bij plaatsen van bestelling) naar thuis bezorging zijn heb ik ook alle begrip voor.

maar dat ik nu als consument in het ongewisse gelaten wordt, vind ikzelf niet kunnen…

hey probleem is dat ik nu niet weet wat ik als richtlijn kan aanhouden wanneer mijn order thuis bezorgd wordt (uiterlijk woensdag 10-11 als ik van de tabel uit ga) maar heb tot nu toe niets ontvangen over bovenstaand nieuws

Bedankt Hajar voor je reactie. Ik laat het weten als ik het toestel binnen heb.

@Hajar 
Hi Hajar,

Mijn bestelling van verlenging Go met iPhone 13 Pro Max heb ik al op 28/09/2021 gedaan. Dat wil zeggen dat ik nu al ruim 6 weken wacht op de iPhone 13 Pro Max Sierra Blue. Nu deze bestelling, wegens de situatie met de overvallen van de winkels, eergisteren opnieuw is gedaan met nieuw bestel nummer (eigenlijk is bestelling alleen gewijzigd naar thuislevering door AMP ipv levering via de winkel in Amstelveen), zou dat toch niet betekenen, dat ik nu nogmaals 6 weken zou moeten wachten, correct?

De levertijd was 4-5 weken… nu na 6+ weken kan ik de smartphone toch spoedig verwachten, is het niet? Ik heb nog geen bericht van AMP ontvangen.

Ik wilde hem in winkel halen, om 3 redenen:

1. Betaling van het hele bedrag van deze telefoon via credit card (dit ivm met extra verzekering die ik heb bij betaling via mijn Visa Card). 

2. Mogelijk weg wegens vakantie op de dag van levering, dus later ophalen.

3. E-sim activering in de winkel mogelijk.

Kan dit alles nog steeds bij levering via AMP bezorger? Ik wil dus absoluut niet via IDEAL of bank pas betalen, maar persé via mijn credit card wegens de verzekering!

Dank u voor een snel antwoord!
Hans

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hans7 

De levertijden gelden vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Op dit moment is het wat drukker bij AMP, omdat alle bestellingen nu zijn omgezet naar thuisbezorging. Je ontvangt een bericht van AMP zodra je toestel leverbaar is. Ik begrijp je keuze om in de winkel op te halen, maar die optie is nu echt niet meer mogelijk. Via AMP kan je niet betalen met een creditcard je kan namelijk alleen pinnen met je debitcard. Ik had je graag een andere oplossing geboden, hier heb ik ook naar gekeken, maar dit is de enige manier. Ik hoop dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. 

Reputatie 7
Badge +14

Kan dit alles nog steeds bij levering via AMP bezorger? Ik wil dus absoluut niet via IDEAL of bank pas betalen, maar persé via mijn credit card wegens de verzekering!

 

Helaas, aan de deur geen creditcard betalingen. Met dank aan de overvallers. In alle telecomwinkels van Nederland zijn dit soort toestellen weggehaald om een waterbedden effect te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +15

@Hans7 

Bovendien moet je zelf thuis zijn om je bestelling persoonlijk in ontvangst te nemen, dus iemand anders mag deze niet voor je aannemen.

Een Esim activeer je eenvoudig zelf.

Reputatie 7

@Swl456 

De kosten voor het maken van een afspraak op een specifiek moment worden niet vergoed. Als het niet schikt om het toestel thuis te ontvangen binnen een tijdvak wat gratis is, kun je er ook voor kiezen om het toestel op een andere locatie te laten leveren, bijvoorbeeld op je werk. Dit kun je bij de koeriersdienst aangeven.

@mikeymaik 

Op dit moment heb ik geen specifiek moment waarop je de berichten zult ontvangen. Dit is ook afhankelijk van het moment waarop jouw order wordt geannuleerd en wanneer de nieuwe bestelling wordt ingelegd. Je ontvangt hier vanzelf bericht over, maar ik heb ook geen inzage of exacte info over wanneer dit precies gaat gebeuren.

Houd voor de zekerheid ook je spambox in de gaten, je weet nooit of de e-mail daar belandt. We doen er in ieder geval alles aan om het zo snel mogelijk voor iedereen duidelijk te hebben.

Reputatie 1

hallo, 

zaterdag 12 Februari besteld, produkt volgens T-Mobile op voorraad, afhalen in de winkel Zoetermeer uiterlijk morgen?

 

Reputatie 2

 

@mikeymaik

Op dit moment heb ik geen specifiek moment waarop je de berichten zult ontvangen. Dit is ook afhankelijk van het moment waarop jouw order wordt geannuleerd en wanneer de nieuwe bestelling wordt ingelegd. Je ontvangt hier vanzelf bericht over, maar ik heb ook geen inzage of exacte info over wanneer dit precies gaat gebeuren.

Houd voor de zekerheid ook je spambox in de gaten, je weet nooit of de e-mail daar belandt. We doen er in ieder geval alles aan om het zo snel mogelijk voor iedereen duidelijk te hebben.

@David aangezien er gecommuniceerd wordt dat mensen die een bestelling hebben geplaatst en voor ophalen in de winkel hebben gekozen niet achteraan de rij geplaatst worden, maar hun oorspronkelijke wachttijd behouden, moet er toch iets van een richtlijn zijn wanneer deze mensen een mail moeten kunnen verwachten?!

zoals ik al eerder gemeld heb; ik heb mijn iPhone 13 pro Max 256GB sierra blue op 29-09 besteld.

 

hoe kan het dan dat mensen die een iPhone op een later moment/data besteld hebben al wel die mail hebben gekregen? Of dat sommige mensen al een afspraak hebben kunnen maken voor een thuis bezorgd moment, terwijl de order op een latere datum besteld is?

nogmaals; begrip voor de situatie, maar qua communicatie laat het echt te wensen over.

Reageer