News

Van ophalen in de winkel, naar bezorging bij je thuis

  • 3 November 2021
  • 95 reacties
  • 18155 Bekeken
Van ophalen in de winkel, naar bezorging bij je thuis
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Goedemiddag allemaal,

Wellicht had je het topic al gezien over de maatregelen in onze winkels die wij hebben besloten te treffen.

Voor jouw en onze veiligheid hebben we besloten alle smartphones uit onze winkels te halen. Je kunt je bestelling op dit moment dus niet in de shop ophalen, deze zal bij je thuis worden bezorgd.

Hoe werkt dat precies?

In de komende dagen ontvang je allereerst een automatisch verstuurde e-mail, met de boodschap dat je bestelling is geannuleerd. Die mag je zien als niet ontvangen. We maken direct een nieuwe bestelling voor je, die bij je thuisbezorgd zal worden. 

Zodra je bestelde toestel op voorraad is, ontvang je een e-mail waarin je een voorkeur voor leverdatum en tijdstip kunt aangeven.

Mocht je al langer wachten op een bestelling, dan zorgen we dat je nu niet achteraan hoeft te sluiten. De levertijd voor je toestel blijft onveranderd.

Alvast veel plezier met je bestelling en bedankt voor je begrip!

 

Mocht je nog vragen hebben dan kun je in dit topic een reactie achterlaten, we zullen deze dan zo spoedig mogelijk oppakken!

 

Aanvullend bericht: Reacties die niet over deze verandering gaan, maar over de levertijden van de iPhones worden verplaatst naar het relevante topic. In dit topic vind je alle levertijdentopics van de nieuwe iPhone.


95 reacties

Rare vraag wellicht, maar kan ik dan wel een orderbevestiging ontvangen van de nieuwe bestelling zodat ik die kan volgen?

 

Vraag 2 is wat de betaalmogelijkheden zijn bij de koerier. 

Verder begrijp ik deze beslissing wel. Overvallen zijn echt niet leuk en ik wens alle geraakte medewerkers veel sterkte.

Reputatie 1

Update for anyone who is interested:
Just got a call from the shop, making a new order for me then I received the cancellation email then the new order confirmation email.
You can pay for the phone (if you need) via a link in the email, otherwise you pay to AMP when they deliver the phone.

Reputatie 2

Update for anyone who is interested:
Just got a call from the shop, making a new order for me then I received the cancellation email then the new order confirmation email.
You can pay for the phone (if you need) via a link in the email, otherwise you pay to AMP when they deliver the phone.

@Siuii 

What date did you order the phone in the first place? And what type of phone did you order?

Reputatie 1

Update for anyone who is interested:
Just got a call from the shop, making a new order for me then I received the cancellation email then the new order confirmation email.
You can pay for the phone (if you need) via a link in the email, otherwise you pay to AMP when they deliver the phone.

@Siuii

What date did you order the phone in the first place? And what type of phone did you order?

I ordered 13 Pro Max 512GB Goud on 27 September.
Did you get any news?
I think it also depends on the shop staff when they have time to make the calls.. :/

Reputatie 7

@mikeymaik 

De e-mail van de wijziging staat verder los van de besteldatum van de iPhone of een andere telefoon. Hopelijk ontvang je spoedig bericht van de wijziging.

@Aardappelsap99 

Vraag 1: Yes, je ontvangt een orderbevestiging wanneer jouw bestelling gewijzigd is.

Vraag 2: Aan de deur bij de koerier kun je betalen per pin, een andere wijze is bij AMP niet mogelijk. Zie ook de website van AMP om meer veelgestelde vragen beantwoord te zien.

Reputatie 2

Update for anyone who is interested:
Just got a call from the shop, making a new order for me then I received the cancellation email then the new order confirmation email.
You can pay for the phone (if you need) via a link in the email, otherwise you pay to AMP when they deliver the phone.

@Siuii

What date did you order the phone in the first place? And what type of phone did you order?

I ordered 13 Pro Max 512GB Goud on 27 September.
Did you get any news?
I think it also depends on the shop staff when they have time to make the calls.. :/

Ordered the iPhone 13 Pro Max, 256GB, Sierra Blue on September 29th…..still no news or whatsoever

Reputatie 2

Om 17.04 een mail gekregen van t-mobile; bedankt voor je bestelling, in de mail staat dat ik het resterende bedrag via een iDeal link kan overmaken (binnen 2 uur) of anders aan de koerier moet overmaken?

klopt dit @David ?

 

verder staat er dat AMP mij een mail zal sturen voor een leveringsafspraak, maar na een uur nog niets van hun ontvangen…?

loopt er nu iets door elkaar heen? Omdat er eerst een annulering mail en nieuwe bestelling zou moeten komen of klopt de inhoud van het mailtje?

Waarom wordt telkens mijn bericht verwijderd? Ik wacht al bijna 7 weken op mijn bestelling: iphone 13 pro max 128 gb. Dit is echt niet netjes. Ik heb geen update niks gekregen van jullie!

@David 

dag David, ik zag je bericht en ik heb op 04-11 om 13:16 de E-mail ontvangen. Ik heb op 06-10-2021 online de bestelling geplaatst met de keuze voor afhalen.

Een half uur na het ontvangen van de mail dat de bestelling is geannuleerd (de mail die jij beschrijft) werd ik door een medewerker vanuit de winkel gebeld (bij klantenservice bekend). Ik heb een nieuw rijbewijs en daarvan wilde de filiaalmedewerker mijn gegevens hebben. Ik ben daarop naar de vestiging gegaan en heb de gegevens verstrekt. Ook vroeg de medewerker of ik mijn bestelling via de betaallink in een nieuwe E-mail wilde betalen, want anders zou de bezorging langer op zich laten wachten. Echter, ik kan niet betalen via de link. Ik kom dan op een pagina waarop staat dat ik bij de bezorger moet betalen. Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice. 
Daar hoorde ik dat de medewerker de bestelling heeft geannuleerd en opnieuw heeft geplaatst, maar nu op eigen naam! Hierdoor krijgt hij een premie over mijn bestelling! En het ergste, de besteldatum is nu aangepast naar 4 november. Dus ik mag door deze actie ook weer achteraan in de rij aansluiten. Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen! Ga er niet op in, want dan sta je weer achteraan in de rij. 
Klasse actie van deze medewerker, voor eigen gewin anderen duperen. Ben benieuwd wat T-Mobile van dit soort acties vindt.

Reputatie 1

Dag @David 

Vandaag kreeg ik een mail van T-mobile dat me bestelling geannuleerd was. Daarna kreeg ik geen mail dat mijn bestelling is aangemaakt of is gewijzigd, maar werd gebeld door de desbetreffende T-Mobile zaak waar ik eigenlijk mijn telefoon zou ophalen. Ze vroegen om mijn ID gegevens voor de AMP coureur en om een nieuwe bestelling te plaatsen. Er is dus een nieuwe bestelling geplaatst. Sta ik nu weer achteraan in de rij? Ik wacht al 4 weken en het zou zonde zijn als ik weer achteraan sta.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Reputatie 1

Dag @David 

Vandaag kreeg ik een mail van T-mobile dat me bestelling geannuleerd was. Daarna kreeg ik geen mail dat mijn bestelling is aangemaakt of is gewijzigd, maar werd gebeld door de desbetreffende T-Mobile zaak waar ik eigenlijk mijn telefoon zou ophalen. Ze vroegen om mijn ID gegevens voor de AMP coureur en om een nieuwe bestelling te plaatsen. Er is dus een nieuwe bestelling geplaatst. Sta ik nu weer achteraan in de rij? Ik wacht al 4 weken en het zou zonde zijn als ik weer achteraan sta.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Aanvullend bericht:

In m’n order bevestiging staat besteldatum: 4-11-2021. Terwijl mijn order al was bestelt op 09-10-2021…

ik heb een iphone 13 wit besteld op 28-10, maar wil toch voor een zwarte als ik het annuleer hoe lang moet ik dan wachten voor een zwarte. anders laat ik het gwn wit 

27 september heb ik de iPhone 13 pro max besteld en ik heb het mailtje ontvangen dat de bestelling is geannuleerd maar nu bijna 12 uur later geen ander mailtje of iemand van T-Mobile die mij heeft gecontacteerd en in mijn gegevens is niets over de bestelling terug te vinden alsof het nooit is besteld . Wat nu?

Mijn toestel lag sinds zaterdag middag klaar. Zondag middag werd ik gebeld dat ik alleen toen die dag het toestel nog op kon halen. Na contact met de klantenservice werd mij diezelfde week nog gegarandeerd dat ik later die week het toestel als nog op kon halen in de shop. Nu krijg ik vanmorgen bericht dat de telefoon toch bezorgd gaat worden en ik bericht krijg wanneer deze leverbaar is. Wat is dit nou weer? Ik zou komend weekend het toestel op gaan halen en dat kan dus weer niet. Oh en plus dat dus per vandaag mijn nieuwe abonnement in gaat?! Ik ga nu dus betalen voor iets wat ik nog niet heb… Ben het hier absoluut niet mee eens!!

Dag @David 

Vandaag kreeg ik een mail van T-mobile dat me bestelling geannuleerd was. Daarna kreeg ik geen mail dat mijn bestelling is aangemaakt of is gewijzigd, maar werd gebeld door de desbetreffende T-Mobile zaak waar ik eigenlijk mijn telefoon zou ophalen. Ze vroegen om mijn ID gegevens voor de AMP coureur en om een nieuwe bestelling te plaatsen. Er is dus een nieuwe bestelling geplaatst. Sta ik nu weer achteraan in de rij? Ik wacht al 4 weken en het zou zonde zijn als ik weer achteraan sta.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Hi Wesley, toevallig mijn bericht boven jouw bericht gelezen? Ik heb hetzelfde meegemaakt en omdat ik niet via de link kon betalen, zoals gevraagd, heb ik de klantenservice gebeld. Daar hoorde ik dat de verkoper de verkoop op zijn eigen naam had gezet. Ik had via internet besteld. Waarschijnlijk gedaan vanwege de provisie die hij ervoor krijgt. Hoe dan ook, ik sta volgens klantenservice nu wel weer achteraan in de rij. Ik ben benieuwd of @David hierover iets kan zeggen. Mocht het verhaal van de klantenservice kloppen, dan is dit echt een hele verkeerde manier van werken binnen T-Mobile.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ik zie dat er nog steeds wat verwarring over de reden waarom de bestellingen in de winkel zijn omgezet naar thuisbezorging. Afgelopen week hebben we maatregelen genomen vanwege de overvallen in de verschillende winkels en dus is het niet meer mogelijk om je toestel in de winkel op te halen. Alle bestellingen in de winkel worden dus omgezet naar thuisbezorging, maar aan de details van je verlenging en bijbehorende contract verandert verder niets. Alles wordt overgenomen in de nieuwe bestelling. Als je nog geen e-mail hebt ontvangen van de annulering en nieuwe bestelling dan kan dat een deze dagen alsnog gebeuren. Houdt ook je spambox in de gaten. Als je nog geen e-mail van AMP hebt ontvangen dan betekent het dat je toestel nog niet op voorraad is en zul je moeten wachten totdat je toestel leverbaar is. In onze levertijden topics kun je de meest actuele levertijden vinden. We doen ook ons best om deze levertijden te halen. 

Voor de klanten die nu een nieuwe besteldatum zien dit is omdat er een nieuwe bestelling is geplaatst namens jullie, maar jullie levertijd geldt nog steeds vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Dus als je bijvoorbeeld op 06-10-2021 hebt besteld dan geldt je levertijd vanaf die datum. Je kan de nieuwe besteldatum negeren.

We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en hoop dat er nu meer duidelijkheid is. 

 

Hi allemaal,

Ik zie dat er nog steeds wat verwarring over de reden waarom de bestellingen in de winkel zijn omgezet naar thuisbezorging. Afgelopen week hebben we maatregelen genomen vanwege de overvallen in de verschillende winkels en dus is het niet meer mogelijk om je toestel in de winkel op te halen. Alle bestellingen in de winkel worden dus omgezet naar thuisbezorging, maar aan de details van je verlenging en bijbehorende contract verandert verder niets. Alles wordt overgenomen in de nieuwe bestelling. Als je nog geen e-mail hebt ontvangen van de annulering en nieuwe bestelling dan kan dat een deze dagen alsnog gebeuren. Houdt ook je spambox in de gaten. Als je nog geen e-mail van AMP hebt ontvangen dan betekent het dat je toestel nog niet op voorraad is en zul je moeten wachten totdat je toestel leverbaar is. In onze levertijden topics kun je de meest actuele levertijden vinden. We doen ook ons best om deze levertijden te halen. 

Voor de klanten die nu een nieuwe besteldatum zien dit is omdat er een nieuwe bestelling is geplaatst namens jullie, maar jullie levertijd geldt nog steeds vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Dus als je bijvoorbeeld op 06-10-2021 hebt besteld dan geldt je levertijd vanaf die datum. Je kan de nieuwe besteldatum negeren.

We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en hoop dat er nu meer duidelijkheid is. 

 

Hi Hajar,

De aanleiding hiervan is bij de meesten van ons wel bekend. Erg rottig dat een winkel uit veiligheid geen voorraden meer kan aanhouden! Ook de inhoud van bericht is duidelijk. 
In mijn geval, maar ook bij Wesley, lijkt het alsof een winkelmedewerker óók ons contract heeft geannuleerd. En direct daarna een nieuwe bestelling heeft geplaatst. Volgens een medewerker van de klantenservice zou de verkoop (en commissie) daarmee op zijn naam komen te staan en wij waarschijnlijk wel degelijk, door deze actie, achter in de rij moeten aansluiten. Kan jij hier iets op zeggen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ro23 

Ook voor jullie geldt het oorspronkelijke besteldatum dus je toestel wordt geleverd vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Je staat niet achteraan de rij en de nieuwe besteldatum kun je in dit geval negeren. 

Reputatie 1

Ik kreeg vorige week een telefoontje dat ik het toestel in de winkel op kon halen, echter zat ik in het buitenland. De dag erna gebeld dat het toestel teruggestuurd zou worden. Gister zag ik inderdaad mijn order geannuleerd en een nieuwe aangemaakt, echter de status zegt dat ie nog niet op voorraad is, terwijl mijn telefoon dus vorige week al bij de winkel lag. Hoe lang moet ik nu nog wachten, en waarop?

 

Beste @David ik heb op 28 oktober de iPhone 13 Pro 128G Zilver besteld. Conform de recente ontwikkelingen ben ik vandaag gebeld door de T-Mobile shop Rokin Amsterdam, voor de annulering en het opnieuw plaatsen van de bestelling. In de bevestiging zie ik nu “Besteldatum 7 november”, maar kan ik nog steeds uitgaan van de ‘wachttijd’ opgebouwd sinds 28 oktober? M.a.w. kom ik niet achteraan te staan? Alvast dank, vr groet Sibren

Reputatie 1

Beste @David ik heb op 28 oktober de iPhone 13 Pro 128G Zilver besteld. Conform de recente ontwikkelingen ben ik vandaag gebeld door de T-Mobile shop Rokin Amsterdam, voor de annulering en het opnieuw plaatsen van de bestelling. In de bevestiging zie ik nu “Besteldatum 7 november”, maar kan ik nog steeds uitgaan van de ‘wachttijd’ opgebouwd sinds 28 oktober? M.a.w. kom ik niet achteraan te staan? Alvast dank, vr groet Sibren

Dag @sibrenw 

Een paar berichten eerder is er op dit forum vermeld dat de oude besteldatum aan de orde blijft. De nieuwe kan je vergeten.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Reputatie 7

@RogerL

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op de dag van het telefoontje de telefoon nog op kon halen. Daarna is het besluit genomen om de winkelvoorraad weg te halen en daar zat dus ook de bestelling bij die jij op die dag nog op had kunnen halen. De order is daarna omgezet naar een bezorging en het is op dit moment dus even afwachten op AMP, tot je een afspraak bij hen kunt maken. Ik kan niet precies zeggen hoe lang dit zal duren, dus houd je mailbox goed in de gaten.

@sibrenw

Dat klopt inderdaad, zoals Wesley ook aangeeft. De wachtrij blijft hetzelfde en die verandert niet door de wijzigingen en je kunt van de oorspronkelijke besteldatum uitgaan.

@RogerL

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op de dag van het telefoontje de telefoon nog op kon halen. Daarna is het besluit genomen om de winkelvoorraad weg te halen en daar zat dus ook de bestelling bij die jij op die dag nog op had kunnen halen. De order is daarna omgezet naar een bezorging en het is op dit moment dus even afwachten op AMP, tot je een afspraak bij hen kunt maken. Ik kan niet precies zeggen hoe lang dit zal duren, dus houd je mailbox goed in de gaten.

@sibrenw

Dat klopt inderdaad, zoals Wesley ook aangeeft. De wachtrij blijft hetzelfde en die verandert niet door de wijzigingen en je kunt van de oorspronkelijke besteldatum uitgaan.

Dank je @David en @Wesley, fijn om te horen!

Reputatie 1

Hi allemaal,

Ik zie dat er nog steeds wat verwarring over de reden waarom de bestellingen in de winkel zijn omgezet naar thuisbezorging. Afgelopen week hebben we maatregelen genomen vanwege de overvallen in de verschillende winkels en dus is het niet meer mogelijk om je toestel in de winkel op te halen. Alle bestellingen in de winkel worden dus omgezet naar thuisbezorging, maar aan de details van je verlenging en bijbehorende contract verandert verder niets. Alles wordt overgenomen in de nieuwe bestelling. Als je nog geen e-mail hebt ontvangen van de annulering en nieuwe bestelling dan kan dat een deze dagen alsnog gebeuren. Houdt ook je spambox in de gaten. Als je nog geen e-mail van AMP hebt ontvangen dan betekent het dat je toestel nog niet op voorraad is en zul je moeten wachten totdat je toestel leverbaar is. In onze levertijden topics kun je de meest actuele levertijden vinden. We doen ook ons best om deze levertijden te halen. 

Voor de klanten die nu een nieuwe besteldatum zien dit is omdat er een nieuwe bestelling is geplaatst namens jullie, maar jullie levertijd geldt nog steeds vanaf je oorspronkelijke besteldatum. Dus als je bijvoorbeeld op 06-10-2021 hebt besteld dan geldt je levertijd vanaf die datum. Je kan de nieuwe besteldatum negeren.

We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen en hoop dat er nu meer duidelijkheid is. 

 

Hi Hajar,

De aanleiding hiervan is bij de meesten van ons wel bekend. Erg rottig dat een winkel uit veiligheid geen voorraden meer kan aanhouden! Ook de inhoud van bericht is duidelijk. 
In mijn geval, maar ook bij Wesley, lijkt het alsof een winkelmedewerker óók ons contract heeft geannuleerd. En direct daarna een nieuwe bestelling heeft geplaatst. Volgens een medewerker van de klantenservice zou de verkoop (en commissie) daarmee op zijn naam komen te staan en wij waarschijnlijk wel degelijk, door deze actie, achter in de rij moeten

aansluiten. Kan jij hier iets op zeggen?

Ik had jouw bericht idd gelezen @Ro23 

 

Reputatie 1

@David  mijn order is geannuleerd en opnieuw aangemaakt maar opeens van een 1 jarig naar een 2 jarig abonnement gezet. En ook gaat het abonnement vandaag al in ipv wanneer het toestel geleverd word. Dat lijkt mij niet juist.
 

Reageer