Beantwoord

Verlengen via GSMWEB

  • 16 August 2021
  • 6 reacties
  • 760 Bekeken

Ik heb verlenging van mijn abonnement aangevraagd via GSMWEB.NL, incl levering van een nieuw toestel.
Na 4x eerder dit via hen geregeld te hebben blijken zij nu bekend te staan als oplichters en leveren zij geen toestel. Ik vraag me af of zij wel de contacten hebben gehad met T-Mobile om het contract te verlengen. En is T-Mobile bekend van de praktijken van GSMWEB.nl?

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 17 August 2021, 09:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Mmmm @RobertoCancion  Waarom zijn het oplichters? iets meer uitleg is wel nodig bij zo’n beschuldigd!! Je bent al jaren tevreden toch?

Wat heb je gedaan om het op te lossen?
Als er iets mis gaat moet je echt daar reclameren.

GSMweb is een externe dealer voor alle providers.Als ze iets niet onmiddellijk leveren is misschien de voorraad even op?

Dit zijn niet mijn woorden, maar zo worden zij als zodanig geprofileerd op de diversewebsites. Bovendien kan ik mij aansluiten bij alle reacties die hier te vinden zijn betreffende het niet leveren van de bestelde telefoon, ondanks toezeggingen dat het op voorraad is, de betalingen zijn ontvangen, en het niet beantwoorden van de verzonden e-mails. Na het verzoek om de opdracht te annuleren ontving ik direct een formulier ter opzegging, maar geen bevestiging dat het ontvangen was, laat staan dat ik mijn betaalde bedrag terug zou krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @RobertoCancion  Je leest altijd alleen de problemen en nooit of zelden de jubel berichten.

Wat hebben de berichten op deze site er mee te maken?
TMobile is niet de leverancier van jouw telefoon. 
Dat wil niet zeggen dat ik het niet rot voor je vind, als klant zou ik ook niet blij zijn.

Zelf koop ik zelden bij prijsvechters. 

Je moet echt bij GSMweb zijn..daar is de order geplaatst en dat bedrijf heeft het geld ontvangen en  moet wel of niet leveren.

 

GSMWEB.NL is de grootste onafhankelijke mobiele prijsvechter van Nederland. 
Tel: 020-7766355.

Email : info@gsmweb.nl

Succes hopelijk lossen ze het snel voor je op

 

Ik heb verlenging van mijn abonnement aangevraagd via GSMWEB.NL, incl levering van een nieuw toestel.
Na 4x eerder dit via hen geregeld te hebben blijken zij nu bekend te staan als oplichters en leveren zij geen toestel. Ik vraag me af of zij wel de contacten hebben gehad met T-Mobile om het contract te verlengen. En is T-Mobile bekend van de praktijken van GSMWEB.nl?

Veel mensen die een review schrijven kent niet het verschil tussen oplichting of misleiding, tussen beiden zit nogal een enorm groot verschil. Waar de oplichter doelbewust mensen geld afhandig maakt en per definitie niet van plan is om spullen te leveren en vaak valse gegevens gebruikt om te voorkomen dat politie of justitie hem/haar kan vinden is dit bij misleiding niet het geval.

Van misleiding is sprake als een bedrijf producten (of diensten) levert die niet conform de afspraak zijn, maar ook wanneer een verkoper zegt dat producten voorradig zijn terwijl ze dat niet zijn etc.

 

Bij GSMweb is veelvuldig sprake van dit laatste. Het bedrijf reclameert op haar website dat ze toestellen voorradig hebben maar hebben dit over het algemeen niet. Hiermee trekken ze de consument over de streep om de aankoop te verrichten (misleiding) met als gevolg dat de consument vaak weken (of zelfs maanden) moet wachten alvorens het toestel arriveert - tenzij de koopovereenkomst wordt vernietigd.

Bij het grootste deel van de reviews hebben consumenten vaak hun aanbetalingen teruggekregen of naderhand alsnog het toestel ontvangen. Nadeel van reviews is echter dat mensen vaak direct hun frustraties uitten maar nimmer corrigeren als iets is opgelost.

Ander nadeel bij GSMweb is overigens ook dat abonnementen vaak na acceptatie van de provider “direct” ingaan in plaats van, vanaf het moment dat de simkaart (eventueel inclusief telefoon) bij de consument zijn gearriveerd.

Als je zelf de dupe bent van misleiding is het sowieso overigens slim om dit te melden bij de ACM, hoe meer klachten hoe beter. 

Overigens heeft Thuiswinkel.org nog een mooi artikel die bovenstaande eveneens onderbouwt

Mag je een onjuiste voorraad op je website tonen?

Nee. Volgens de wet is het niet toegestaan om een onjuiste voorraad op je website te hebben staan. Dit is onjuiste informatie en kan een consument ertoe verleiden een aankoop te doen die hij anders niet had gedaan. Dit is een misleidende handelspraktijk. Als je als verkoper niet kunt leveren en je de overeenkomst moet ontbinden, is er sprake van een eenzijdige wijziging. Dit is in principe niet toegestaan en hierdoor kan gevolgschade ontstaan die voor rekening van de verkoper kan komen.

 

GSMweb is een externe dealer voor alle providers.Als ze iets niet onmiddellijk leveren is misschien de voorraad even op?

Wat ik vermoed is dat @RobertoCancion hoopt dat T-Mobile actie onderneemt en een eventuele samenwerking met GSMweb stopt.

Helaas zien we op dit moment alleen nog sancties tegenover bedrijven die doelbewust de consument misleiden in de energiesector. Het zou mooi zijn als providers verplicht worden om de samenwerking met partijen die consumenten structureel misleiden te staken maar helaas is het nog niet zover.

 

…...

Daarom mijn advies, meld je klacht bij de ACM.

 

Zelf koop ik zelden bij prijsvechters. 

Ook bij providers zelf kan het (veelvuldig) misgaan zoals men op de fora kan lezen van providers. Zelf heb ik mijn aankopen al via mobiel en belsimpel allen met T-Mobile abonnementen en die ervaringen zijn uitstekend. Dat gezegd hebbende, zijn deze tenten nou ook niet echt prijsvechters te noemen. Ze vullen providers vaak aan door een grotere verscheidenheid aan toestellen aan te bieden en dus een welkome aanvulling zijn :wink:

 

Je moet echt bij GSMweb zijn..daar is de order geplaatst en dat bedrijf heeft het geld ontvangen en  moet wel of niet leveren.

GSMWEB.NL is de grootste onafhankelijke mobiele prijsvechter van Nederland. 
Tel: 020-7766355.

Email : info@gsmweb.nl

Succes hopelijk lossen ze het snel voor je op

 

Dat is nu juist het punt dat hij aangeeft, het bedrijf reageert niet. En het probleem wat je dan vervolgens dan dus krijgt is, wilt T-Mobile echt geassocieerd worden met een bedrijf die structureel de mist in gaat op dezelfde fouten.

Ergens is dit dan dus ook een hele terechte vraag.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertoCancion 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je aanvraag bij GSMweb wel bij ons is binnen gekomen, maar het leveren van het toestel gaat allemaal via GSMweb. Je kan hiervoor het beste contact met ze opnemen en dan kunnen zij dit verder oppakken. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Bedankt voor je antwoord! De aanvraag is binnengekomen maar nog niet verwerkt? Gezien de ontwikkelingen heb ik de opdracht per 13 augustus geannuleerd via de procedure zoals GSMWEB mij toestuurde. Dit zou betekenen dat verlenging en levering toestel van de baan is en dat evt verwerking bij T-Mobile teruggedraaid wordt.  Nu maar afwachten of het reeds betaalde bedrag aan mij geretourneerd wordt !

Reageer