Beantwoord

Waarom is een unlimited abonnement zo duur?

  • 1 November 2021
  • 9 reacties
  • 331 Bekeken

Hi, 

De aanbieding van de Samsung S21 sprak mij enorm aan. Graag zou ik deze icm een unlimited abonnement willen nemen met een contract van 1 jaar. Jammer genoeg kost deze een whooping 36,- per maand. Tele2 is 25 euro per maand, KPN 27 euro per maand. Waarom vraagt T-mobile dan zoveel? Zou ik in overleg de prijs kunnen laten matchen zodat ik er geen 36, maar 27 euro per maand voor betaal?

 

Mvg.

icon

Beste antwoord door TAVL 1 November 2021, 10:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Giobanno,

Heb je ook een vast abonnement bij T-Mobile of nog een ander mobiel abonnement bij T-Mobile? In dat geval betaal je 25 euro per maand (obv 2 jarig abonnement). De prijs die jij noemt is als je verder geen diensten bij T-mobile hebt lopen. Dat zelfde geldt overigens bij KPN. Alleen incombinatie met andere diensten betaal je daar 25 euro. Anders mag je een tientje meer betalen.

Reputatie 7
Badge +15

Indien je 2 of meer abonnementen bij T-Mobile hebt dan moet je wel even klantvoordeel activeren in je My T-Mobile account 😉

Thnx! Dan kijk ik of ik het toestel los kan vinden

Hi, 

De aanbieding van de Samsung S21 sprak mij enorm aan. Graag zou ik deze icm een unlimited abonnement willen nemen met een contract van 1 jaar. Jammer genoeg kost deze een whooping 36,- per maand. Tele2 is 25 euro per maand, KPN 27 euro per maand. Waarom vraagt T-mobile dan zoveel? Zou ik in overleg de prijs kunnen laten matchen zodat ik er geen 36, maar 27 euro per maand voor betaal?

 

Mvg.

 

Volgens mij klopt er iets niet, bij KPN betaal je voor Unlimited Data + Bellen € 33,50 p/m (1jr) of € 32,50 p/m (2jr). Als je dit abonnement combineert met een andere dienst (thuis) dan krijg je € 7,50 korting op het betreffende abonnement.

Bij T-Mobile betaal je € 36,00 p/m (1jr) of € 35,00 p/m (2jr), hierbij krijg je korting van € 10,00 als je dit abonnement combineert met een thuis of andere mobiele aansluiting.

 

Genoemde prijzen, exclusief afbetaling/bijbetaling van mobiele telefoon

 

De prijsverschillen tussen KPN en T-Mobile zijn dus eigenlijk nihil, dat Tele2 (stukken) goedkoper is komt omdat het een virtuele provider is (MVNO) en ook echt een prijsstunter is.

Reputatie 7
Badge +15

Hi, 

De aanbieding van de Samsung S21 sprak mij enorm aan. Graag zou ik deze icm een unlimited abonnement willen nemen met een contract van 1 jaar. Jammer genoeg kost deze een whooping 36,- per maand. Tele2 is 25 euro per maand, KPN 27 euro per maand. Waarom vraagt T-mobile dan zoveel? Zou ik in overleg de prijs kunnen laten matchen zodat ik er geen 36, maar 27 euro per maand voor betaal?

 

Mvg.

 

Volgens mij klopt er iets niet, bij KPN betaal je voor Unlimited Data + Bellen € 33,50 p/m (1jr) of € 32,50 p/m (2jr). Als je dit abonnement combineert met een andere dienst (thuis) dan krijg je € 7,50 korting op het betreffende abonnement.

Bij T-Mobile betaal je € 36,00 p/m (1jr) of € 35,00 p/m (2jr), hierbij krijg je korting van € 10,00 als je dit abonnement combineert met een thuis of andere mobiele aansluiting.

 

Genoemde prijzen, exclusief afbetaling/bijbetaling van mobiele telefoon

 

De prijsverschillen tussen KPN en T-Mobile zijn dus eigenlijk nihil, dat Tele2 (stukken) goedkoper is komt omdat het een virtuele provider is (MVNO) en ook echt een prijsstunter is.

Correctie : bij KPN betaal je €35,00 voor unlimited en met voordeel krijg je €7,50 korting dus je betaalt €27,50 maar nu is er een actie dat je nog eens €2,50 korting krijgt dus tijdelijk €25,00.

Bovenstaande is obv een 2 jarig contract, een toestel is wel een stuk goedkoper met abonnement.

Correctie : bij KPN betaal je €35,00 voor unlimited en met voordeel krijg je €7,50 korting dus je betaalt €27,50 maar nu is er een actie dat je nog eens €2,50 korting krijgt dus tijdelijk €25,00.

Ah inderdaad, is nu zelfs een extra korting bij KPN dus scheelt ook weer.

 

Bovenstaande is obv een 2 jarig contract, een toestel is wel een stuk goedkoper met abonnement.

En als het echt om geld - goedkoopste uit zijn - draait, ga je natuurlijk niet direct bij de provider afsluiten maar via een mobiel.nl of belsimpel.nl wat toch al flink wat tientjes scheelt :wink:

Reputatie 7
Badge +15

@Gerrit078 

10tjes? Het kan ook honderden euro's schelen 😉

@Gerrit078

10tjes? Het kan ook honderden euro's schelen 😉

Daarom ook ‘flink wat’ :joy:

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben niet zo thuis op het gebied van mobiele telefonie, gebruik een iPhone 8 met een simonly abonnement van Youfone met 2gb en 200 min bellen/sms  waarvan ik amper de helft per maand gebruik.

Omdat het beter te vergelijken is heb ik me wel eens afgevraagd waarom men met een prepaid kaartje van b.v. het Kruidvat of de Aldi noem ze maar op per minuut minder betaald dan bij KPN of Vodafone, T.M. in mijn beleving zouden juist KPN e.d. goedkoper kunnen zijn.