Beantwoord

Wijzigen van bestelling niet goed gegaan. Nu langer wachten?

  • 12 November 2021
  • 10 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 29 reacties

Beste medewerkers,

Nu begin ik er een beetje klaar mee te worden, na al die loze beloften en niet nakomingen.. Ik heb mijn klacht deels in een andere topic geuit, maar daar wordt nauwelijks inhoudelijk op gereageerd.. In de winkel kunnen ze niets voor mij doen.. Als ik de klantenservice bel, vragen ze om naar de winkel te gaan. Waar zijn we mee bezig??

Ik heb op 3/10 de iPhone 13 Pro Goud 128gb besteld.. In de winkel ook aangegeven dat ik op een bepaalde datum naar het buitenland vertrek, medewerker gaf aan dat het geen probleem was en het makkelijk haalbaar was gezien de levertijd toen op 2-3 weken stond. Mijn vliegreis was ruim aan het eind van de 4e week na besteldatum. Vervolgens worden de levertijden aangepast naar 3-4 weken.. Vliegreis om moeten boeken voor de eerste keer, gelukkig toen nog gratis. Na 4 weken nog steeds geen telefoon… Vervolgens worden de levertijden aangepast naar 4-5 weken.. Vliegreis om moeten boeken voor de tweede keer… Vervolgens heb ik na 6 weken nog steeds geen telefoon binnen en heb ik mijn reis voor de derde keer moeten omboeken.. Voor de tweede en derde wijziging heb ik zelfs moeten betalen (bedrag van € 210,00 in totaal) door jullie  beloftes. 

Vervolgens bel ik naar de klantenservice en geven ze aan erachter aan te gaan en met de winkel te bellen want blijkbaar ging er iets mis. De mevrouw van de klantenservice kwam wel haar belofte na, belde met de winkel zodra ze open waren en belde na een kwartier meteen terug. En ja hoor, het bleek dat de betreffende winkel wel mijn order heeft geannuleerd maar nooit een nieuwe heeft aangemaakt (ivm het schrappen/weghalen van de telefoons uit de winkels). Dit hebben ze snel op de dag dat ik gebeld heb in orde gemaakt, echter lijkt het dat mijn besteldatum helemaal NIET is overgenomen en zie ik een datum van 10/11 staan. Ik vermoed dat jullie mij, door jullie eigen fout en loze beloftes, mij achteraan het lijstje hebben gezet.

Het blijkt ook dat het niet naar mij toe gecommuniceerd mocht worden dat er een fout was gemaakt.. Want in het gesprek met de klantenservice en de winkel werd gesproken van een fout, en in het gesprek tussen de winkel en mij was er niets aan de hand en was dit de gewone gang van zaken. Dit is tevens te horen uit het telefoongesprek met de klantenservice medewerker, als het goed is kunnen jullie alle gesprekken terugluisteren.

Ik tik inmiddels de 7 weken aan, terwijl ik op het forum kan lezen dat er mensen zijn die 1.5 WEEK LATER een bestelling hebben geplaatst met hetzelfde toestel in opslag en kleur. Puur omdat jullie een fout hebben gemaakt en ik daar de dupe van ben wat ik tevens niet mocht weten.  Dit gaat toch werkelijk nergens over? Inmiddels hebben alle mensen die na mij besteld hebben al een datum voor bezorging gekozen terwijl ik deze mogelijkheid niet heb… Waardoor ik ook nog eens dood leuk 2-3 weken erbij mag optellen bij het kiezen van een datum. Super oneerlijk en onmenselijk zelfs.

Ik heb ook contact opgenomen met AMP over afhaal mogelijkheden aangezien ik in enorme spoed zit met mijn vliegreis. Ze geven aan dat het afhalen normaliter net zo lang duurt als bezorgen (dus pas na 2 weken), TENZIJ T-Mobile contact met hun opneemt om een uitzondering aan te vragen. Dan zouden zij eventueel kunnen regelen dat ik het in mijn uitzonderlijke geval sneller zou kunnen ophalen (nogmaals: dit is door AMP bevestigd). AMP geeft aan dat de fout hierin volledig los van AMP staat en deze ook gemaakt is door T-Mobile dus zij het ook zelf moeten oplossen. Dat kon enkel als T-Mobile contact opneemt met AMP om deze situatie te bevestigen. Hierbij tevens het verzoek om een versnelde procedure in gang te zetten waarbij ik mijn toestel direct kan ophalen bij AMP.

Graag ontvang ik eens een keer inhoudelijk reactie over mijn situatie en wat jullie er nou zelf precies van vinden. Alle gesprekken zijn ook terug te luisteren of zijn in de winkel gevoerd, dus ik heb er heus geen verhalen bij verzonnen om mijn topic “erger” te laten lijken, helaas is het allemaal waarheid. 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 12 November 2021, 14:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Hasguc  Ik als groot 🍎 fan begrijp echt dat je hier van baalt maar 3 x een vliegreis uitstellen voor een telefoon? Terwijl je hem ook bij Bol/Mediamarkt/mobiel.nl  en in het buitenland kon kopen? 
Sorry maar dat kan ik niet helemaal volgen. 
Bij Mobiel.nl  hebben ze wel een andere kleur op voorraad. Waarom heb je dat dan niet gedaan? 

Uiteraard geloof ik dat je goed de (pest) in hebt. Maar wat nu? Ik zie dat ze nog steeds levertijden hebben . Levertijden

Apple heeft net als iedereen leverings problemen. 
Hopelijk kunnen de moderators je verder helpen,

Ik ga voor je duimen! 
Groetjes! 

 

Reputatie 2

Hallo @Hasguc  Ik als groot 🍎 fan begrijp echt dat je hier van baalt maar 3 x een vliegreis uitstellen voor een telefoon? Terwijl je hem ook bij Bol/Mediamarkt/mobiel.nl  en in het buitenland kon kopen? 
Sorry maar dat kan ik niet helemaal volgen. 
Bij Mobiel.nl  hebben ze wel een andere kleur op voorraad. Waarom heb je dat dan niet gedaan? 

Uiteraard geloof ik dat je goed de (pest) in hebt. Maar wat nu? Ik zie dat ze nog steeds levertijden hebben . Levertijden

Apple heeft net als iedereen leverings problemen. 
Hopelijk kunnen de moderators je verder helpen,

Ik ga voor je duimen! 
Groetjes! 

 

Ja uiteraard, mijn huidige telefoon staat op het punt uit elkaar te vallen. Ik blijf daar voor een vrij lange tijd, dus dan ga ik wel een werkende telefoon nodig hebben. Maar dat is het probleem helemaal niet, het probleem is dat er enorm veel beloftes worden gedaan wat niet waargemaakt kan worden en dat is iets wat mij enorm irriteert. Als ik hem destijds ergens anders sneller kon krijgen, had ik dat natuurlijk gedaan. Maar toen werd er net als elk ander bedrijf 2-3 weken aangehouden, dus had het helemaal geen zin om bij Mediamarkt/Bol/mobiel.nl een bestelling te plaatsen. Een nieuwe kleur kiezen kon alleen als de bestelling annuleert en een nieuwe plaatst… Ook dat ga ik niet doen, dan ben ik nog verder van huis..

Reputatie 7
Badge +14

Ik snap het hoor @Hasguc , dit model is gewoon heel beperkt leverbaar. De Mediamarkt heeft totaal geen 13 PRo meer direct leverbaar. En dat is ook precies het probleem voor andere leveranciers zoals T-Mobile. Apple bepaald wat er geproduceerd en uitgeleverd wordt naar iedere reseller. Op=op en betrouwbare voorspellingen zijn bijna niet te geven. 

Ik zou gewoon lekker even een 2e hands toestelletje halen en op reis gaan, want het is inderdaad wel bijzonder dat je honderden euro's aan vliegticket kosten betaald omdat je telefoon niet leverbaar is..

Reputatie 7
Badge +14

@Hasguc ik snap het, sorry voor mijn ongelofelijke altijd nieuwsgierigheid 😊

 

Bij mobiel.nl hebben ze wel voorraad (andere kleur) ook daar mag je bestellen met een TM abonnement. Bel ze anders even op of het klopt wat op de site staat. 
Succes?

Reputatie 2

Ik snap het hoor @Hasguc , dit model is gewoon heel beperkt leverbaar. De Mediamarkt heeft totaal geen 13 PRo meer direct leverbaar. En dat is ook precies het probleem voor andere leveranciers zoals T-Mobile. Apple bepaald wat er geproduceerd en uitgeleverd wordt naar iedere reseller. Op=op en betrouwbare voorspellingen zijn bijna niet te geven. 

Ik zou gewoon lekker even een 2e hands toestelletje halen en op reis gaan, want het is inderdaad wel bijzonder dat je honderden euro's aan vliegticket kosten betaald omdat je telefoon niet leverbaar is..

Ja alleen het is nu wel zonde om mijn wachtplaats te laten vallen na 7 weken wachten. Als het een korte vakantie was geweest ging ik lekker met mijn huidige telefoon, maar ik zal daar zeker een anderhalf jaar blijven.. het geld was het wel waard en dus doet het vrij pijn om dan 3x een reis te verplaatsen door verkeerde informatie en verkeerd handelen.

@CrisTien Geen probleem hoor. Alleen vraag ik me nou af in hoeverre het zin heeft om anderhalve maand wachten weg te gooien. Daar heb ik dus totaal geen zin in, bovendien ben ik door de shop geïnformeerd dat mijn ordernummer verkeerd overgenomen en zij op 6 november geen nieuwe order hebben kunnen maken. Dit hebben zij gisteren pas gedaan omdat ik aan de bel trok. 

Het is gewoon oneerlijk omdat AMP het al super druk heeft met bestellingen te leveren, en mensen die na mij besteld hebben al lekker een datum hebben kunnen prikken waardoor ik, die bovendien 1-2 weken eerder besteld heeft, nu moet gaan wachten wegens slordigheid en ook nog is nog langer wachten tot de eerst mogelijke datum… Vandaar mijn frustratie, ik raak waarschijnlijk de 9-10 weken wachttijd aan voor ik hem heb.

Reputatie 7

Hi @Hasguc 

Heel begrijpelijk dat het frustrerend is als je zo lang moet wachten, maar de iPhone 13 is nou eenmaal zeer populair en is er een veel grotere vraag dan wat we aan voorraden krijgen voor bepaalde varianten. Daarnaast hebben we natuurlijk ook de nodige maatregelen moeten treffen door de vele overvallen op onze winkels. Hierdoor is het nog drukker geworden bij AMP en daardoor moeten we nog wat meer geduld vragen.

Dat er echter fouten gemaakt worden en dat je daardoor nog langer moet wachten, dat zou natuurlijk heel vervelend zijn en ik wil graag nakijken of dit daadwerkelijk het geval is. 

Ik kan niet garanderen dat ik er iets aan kan doen, maar ik wil het sowieso even voor je controleren. Zou je me een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan en mag ik met je meekijken in onze systemen.

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +14

@Hasguc Ik snap het. Ik zie dat @David zijn best gaat doen. (Zoals altijd)

Ik ga voor je duimen.🎁☘️
Fijn weekend en hou ons op de hoogte wanneer je hem krijgt. 
 

Reputatie 2

Hi @Hasguc 

Heel begrijpelijk dat het frustrerend is als je zo lang moet wachten, maar de iPhone 13 is nou eenmaal zeer populair en is er een veel grotere vraag dan wat we aan voorraden krijgen voor bepaalde varianten. Daarnaast hebben we natuurlijk ook de nodige maatregelen moeten treffen door de vele overvallen op onze winkels. Hierdoor is het nog drukker geworden bij AMP en daardoor moeten we nog wat meer geduld vragen.

Dat er echter fouten gemaakt worden en dat je daardoor nog langer moet wachten, dat zou natuurlijk heel vervelend zijn en ik wil graag nakijken of dit daadwerkelijk het geval is. 

Ik kan niet garanderen dat ik er iets aan kan doen, maar ik wil het sowieso even voor je controleren. Zou je me een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan en mag ik met je meekijken in onze systemen.

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Ik ga het meteen versturen!

Reputatie 2

Ik heb de informatie gestuurd. Ik hoop dat er spoedig iets geregeld kan worden…. Ik hoor en lees inmiddels dat de bezorgtijden bij AMP op dit moment MINIMAAL 2 weken zijn. Graag wil jullie vragen of jullie iets met AMP kunnen regelen dat ik het bij hoog uitzondering direct kan ophalen op locatie bij hun. Desnoods mag het ook de Pro Max zijn mocht daar nog iets van op voorraad zijn, dan betaal ik maar wat bij. Ik kan het nu ook niet maken om ook nog eens 2 weken erbij toe te voegen bij de al 7 weken dat ik aan het wachten ben en nog niets heb gehoord. 
 

In de winkel gaf een zeer vriendelijke medewerker (mag ook gezegd worden) aan dat er niets fouts is gegaan met mijn bestelling ondanks dat ik zelf aan de bel had moeten trekken waarna bleek dat de shop mijn ordernummer niet correct had overgenomen. Toch krijg ik steeds meer het idee dat het wel degelijk iets mis is gegaan omdat de levertijden als actueel zijn aangemerkt en ik inmiddels de 7 weken heb aangetikt.. De shop is dan ook aansprakelijk hiervoor vind ik. Steeds meer mensen krijgen in de tussentijd gewoon een berichtje van AMP binnen waardoor het alleen maar voller en voller loopt. Tot ik aan de beurt ben moet ik waarschijnlijk al 3-4 weken wachten ben ik bang voor, en dat gaat mij dus echt niet lukken ivm mijn langdurige reis naar het buitenland. Hopelijk kan T-Mobile het probleem oplossen….

Reputatie 7

Hoi @Hasguc,

Bedankt voor de gegevens in het privébericht, ik heb daar zojuist op gereageerd! :thumbsup: