Beantwoord

3G in Amerika

• 9 mei 2019
  • 5 reacties
  • 777 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik ben momenteel in Amerika.
Ik heb daarom mijn abonnement omgezet zodat ik in Amerika kan internetten. Daar betaal ik extra 25 euro voor.
Alleen tot nu toe heb ik er weinig aan... Ik kan op 4g prima internetten, maar heb meestal 3g. En daarop ben ik niet online, geen internet en kan niks. Hij geeft dan aan offline te zijn.
Terwijl ik op 3g gewoon vol bereik heb....
En eenmaal weer met 4g werkt alles.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, want dus is zonde van mijn geld zo en ik kan niks...
icon

Beste antwoord door Jaimy 9 mei 2019, 10:25

Hoi Berrydh,

Wat ontzettend gaaf dat je in Amerika bent! Waar zit je precies als ik vragen mag? ☺

Wat betreft de dekking en de kosten van het opschroeven van het abonnement wil ik je eerst even geruststellen: we gaan je hierin sowieso verder helpen. Allereerst door met je mee te kijken naar het bereik en hoe we dat kunnen oplossen en mocht dat echt niet lukken, dan kan ik altijd even kijken naar een passende coulance.

Wat betreft het bereik: met ons abonnement maak je in Amerika gebruik van T-Mobile USA. Kun je eens kijken hoe de dekking is op de locaties waar jij je bevindt? Dat kan hier via de Amerikaanse dekkingskaart. Zou je volgens deze kaart wel 4G moeten hebben?

Zo ja, dan hoor wil ik je graag om nog wat meer informatie vragen:
  • Hoe lang blijf je nog in Amerika? Tot welke datum?
  • Waar bevindt je je precies?
  • Kun je via www.speedtest.net of de Ookla app een speedtest uitvoeren?
  • Wat is de downloadsnelheid, de uploadsnelheid en de ping vanuit de speedtest?
  • Wat is de exacte locatie van de speedtest (adres)?
  • Welk toestel gebruik je precies met welke software?

Ik weet dat het een heleboel vragen zijn, maar op deze manier help ik je zo goed mogelijk verder. Ik hoor het van je!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Berrydh,

Wat ontzettend gaaf dat je in Amerika bent! Waar zit je precies als ik vragen mag? ☺

Wat betreft de dekking en de kosten van het opschroeven van het abonnement wil ik je eerst even geruststellen: we gaan je hierin sowieso verder helpen. Allereerst door met je mee te kijken naar het bereik en hoe we dat kunnen oplossen en mocht dat echt niet lukken, dan kan ik altijd even kijken naar een passende coulance.

Wat betreft het bereik: met ons abonnement maak je in Amerika gebruik van T-Mobile USA. Kun je eens kijken hoe de dekking is op de locaties waar jij je bevindt? Dat kan hier via de Amerikaanse dekkingskaart. Zou je volgens deze kaart wel 4G moeten hebben?

Zo ja, dan hoor wil ik je graag om nog wat meer informatie vragen:
  • Hoe lang blijf je nog in Amerika? Tot welke datum?
  • Waar bevindt je je precies?
  • Kun je via www.speedtest.net of de Ookla app een speedtest uitvoeren?
  • Wat is de downloadsnelheid, de uploadsnelheid en de ping vanuit de speedtest?
  • Wat is de exacte locatie van de speedtest (adres)?
  • Welk toestel gebruik je precies met welke software?

Ik weet dat het een heleboel vragen zijn, maar op deze manier help ik je zo goed mogelijk verder. Ik hoor het van je!
Bedankt voor de reactie!
We zijn van los Angeles via de grand canyon nu in page (Arizona) beland.
Het is echt prachtig hier!

In page zelf is 4g dekking, dus ik kan nu internetten. Alleen zodra we het stadje verlaten is er 3g, en daarop heb ik dus al gelijk geen internet meer. Voor de afgelopen 3 dagen (weg van grand canyon naar page) is er bijna altijd 3g, waarop mijn iPhone xs (laatste software versie) geen internet heeft. Wel vaak goed bereik maar bij alles wat hij wil laden: offline, heeft hij dan ook. Dus geen navigatie via Google maps, geen safari of welke app dan ook.

Op de speed test nu in page via 4g: 13,7 mbps up 2,24 mbps down en ping: 222ms. Dat is dus prima.

Ik heb nog even die map gekeken, er zou zelfs ver buiten page 4g moeten zijn. Mijn iPhone springt zowieso buiten de steden op 3g.

Ik heb al opnieuw opgestart en een reset gedaan, mocht helaas ook niks baten.

We blijven tot 25 mei in Amerika, dan vliegen we via los Angeles weer terug naar Nederland.

Is het zo dat er sowieso geen werkend internet is op 3g? Want de kaart waarop ik keek geeft alleen 4g aan, dat is bijzonder uitgebreid! Alleen mijn telefoon pakt elke keer 3g, en met name buiten de stad. En resulteerd dus in een offline verbinding.

Nogmaals bedankt voor de hulp!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Berry,

Wat een mooie reis zeg! Ik hoop dat je het lekker naar je zin hebt. Je geeft aan dat je vaak wel 4G hebt, maar dat die op sommige gebieden terugvalt naar 3G. Wij hebben natuurlijk geen invloed op de dekking daar en het kan zijn dat je op sommige plekken een minder stabiele dekking ervaart. Als ik op de Amerikaanse dekkingskaart kijk dan zie ik dat je bij omgeving Arizona niet overal 4G dekking hebt dus kan de schakeling naar 3G verklaren. Met het Go Unlimited USA abonnement kun je alleen verbinding maken met het T-Mobile netwerk zo voorkom je extra kosten. Je zou in dit geval buiten de stad kunnen proberen om een ander netwerk te selecteren om te controleren of je dan wel beter bereik hebt. Je kan dan kan je de simkaart 'vrij' maken door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op TMUSA.

Laat je even weten of het zo lukt? Ik wens je nog een fijne tijd!😊
Reputatie 4
Badge +3
Hi @berrydh,

De reden waarom je verminderde 4G dekking ervaart, kan zijn doordat je telefoon niet de benodigde netwerkfrequenties ondersteunt.

In de USA worden er andere netwerkfrequenties gebruikt, dan wij hier in Nederland gebruiken. Niet alle telefoons ondersteunen deze Amerikaanse frequenties.

Daarnaast is het zo dat mobiele netwerken in de USA meestal alleen een optimale dekking binnen de grote 'metro areas' hebben, daarbuiten zul je meestal terugvallen naar 3G of in sommige gevallen zelfs 2G.

Ik wens je in ieder geval een hele fijne vakantie!

Groet,

Jeffrey
We zijn inmiddels langs de kustlijn tussen los angeles en aan fransisco.
Ik heb afgelopen week echt nauwelijks bereik gehad, en baal echt behoorlijk hiervan. Zelfs op 4g geeft hij zelfs meestal niet thuis nu. Het lijkt wel steeds meer drama te worden met het internet.

Er zijn zat plaatsen waar anderen gewoon bereik hebben, ik heb met mijn t-mobile dan helemaal niks. Op Verizon of AT&T is dan bijvoorbeeld wel bereik.

Wat houd dat vrij zetten van je simkaart in? Kan je dan wel op een ander netwerk internetten binnen je bundel?
T-mobile is hier in ieder geval echt waardeloos, en had de bundel beter niet kunnen nemen.
Voor mij helaas heb ik de bundel, hopelijk zijn anderen gewaarschuwd en zijn ze gewaarschuwd dat voor die 25 euro je beter een simkaart kunt kopen hier en van een fatsoenlijk netwerk gebruik moet maken.

En het bericht van 3g op een iPhone in Amerika, dat was inderdaad vroeger zo. De juiste frequenties zitten inmiddels allemaal standaard in de iPhone, dus wereldwijd moet geen probleem meer zijn.
Vroeger was dat inderdaad wel het geval....

Reageer