Beantwoord

4G Frankrijk (Elzas) Langzaam internet

• 26 juli 2017
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

In mei 2017 werkte 4G super in de Elzas - kon gewoon tv kijken via NPO app. Nu in juli 2017 en iedereen mag internetten in de EU is verbinding zo slecht dat ik amper e-mails kan ophalen. Ik heb een onbeperkt EU abonnement van T-mobile maar ik denk dat we nu worden belazerd! Snelheid in buitenland is drastisch terug gedraaid nu iedereen kan internetten.
Volgens contract heb ik recht op zelfde snelheid als in Nederland maar deze wordt niet waar gemaakt.
Geld terug?!
icon

Beste antwoord door David 28 juli 2017, 09:45

Hoi Journalist,

Ik heb zojuist in dit topic een algemene update geplaatst over dit probleem. Het lijkt opgelost te zijn! Als je het toestel even opnieuw opstart, word je opnieuw aangemeld op het netwerk en dan zou het moeten werken. Kun je dit eens testen?

Mocht het nog geen resultaat hebben, laat het dan even in bovenstaand topic weten, dan houden we het centraal. Dit topic gaat op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

In meer landen in de EU zijn problemen met traag mobiel internet van tmobile sinds vorige week. Ze zeggen dat ze er hard aan werken, maar het helpt blijkbaar nog niet veel.
Aan tmobile, wat is dr mogelijke oorzaak? Met KPN en Vodafone zijn geen problemen, dus de oorzaak lijkt bij tmobile te liggen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Journalist,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Balen dat je geen goede verbinding hebt in het buitenland. Goed dat je dit aangeeft, want ik kan me voorstellen dat dit voor frustraties zorgt. We kijken graag met je mee.

Zou je jouw toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten? Probeer ook eens verbinding te maken met één van de andere providers via de instellingen van je telefoon. Mocht je met geen enkele provider een stabiele verbinding op kunnen zetten dan wil ik je vragen om een speedtest te doen. Laat ons weten wat het resultaat is.

We zijn benieuwd naar je reactie!
@Issam, vervelend voor julie dat tmobile veel problemen met mobiel internet in de EU heeft. Ik heb gehoord dat technici van Tmobile er hard mee bezig zijn ( toch al zeker een week).
Maar wat is de oorzaak? Ligt het aan tmobile of de buitenlandse providers (het is namelijk niet in 1 land maar meerdere landen). KPN en Vodafone schijnen geen problemen te hebben.
En hoeveel mensen hebben er last van?
Ik ga binnenkort ook weer op pad dus ik zou graag weten hoe het er voor staat.
In mei/ juni was het internet goed in België, Luxemburg en Frankrijk.
Hallo Issam,

Bedankt voor je reactie.
Volgende uitgevoerd op jou verzoek: telefoon uitgezet en opnieuw opgestart.

Daarna Speedtest gedaan:

ORANGE F 3G
D - 0.74 Mbps
U - 0.50 Mbps

F-BOUYGUES 4G
D - 0.61
U - 0.68

F-SFR 3G
D - 0.60
U - 0.12

Free - Geen Service

Bij geen van de providers dus een goede kwaliteit. Zoals eerder gemeld kon ik dit voorjaar op de zelfde locatie rustig via 4G naar TV kijken of Netflix. Nu is het kezen van e-mail al een uitdaging.

Mvg
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Journalist,

Ik heb zojuist in dit topic een algemene update geplaatst over dit probleem. Het lijkt opgelost te zijn! Als je het toestel even opnieuw opstart, word je opnieuw aangemeld op het netwerk en dan zou het moeten werken. Kun je dit eens testen?

Mocht het nog geen resultaat hebben, laat het dan even in bovenstaand topic weten, dan houden we het centraal. Dit topic gaat op slot.