Vraag

4G Frankrijk Frejus maar langzaam

Ik zit nu 1 week in Frankrijk en heb veel 4G maar ik kom niet verder dan 26 kb p/s het is zoooo traag!!!!
Alles gerest maar mag niet helpen.

Ik heb een stel bij abonnement en 20 gig maar deze maak ik op deze manier in een jaar tijd nog niet op. Ben zelfs al een half uur bezig om op dit forum te komen. Zo langzaam.

Graag oplossing!!

This topic has been closed for comments

29 reacties

Je snapt dat je op een Frans netwerk zit en dat T-Mobile NL geen invloed heeft op de kwaliteit van netwerken in de rest van de wereld???

Heb hier met iemand anders al eens een discussie over gevoerd, maar in heel kort: Fransen hebben prioriteiten op andere zaken liggen.

Voor lekker eten en goede wijn zit je prima, voor goede wegen (naast de tolwegen) of een telefoonnetwerk, zoals wij gewend zijn, zit je er verkeerd.
Reputatie 5
Hallo

Zoals Poco-loco al heeft gezecht kan tmnl hier niet veel aan doen.
In Nederland zijn wij heel erg verwend met de netwerken die wij hier in Nederland hebben.
Nederland hoort al sinds jaren aan de top van beste netwerken ter wereld.

Misschien dat onderstaande link wel leuk en informatief is om te lezen.
Linkje

En nog een ding omtrend je traag internet.
Probeer je telefoon eens handmatig op een andere provider te zetten.
ik was in juni in Frejus en ik had gewoon snel 4g internet.Al een ander netwerk geprobeerd?
Bouyguess, of SFR of orange.
Trouwens in heel Frankrijk hebben ze het 4g netwerk sterk uitgebreid, dus de opmerking van Pocoloco klopt niet helemaal.. Je langxame internet moet een andere oorzaak hebben.
Behalve in afgelegen gebieden had ik overal goed snel internet.
Ja? Mijn opmerking klopt weer niet en er moet een andere reden zijn? Kom op zeg....

4G is ten eerste enkel een techniek aanduiding en geen garantie op snelheid.
Je zit in Frankrijk en daar komt 4G niet met gelijke bandbreedte als in NL.
Kan een ander netwerk sneller zijn? Natuurlijk!

Het is alleen geen antwoord voor 26kb/s op 4G... Wat bewijst dat er wel een verbinding is (dus data) en dat die enkel gewoon traag is. Hell, je zou nog kunnen switchen naar 3G (dus 4G uitzetten in je toestel) omdat mogelijk daar nu niemand op zit... Anders is het nog erger dan de mast, dan zit de knel in het vaste gedeelte van de providers daar. Is het er nu erg druk met toeristen?

T-Mobile Nederland heeft geen invloed op je snelheid in Frankrijk (zolang je data hebt). Dan is het gewoon de bandbreedte (of gebrek aan) die er is op die locatie... Wissel netwerk of geniet gewoon zonder #Ananas van je vakantie (hopelijk voor je).
Pocoloco, ben jij dit jaar nog in Frankrijk geweest? Ik wel, door heel Frankrijk en overal prima internet, zelfs op een hele drukke camping bij Frejus kon ik gewoon tvkijken op 4g. Maar het zou kunnen dat door drukte het internet tijdelijk overbelast wordt. Dat kan makkelijk testen door om twaalf uur 's avonds te kijken of de snelheid nog zo langzaam is.
Er kan ook een andere reden zijn. Misschien geeft de franse provider voorrang aan zijn eigen abonnees en knijpt de snelheid van buitenlandse gebruikers. Ik weet dat vodafone dat ook doet met gebruikers met een franse simkaart in nederland.
Vorig jaar zat ik met een nederlandse vodafone sim en met een sim van orange op het netwerk van orange. De sim van orange was drie keer zo snel dan van de vodafone. Bij KPN was de snelheid overigens gelijk asn die van orange.
Kaartje masten Frankrijk https://www.couverture-mobile.fr/
En de wegen in Frankrijk zijn overigens ook prima. Ik vermijd altijd tolwegen dus ik rijd gewoon binnendoor. Je kan ook maar beter niet op geitenpaden in de pyreneeen gaan rijden, want er schijnen nog een paar beren te zitten.
Dank je wel voor jullie reacties.
Ik wist niet dat deze op een ander netwerk gezet kon worden.

Ik zit nu op 500kb p/s waar ik wel mee kan leven. Kan ik tenminste mijn mail fatsoenlijk openen,sites normaal openen en mijn website bewerken.
Thanks!!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pimhaage,

Met welk netwerk ben je momenteel verbonden? Met Bouyguess, SFR of Orange zou je wel snel internet moeten kunnen ervaren. Zijn ze allemaal zo traag? Zo ja, zou je dan een screenshot kunnen maken van de speedtest? Wij gaan dit dan verder onderzoeken. We krijgen namelijk ook meldingen binnen over traag internet in Italië.

Ik hoor graag van je. :)

@Poco-Loco @Helmonder en @Hakuin; bedankt voor het meedenken!
Bouyguess idd. Sfr had ik alleen maar E.
Momenteel kom ik ook niet hoger dan 165kb p/s
En orange? Heb je ook al Bouyguess of Orange 3g geprobeerd?
Je zou ook nog kunnen proberen bij toegangspunten de APN te veranderen van smartsites.t-mobile in: internet
Dat apn gebruik ik altijd zonder problemen.
3 weken geleden in die regio.... geeft niks hoor Hakuin... ik reis maar een beetje. Groetjes uit Canada.

4G+ met gelijke snelheden als Pim nu heeft. Lang leve de hoog vlakte.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pim,

Dankjewel voor je reactie. Meerdere klanten ervaren momenteel traag internet in het buitenland. We zijn nu hard bezig om dit op te lossen! Excuses voor het ongemak!
Dit gaat over Frankrijk en niet over Canada. Daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niks over zeggen.
In Frankrijk ben ik twee maanden per jaar en reis door het hele land. Toevallig was ik in juni in het gebied van de topicstarter en ik had daar overal prima 4g internet.
Het lijkt erop dat veel klanten van tmobile momenteel in Italië, Frankrijk en Spanje problemen hebben met mobiel internet.
Ik heb dat nog niet gehoord van andere nederlandse providers.
Nauwkeuriger lezen... 26-27 juni was ik daar dus ook. jouw eigen en enkele ervaring is geen feit, helemaal niet als meerdere anderen het tegenovergestelde ervaren. Die regio staat bij alle collega's als onbetrouwbaar bekend, zo simpel.

Canada is gewoon een voorbeeld van een andere plek waar 4G+ niet gelijk staat aan hoge snelheid.
Je hebt het bericht van Hajar gelezen. Veel tmobile klanten in de EU (Frankrijk, Spanje, Italië) hebben problemen met mobiel internet, dus daar ligt het probleem.
Andere nederlandse providers schijnen die problemen niet hebben
Maar van mij mag het netwerk en de wegen van Frankrijk slecht blijven vinden samen met al je collega's. Fijne tijd in Canada!
lol, de problemen liggen inderdaad bij die landen.... gelukkig vallen al jouw reacties met 1 ondertoon samen te vatten....

T-Mobile heeft schuld.

Daar wil je bij voorkeur ook het laatste woord op met jouw enkele perspectief en wat maakt het uit dat bedrijven (onderaannemers die ook gebeld moeten worden) met honderen werknemers in alleen al Frankrijk de landelijke dekking op een bepaalde wijze beschrijven. Jouw visie is correct!

Maar bedankt, we hebben hier even goed om gelachen! Bedankt voor de humor, zal volgende maand zelf nog wel een keer controleren... Volgend jaar zijn Japan, UAE en wederom Canada de hoofd focus... Wil je nog een vergelijkend onderzoek of neem je gewoon niks aan?
Waaarschijnlijk zal Pocoloco dit samen met zijn lachende collega's ontkennen

Hier de reden waarom mensen zo traag internet hebben in Frankrijk van Dennis Ameling van tmobile.
https://forum.t-mobile.nl...enland-281331/index3.html
Zoals Leroy en Hakuin al aangaven, worden verbindingen van T-Mobile klanten in het buitenland altijd via Nederland gestuurd. Of je nu in Spanje, Frankrijk, Italië, etc. zit, je internetverbinding gaat altijd via het Nederlandse T-Mobile netwerk en je hebt dus een Nederlands IP adres in het buitenland. Hoe verder je dus fysiek van het Nederlandse T-Mobile netwerk verwijderd bent, hoe langzamer je verbinding zal zijn.

Ook geldt dus, wanneer veel Nederlanders in het buitenland het internet op gaan via mobiele netwerken (2G, 3G, 4G), dat je afhankelijk bent van de capaciteit die T-Mobile naar buitenlandse providers heeft, én van de capaciteit die de buitenlandse provider op die locatie heeft. Dit maakt het probleem van "traag internet in het buitenland" dus extra complex, omdat zowel T-Mobile NL als de buitenlandse provider hier een rol spelen. Hopelijk helpt deze visualisatie:

N.B. deze afbeelding is niet afkomstig van T-Mobile NL zelf, maar heb ik gemaakt ter illustratie voor dit topic.

Gegeven het feit dat de meldingen uit diverse (Europese) landen komen, en T-Mobile klanten op verschillende netwerken proberen verbinding te maken met internet, lijkt het inderdaad op een capaciteitsprobleem van T-Mobile naar het buitenland toe. Het zou dan gaan om nummer 2 en 3 in bovenstaande plaatje waar het probleem zit. Dit is mijn redenering, maar de technici bij T-Mobile zijn nu aan het uitzoeken waar het probleem zit.

To be continued
Reputatie 5
Badge +11
@Hakuin
Ik ben niet meer "van T-Mobile", maar nu ook gewoon klant, zie ook het onderschrift onder mijn berichten 😉

De reden die ik in het andere topic aangeef, is een vermoeden, mede omdat dit in meerdere landen speelt, ongeacht van welke provider je daar gebruik maakt. We zullen de uitkomst van het onderzoek echter af moeten wachten voor het definitieve antwoord. 🙂
Dat had ik niet gelezen. Achter je naam staat het tmobile symbooltje, vandaar.
Maar heel helder uitgelegd.
Waarom zou ik ontkennen dat er problemen zijn? Misschien toch wat meer topics opzoeken waar de termen Dynafix en garantie in langskomen, dan zou je kunnen zien dat T-Mobile bij fouten net zo hard een reactie krijgt.

Ik stel dat T-Mobile van alles de schuld geven niet de juiste reactie is én dat je niet moet verwachten dat het netwerk 'daar' gelijk is aan 'hier', nota bene in omgekeerde volgorde. Jij moet duidelijk het laatste woord hebben en blijft onnauwkeurig lezen. Zo ook nu een nadrukkelijke redenering als verklaring gaan verkondigen en op basis van een enkel icoontje weer naar T-Mobile wijzen.

Jij bent de persoon die niet wil accepteren dat het netwerk van Frankrijk minder goed is, iets dat door honderden (waarvan overigens het merendeel Vodafone heeft en dan gevolgd door KPN) wordt bevestigd door dat hele land heen. Iets wat we bij elk project ervaren... We zijn zelfs al bezig geweest met uitzoeken wat een satelliet verbinding kost en die mee te sturen naar projecten.

Je haalt netwerktechniek, netwerkdekking en bandbreedte van een netwerk in een enkele teug door elkaar, maar wederom blijft jouw optiek staande.

Kijk eens in de spiegel of een raam, nouja... misschien de scherven, want we laten namelijk absoluut nooit vrachtwagens omrijden om hele ramen op locatie te krijgen... dat andere puntje waar je maar niet over uit wil.

Het was lachen, maar de wijze waarop je door blijft razen begint treurig te worden.
Ik had vanochtend gelezen dat alles vannacht is opgelost: dus mijn vraag werkt het internet weer in Spanje & Duitsland?
Ja en nee.....

Er is een probleem gevonden, dat is verholpen maar er komen nog steeds meldingen binnen....

Persoonlijk heb ik een ander vermoeden, want er zijn 2 zijden aan een 'data-verbinding'. Het zou mij niks verbazen als providers (in de hele EU) dankzij die nieuwe regels een 'bandbreedte' reserveren voor naar het buitenland en dat dat even verkeerd is ingeschat. De onderbouwing voor deze gedachte zit hem in deze post.

Je kan daar lezen dat het effect ook met een Oostenrijkse sim optreed en O2 was al bekend. Dan lijkt het niet zozeer T-Mobile met een server, maar meer een onderschatting hoeveel belasting deze structuur mee brengt (bij alle partijen... hey Hakuin, "they're all bad, mkay!").

Wat ook niet helpt is dat het moeilijk vergelijken is, want wat hoort het te zijn (de dekking / provider zelf) en wat is er verloren door een eventuele beperking?
Biedt een mifi met sim kaart voor EU hiervoor een oplossing ...of ondervinden deze ook beperkingen ?
Kort: zelfde probleem
Lang: lees deze thread eens

Er is een probleem verholpen, maar daarmee lijken de meldingen niet verdwenen te zijn. Wat er ook aan de hand is, het is schijnbaar onlangs begonnen daar er ook meldingen van "een paar weken geleden was het prima" tussendoor komen.

Het lijkt wel EU gebonden te zijn, mijn verbinding in Canada was identiek ruk als een maand eerder (maar daar ligt het echt echt echt aan de bandbreedte... 4G techniek, E verbinding en nog steeds beter dan Vodafone bij de meeste collega's)

Wat ook niet helpt is dat het moeilijk vergelijken is, want wat hoort het te zijn (de dekking / provider zelf) en wat is er verloren door een eventuele beperking?

Voor Duitsland, waar ik vaak ben, kan ik die vergelijking wel geven. Tot voor kort: normale 4G-snelheden op elk netwerk (Telekom, Vodafone en O2/E-Plus). Nu: 4G op Telekom veel trager geworden en het gebruik van 4G is zelfs geblokkeerd op Vodafone en O2. Sterker nog, ik kan niet eens verbinding maken met die netwerken tenzij ik het toestel handmatig eerst op 3G/2G zet.

Wanneer dit precies is begonnen, weet ik niet, maar 't is in elk geval pas sinds een paar weken zo.

Ik vraag me alleen af wie de 4G-roaming op de concurrentienetwerken heeft uitgeschakeld. Hebben die bedrijven dat gedaan of zit het aan de kant van T-Mobile NL?