Beantwoord

4G-netwerk in de USA bij T-Mobile

• 15 april 2017
  • 3 reacties
  • 1325 Bekeken

Hoe krijg ik verbinding met het 4G netwerk in de US. Ik heb een go unlimited US abo maar krijg alleen maar 3G service in de US.
icon

Beste antwoord door Thalina 18 april 2017, 12:34

Hoi ArcadeRk,

Wat tof dat je momenteel in de USA bent! 🙂 Voor werk of op vakantie?

Natuurlijk wel fijn als je ook daar gebruik kunt maken van het 4G-netwerk. Met het T-Mobile GO Unlimited EU + USA abonnement kun je in de USA alleen op het T-Mobile USA netwerk. In het systeem zie ik dat je met dat netwerk al bent verbonden, dus dat zit goed. Op deze pagina kun je de dekking van T-Mobile USA vinden. Ik weet niet waar je precies zit, maar mogelijk is de dekking in het gebied waar je nu bent niet optimaal en heb je alleen 3G. Kun je aangeven waar je bent op dit moment? En anders zelf alvast even kijken op de dekkingskaart? Heb je op andere plekken in de USA wel 4G gehad? Welk toestel heb je? Kun je eens bij jouw instellingen kijken of je 4G aan hebt staan?

In ieder geval heel veel plezier toegewenst in de USA! En ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi ArcadeRk,

Wat tof dat je momenteel in de USA bent! 🙂 Voor werk of op vakantie?

Natuurlijk wel fijn als je ook daar gebruik kunt maken van het 4G-netwerk. Met het T-Mobile GO Unlimited EU + USA abonnement kun je in de USA alleen op het T-Mobile USA netwerk. In het systeem zie ik dat je met dat netwerk al bent verbonden, dus dat zit goed. Op deze pagina kun je de dekking van T-Mobile USA vinden. Ik weet niet waar je precies zit, maar mogelijk is de dekking in het gebied waar je nu bent niet optimaal en heb je alleen 3G. Kun je aangeven waar je bent op dit moment? En anders zelf alvast even kijken op de dekkingskaart? Heb je op andere plekken in de USA wel 4G gehad? Welk toestel heb je? Kun je eens bij jouw instellingen kijken of je 4G aan hebt staan?

In ieder geval heel veel plezier toegewenst in de USA! En ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Ik zit op dit moment in Las Vegas en ben ook al in LA geweest. De 4G service in m'n huurauto werkt overal (geen t-mobile sim). Ik heb een sony Z3 welke gewoon in nederland zich op het 4G netwerk registreerd. Ik heb nog nergens in de US een 4G signaal gehad ook niet waar er signaal zou moeten zijn volgens de coverage map.
Reputatie 4
Hoi ArcadeRk,

Dat is inderdaad wel vreemd!

Ik heb voor je in het systeem gekeken en je hebt geen verouderde simkaart. Met een verouderde simkaart kan je namelijk problemen ervaren op het netwerk. Vooral in het buitenland. Maar het kan nog steeds zo zijn dat jouw simkaart beschadigd is, anders had je namelijk wel bereik moeten hebben in het andere toestel. Misschien is het vragen naar de bekende weg, maar heb je al geprobeerd jouw toestel opnieuw op te starten? Je kunt ook nog kijken naar de netwerkmodus die ingesteld is op jouw toestel. Dit doe je door te gaan naar; instellingen - meer - mobiele netwerken - netwerkmodus. Zorg dat 4G en/ of LTE hier is aangevinkt.

Zijn er trouwens nu zaken wat je mist met het 3G netwerk? Zijn er bepaalde dingen wat je niet kunt doen? Je moet vooral veel kunnen genieten van het mooie Amerika! 🆒