Vraag

50Mb bundel in Buitenland zone 1

• 16 september 2016
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

Ik heb bij mijn abonnement 50Mb data in het buitenland en ben geregeld in het buitenland met weinig datagebruik (rond de 50Mb) dus die 50Mb is ideaal voor mij. Nou zag ik op mijn laatste factuur dat er voor 63981 KB toch een bedrag van €3,79 in rekening gebracht. Terwijl toen ik op 30-09 keek naar mijn verbruik (zie screenschot 1) er nog 49Mb vrij terbeschikking stonden. Vreemd.
Ik krijg dagelijks SMS berichtjes met de "Welkom in.....enz enz". Ik heb hier uiteindelijk maar eens aangegeven na de vele uitleg op de site te hebben doorgenomen voor de €0,06 per MB optie voor de enkele MB's die ik teveel verbruik met de aannam dat deze kosten pas beginnen na verbruik van de 50MB inclusief.
Vandaag keek ik weer eens naar mijn verbruik en zie weer dat ik extra kosten heb gemaakt ondanks nog vrij te gebruiken MB's buitenland die ik heb (zie screenshot 2). Ik snap hier echt niks meer van.
Kunt u me aub eens een uitleg geven wat hier allemaal gebeurd, ik snap er namelijk helemaal niks meer van.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Rob,

Goed dat je deze vraag stelt! Ik heb even naar jou gegevens gekeken en je ontvangt altijd je volledige nieuwe bundels op de 6e van de maand. Met de MB's de je in de EU uit je bundel kunt gebruiken is dit anders. Deze ontvang je vanaf de 1e van de maand. Op je vorige factuur heb je kosten gemaakt vanaf 25 augustus tot de eerste van september, toen heb je de 50 MB weer ontvangen. Voor deze dagen is de €3,79 in rekening gebracht. Je 50 MB was na de 25e op.

De gemaakte kosten in je huidige verbruiksstatus zijn inderdaad voor het gebruik in het buitenland. Omdat je al gekozen hebt voor betalen per MB is dit nu ook ingegaan. Ik zie namelijk dat je in een zone bent waar je Data mee op reis niet kunt gebruiken. In welk land ben je? :8

Ik hoop dat ik het al iets duidelijker voor je heb kunnen maken. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bedankt voor je antwoord.
Ik was in Frankrijk van 4 -12 september en momenteel ben ik in Duitsland.
Beide landen zijn Zone 1 / EU toch ? Dus hoe kan ik dan toch extra kosten genereren met ongebruikte EU-MB's ? Die kosten kunnen toch eigenlijk pas beginnnen na verbruik van de vrije 50MB ?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rob,

Dat is inderdaad wel heel opmerkelijk, want beide landen zijn inderdaad zone 1. In ons systeem staat ook dat je je buiten zone 1 bevindt, zoals Amy al aangaf. Ik heb hier gelijk een melding van gemaakt, want hierdoor maak je inderdaad kosten ondanks dat je nog MB's over hebt. Zodra hier meer bekend over is laten we je jou dit direct weten natuurlijk. Hopelijk is het snel opgelost!

Overigens moet ik even m'n collega Amy corrigeren, want sinds vorige week worden de MB's voor het buitenland ook bijgeschreven op de dag waar je jouw tegoed op ontvangt. Dus niet meer op de 1e dag van de maand.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het dan weten!
Alvast bedankt voor je moeite en wachten we de uitslag van je melding maar even af.
Zoals het er nu uit ziet dedecteerd het systeem nu wel dat ik in Duitsland ben (zie screenshot 1)
Wat mij ook op viel en ik ook niet begrijp is dat er voor het gebruik in het buitenland alleen bedragen in de app. (zie screenshot 2) worden aangegeven en geen verbruik in bijv. MB's, als weet wat iets kost kun je toch ook vrij gemakkelijk aangeven wat het verbruik is of heb ik het dan kompleet mis ?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rob,

In ons systeem zie ik nu ook dat jouw verbinding wordt herkend als zijnde in Duitsland. Dat is dus in ieder geval goed nieuws! We hebben de laatste tijd wat issues met de storingen met Travel & Surf, roaming en dergelijke zaken. Deze problemen worden stuk voor stuk opgelost de laatste tijd. Houd het in ieder geval nog even in het oog, wellicht kan de afdeling die jouw case in onderzoek heeft nog uitvogelen wat er precies verkeerd ging.

Je zit zeker niet compleet mis en ik snap je punt ook goed. Het is echter zo dat we er bij 'Betalen per MB' voor kiezen om dit als bedrag te laten zien in plaats van MB's. Op deze manier hoef je niet om te rekenen wat je uiteindelijk kwijt bent. Idealiter zou het natuurlijk zo zijn dat het er allebei stond. Wellicht komt dit nog in de app.

Mocht je nog verdere vragen hebben, je weet ons te vinden!

Reageer