Beantwoord

Abonnement in het buitenland

  • 3 april 2019
  • 1 reactie
  • 614 Bekeken

Ik heb onlangs het volgende bericht gekregen:

Beste klant, in de afgelopen 4 maanden is je verblijf en roaming verbruik in de EU groter dan in Nederland. We vragen je daarom in de huidige factuurperiode van 25/03/2019 t/m 24/04/2019> je (roaming) gedrag aan te passen. Anders valt het buiten redelijk verbruik en brengen wij bij de volgende factuurperiode een toeslag van E 5,44 per GB (afgerekend per 1 kB) voor je roaming verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu-roaming Groeten, T-Mobile

Maar wij zijn gepensioneerden die de helft van het jaar in het buitenland zijn, zie het volgende:



Hie kan het nu zijn dat ik nu boetes ga krijgen als ik internet van mn abonnement gebruik in het buitenland als iemand die een duurzame relatie heb met Nederland

Jannie
icon

Beste antwoord door David 5 april 2019, 14:47

Hoi Jannie,

Goed dat je jouw vragen hier bij ons stelt, zodat je meer informatie krijgt!

Ik herkende jouw screenshot niet direct en heb flink lopen zoeken, maar dit zijn de voorwaarden van KPN, niet van ons. Iedere provider mag (en heeft) hier weer andere voorwaarden aan verbinden. Wat er bij KPN geldt, is dus niet direct van kracht bij ons en wat bij ons van kracht is hoeft ook weer niet altijd van kracht te zijn bij Vodafone. Ook KPN heeft overigens aanvullende voorwaarden voor het gebruik in het buitenland, die staan iets lager op de pagina waar je een screenshot van stuurde.

De band met Nederland is in ieder geval duidelijk, maar dan nog mogen er extra kosten in rekening worden gebracht, aan de hand van de wetgeving over 'Roam like home'. De twee voorwaarden die we stellen zijn dat je over een gemeten periode van 4 maanden meer in Nederland bent dan in het buitenland én meer data in Nederland verbruikt dan over de grens. Als er aan deze twee voorwaarden niet wordt voldaan, dan versturen we eerst nog een bericht waarin we een maand de tijd geven om het roamgedrag aan te passen. Wanneer dit niet gebeurt, dan mogen we extra kosten in rekening brengen voor de verbruikte MB's. Op de informatiewebsite die je ook stuurde kun je zien hoe je deze kosten kunt voorkomen, dus het is aan te raden om deze nog even goed door te nemen. Op die manier voorkom je de extra kosten voor het roamen in het buitenland.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jannie,

Goed dat je jouw vragen hier bij ons stelt, zodat je meer informatie krijgt!

Ik herkende jouw screenshot niet direct en heb flink lopen zoeken, maar dit zijn de voorwaarden van KPN, niet van ons. Iedere provider mag (en heeft) hier weer andere voorwaarden aan verbinden. Wat er bij KPN geldt, is dus niet direct van kracht bij ons en wat bij ons van kracht is hoeft ook weer niet altijd van kracht te zijn bij Vodafone. Ook KPN heeft overigens aanvullende voorwaarden voor het gebruik in het buitenland, die staan iets lager op de pagina waar je een screenshot van stuurde.

De band met Nederland is in ieder geval duidelijk, maar dan nog mogen er extra kosten in rekening worden gebracht, aan de hand van de wetgeving over 'Roam like home'. De twee voorwaarden die we stellen zijn dat je over een gemeten periode van 4 maanden meer in Nederland bent dan in het buitenland én meer data in Nederland verbruikt dan over de grens. Als er aan deze twee voorwaarden niet wordt voldaan, dan versturen we eerst nog een bericht waarin we een maand de tijd geven om het roamgedrag aan te passen. Wanneer dit niet gebeurt, dan mogen we extra kosten in rekening brengen voor de verbruikte MB's. Op de informatiewebsite die je ook stuurde kun je zien hoe je deze kosten kunt voorkomen, dus het is aan te raden om deze nog even goed door te nemen. Op die manier voorkom je de extra kosten voor het roamen in het buitenland.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag!

Reageer