Vraag

Alleen nationaal roaming?

Hoi,

Ik ben nu 3 dagen in het buitenland en krijg geen verbinding met een buitenlands mobiel netwerk op mijn Motorola G8 power.

Roaming staat aan en APN klopt ook, deze zijn al 2 keer telefonisch nagelopen met T-Mobile. 

Heb mobiel internet / roaming / telefoon / verschillende keren aan en uit gehad maar dit heeft niks kunnen veranderen aan t feit dat ik nog steeds geen mobiel internet heb.

TOEN ik vervolgens mijn simkaart in mijn vriendins toestel heb gedaan werkte roaming ook nog niet, alleen zij heeft bij roaming instellingen 2 opties staan op haar Xperia Z2 compact. Namelijk roaming nationaal , en roaming nationaal/internationaal. Roaming nationaal stond automatisch geselecteerd, deze heb ik veranderd naar nationaal/internationaal. 

Ineens had ik mobiel internet! Jeej!

Simkaart weer terug in mijn Motorola G8 power -> met roaming aan -> weer geen internet!!! Er staat wel een lichtgrijs 3g/4g logootje maar deze wordt niet wit zoals de rest van de icoontjes!

12 reacties

..

Zoals te zien staat roaming aan en herkend de telefoon een netwerk.. alleen alles is offline en ook wordt er 0.0 data gebruikt. Vet ***!

Reputatie 5
Badge +5

Wat voor opties zie je staan als je op “Voorkeursnetwerktype” klikt? Het lijkt erop dat je telefoon alleen maar data via 4G wil op dit moment maar dat hij alleen een 3G verbinding kan krijgen van het netwerk. Ik zou namelijk verwachten dat er iets zou staan dat meer lijkt op “4G (aanbevolen)/3G/2G” en niet alleen maar “4G (aanbevolen)”

-Gilbert

Yes, ik begrijp wat je bedoeld. 

Dit heb ik ook al verschillende malen veranderd.

Het is alleen zo dat hij in Nederland ook altijd op deze instelling staat, als ik op de MTB in de Veluwe zit heb ik dan soms ook alleen 3g of g zelfs. Het feit dat er boven staat "voorkeursnetwerk" wil meer zeggen dat als er meerdere netwerken beschikbaar zijn aan welke ik dan de voorkeur geef. Als deze voorkeur niet beschikbaar is schakelt ie automatisch over op het minder snelle netwerk.

Ik vind het gewoon verrassend dat mijn vriendin op haar Sony een optie heeft voor internationale roaming en nationale, en ik alleen roaming aan of uit kan zetten. Nu was dat op de iPhone ook wel maar daar werkte het tenminste 😬.

Bedankt voor het meedenken. Heb net een kruisstest gedaan maar maar vriendin kan wel alsnog met haar simkaart op internet op mijn telefoon .. heel raar. Die van mij vervolgens weer niet.

Zoals hierboven te zien werkt de simkaart van mijn vriendin wel. Het 4g icoontje wordt helder wit IPV grijs.

Kijk eens aan beide simkaarten erin. De mijne kan niet eens meer bellen. Van vriendin op 4g. 

T-Mobile zegt alleen iets te kunnen betekenen als ik terug ben van vakantie over 3 weken. Willen niks tegemoet komen of een simkaart voor.me fixen in het buitenland. Slechte service. Zwaar teleurgesteld.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @RogierB87 

Je bent momenteel niet ingelogd met je My T-Mobile en dus heb ik nog geen toegang tot je gegevens. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik met je meekijken voor een oplossing. 

Hoi Hajar, dank voor je bericht. Ik kan niet inloggen op T-Mobile omdat de open wifi verbinding hier geen veilige verbinding toelaat. Ook play store e.d. zijn onbereikbaar voor mij. Enige wat ik kan is op dit forum en op de FBMessenger.

Zal de gegevens wel sturen. Een oplossing zou fijn zijn, anders een evt vergoeding ook wel.

Het is inmiddels gefixt. Hartelijk dank aan Genelva van de FBmessenger klantenservice van T-Mobile. Haar is in een uurtje gelukt waar 5 anderen sinds gisterenochtend mee bezig zeggen te zijn.

Genelva je bent fantastisch! Dank!

Reputatie 7
Badge +20

Super om te horen dat het is opgelost! Ik zal je compliment zeker doorgeven. Als ik ver nog iets voor je kan doen, laat het mij weten! Voor nu wens ik je een fijne tijd in het buitenland.

Reageer