Beantwoord

Alleen noodoproepen buitenland Namibie

• 21 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 778 Bekeken

Ik ben op dit moment in Namibie. Ik kon 2 weken geleden nog bellen en sms ontvangen. Op 12 oktober heb ik mijn lastste sms in Solitaire ontvangen. Daarna krijg ik alleen nog maar de melding alleen noodoproepen. In Windhoek had ik nog wel bereik, maar in Swakopmund helemaal niets meer.

Ik heb niets aan mijn instellingen veranderd.. Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Mijn mede reisgenoten hebben via KPN nog wel verbinding.

icon

Beste antwoord door irmavanrijswijk 22 oktober 2019, 18:58

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zojuist nog 1x geprobeerd handmatig te verbinden. En ja gelukt ☺️

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Super! Heel veel plezier daar!

Reputatie 7
Badge +20

@irmavanrijswijk Geweldig,  ik ben oprecht reuze blij voor je.

Nu nog even verder genieten van je mooie reis.

👍🏻 Fijne avond !

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zojuist nog 1x geprobeerd handmatig te verbinden. En ja gelukt ☺

Ik ben op dit moment niet meer in Swakopmund. Handmatig verbinden met MTC heb ik ook geprobeerd. Ook dan kan er geen verbinding genaakt worden. Ik wacht het wel even af. In ieder geval bedankt voor get meedenken

Reputatie 7
Badge +20

@irmavanrijswijk In principe zou je wel moeten kunnen bellen. Maar hoe het met de verbinding daar gesteld is kan ik echt niet zeggen.

Kreeg een tip van@TAVL  #superurser

MTC proberen te verbinden. Voorkeursnetwerk en betere dekking.

https://www.mtc.com.na/coverage

zou daar 3 en 4 G in Swakopmund moeten zijn.

Let wel op de hoge kosten a 2 euro+ per minuut.

Hopelijk lukt het je nog, ben benieuwd 😊

Beste Cris,

Zoals ik al aangaf is dit op dit moment niet mogelijk. Ik zal dan helaas moeten wachten totdat ik weer thuis ben. Ik had mij overigens vergist  Ik heb een nano sim 

Kun jij mij wrl zeggen of ik normaal gesproken in Namibie met T-Mobile wel bereik zou moeten hebben in een grote plaats zoals Swakopmund? Zo niet dan is de oplossing al gevonden. 😊

Reputatie 7
Badge +20

@irmavanrijswijk Heeft niemand een adapter waar het kaartje inpast.

De moderators kunnen niet zien of je kaart stuk is, dat moet getest worden in een andere telefoon(kruistest) 

Nee dat is helaas niet mogelijk. Ik gebruik een micro simkaart . Deze past niet in een ander toestel op dit moment. Kunnen jullie zien of hij misschien kapot is gegaan.? Misschien vanwege de hitte. Het is hier erg warm. Ik ben hier nog maar een paar dagen maar wil graag weten of ik wel kan bellen als ik in Nederland aankom.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @irmavanrijswijk 

Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt In het buitenland ben je natuurlijk afhankelijk van het netwerk daar dus het kan ook zijn dat je minder dekking hebt op de plek waar je nu bent. Heb je een lokale simkaart overwogen? Dat raden wij wel aan als je op landen bent waar je een mindere dekking kan ervaren. 

Beste Cris,

Het gaat alleen om het bereik van mijn telefoon, niet het internet.

Mobiele gegevens en roaming staan uit.

Tot 1,5 - 2 weken was dit nog geen probleem en maakte mijn telefoon verbinding met het netwerk van MTC. Nu niet meer. Als ik handmatig naar netwerken zoek zie ik dit netwerk nog wel maar kan ik er geen verbinding mee maken.

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond@irmavanrijswijk  Op welke manier heb je eerder verbindingen gemaakt?
Met een Travel & Surf pas (klik hier) en werkt de pas nu niet meer, of heb je betaald per MB?

Als je hebt gekozen voor internet per Mb zit er altijd een limit op het bedrag. Volgens mij is dat bedrag €60,-

Je  kan op www.t-mobile.nl/roaming kiezen voor ‘Betalen per MB’.
Tip: Een Travel & Surf pas is altijd voordeliger dan betalen per MB. Een plaatselijke datakaart is meestal goedkoper.

Limiet uitzetten (en ook weer aanzetten)
Je kunt er zelf voor kiezen de internetlimiet uit te zetten. Stuur dan een sms met de tekst 'DATALIMIET UIT' naar 1301. Jouw limiet wordt dan binnen een uur voor álle zones uitgezet. Als je flink gaat internetten, kan dit hoge kosten met zich meebrengen. De datalimiet gaat niet automatisch weer aan, dus als je de vorige vakantie de limiet hebt uitgezet blijft deze uitstaan. Wil je de datalimiet weer aanzetten, stuur dan een sms met de tekst 'DATALIMIET AAN' naar 1301. Als je een aanpassing hebt gedaan, kun je 24 uur later de limiet weer uit- of aanzetten. Voor zakelijke klanten is de limiet ook via T-Mobile Beheer te wijzigen als de telecombeheerder daar gebruik van maakt.

Ik lees graag of je iets aan deze informatie hebt en of je eventueel nog hulp nodig hebt.

De moderators kunnen je dan misschien verder helpen, ze reageren binnen de 24/48 uur.

Groetjes

Reageer