Beantwoord

Altijd EU internet enorm traag

Afgelopen week een altijd EU internet bundel aangeschaft. Deze zou meteen moeten werken en dat doet het ook alleen met snelheden van 0,06/0,07 Mbit. Volgens helpdesk ligt het aan de provider, maar mensen om mij heen surfen lekker snel met Movistar (3G verbinding) of Orange (4G verbinding) maar bij mij is het niet vooruit te branden. Speedtest gedaan via Ookla app en Movistar zou een 0,06 Mbit verbinding hebben en Orange een 0,07 Mbit verbinding. Op verschillende plaatsen op Ibiza getest, maar continu hetzelfde resultaat. Lijkt wel of de verbinding mega afgeknepen is. Volgens t-mobile helpdesk ligt het aan verbinding van de Spaanse provider, maar als mijn buurman bij dezelfde provider (weliswaar lokaal abonnement) snel surft dan lijkt her erop dat het netwerk prima is. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik denk zelf aan twee opties?
1. Bundel wordt pas vanaf 1e van de nieuwe maand volledig actief
2. Ik heb geen databundel in Nederland in mijn stel samen/stel bij abo en daarom is mijn snelheid in buitenland gelijk aan snelheid in Nederland (64 Kbps). Dit ondanks dat volgens de t-mobile shop en de helpdesk de snelheid in buitenland niet afhankelijk is van of je wel of geen NL databundel hebt. Reden is dat ik meer in buitenland ben dan in Nederland, dus geen geen databundel nodig heb in NL.

Hoor graag iemand zelfde ervaring heeft, hoe dit opgelost is, want op dit moment is het niet echt werkbaar.

Alvast bedankt,
Marcel
icon

Beste antwoord door Hajar 31 mei 2016, 16:57

Hi Marcel,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit aangeeft bij ons. Optie 2 klopt helemaal. Doordat jij geen databundel hebt in Nederland kun je geen gebruik maken van snelle internet in het buitenland met je Altijd EU internetbundel. Wij zijn bewust van dit probleem en zijn bezig om een oplossing te zoeken. Ik heb nu uit coulance kosteloos een databundel voor 3 maanden geactiveerd zodat je in het buitenland weer snel kan surfen.

Ik hoop dat je deze tijdelijke oplossing passend vindt en ik hoop dat we het probleem zo snel mogelijk oplossen voor al onze klanten.

Ik wens je in ieder geval veel plezier in het buitenland. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Marcel,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit aangeeft bij ons. Optie 2 klopt helemaal. Doordat jij geen databundel hebt in Nederland kun je geen gebruik maken van snelle internet in het buitenland met je Altijd EU internetbundel. Wij zijn bewust van dit probleem en zijn bezig om een oplossing te zoeken. Ik heb nu uit coulance kosteloos een databundel voor 3 maanden geactiveerd zodat je in het buitenland weer snel kan surfen.

Ik hoop dat je deze tijdelijke oplossing passend vindt en ik hoop dat we het probleem zo snel mogelijk oplossen voor al onze klanten.

Ik wens je in ieder geval veel plezier in het buitenland. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Beste antwoord.
Hoi marcel hoi hajar,

Ik heb sinds 1 juni hetzelfde probleem, dame van t-mobile klantenservice zegt dat het aan het buitenlandse netwerk ligt en ik me moet inlogen op een andere provider. Heb vanavond op e-plus, Vodafone de, Telekom de en op O2 de ingelogd en op alle netwerken was het internet super langzaam.
Zou u mij ook kunnen helpen.

Gr andrej
Reputatie 6
Badge +17
Hi hi Andrej,

Dit keer geen Hajar helaas. 😉 Ze is lekker weekend aan het vieren!

Welkom op het T-Mobile Forum. Goed dat je dit navraagt bij ons.

Ik ben gelijk voor je gaan kijken wat er aan de hand is en ik zag eigenlijk gelijk dat je geen Nederlandse internet bundel hebt. Hierdoor kan je niet in het buitenland met de normale snelheid internetten. Ik heb daarom direct kosteloos voor 2 maanden een internet bundel geactiveerd.

Zou je over 15 minuten je toestel opnieuw willen starten en je internet weer uit willen proberen? Ik ben erg benieuwd of het hiermee is opgelost. We horen het van je!
HoI Issam,

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb precies de stappen gevolgd die je hebt geschreven.
Internet functioneert nu beduidend sneller in Duitsland.
Hartelijk dank voor de hulp, ik hoop dat t-mobile NL binnen deze 2 maanden met een oplossing komt.

Prettig en een fijn weekend Issam
Hoi nogmaals,

Na enkele uren op het Duitse net gesurft te hebben (met verschillende providers) is mij opgevallen dat het internet niet altijd stabiel is! Soms heel traag dan weer iets minder snel! Mijn t-mobile abonnement wat ik voor 1 juni had was beduidend sneller en stabieler....
Daar kon ik bv YouTube filmpjes zonder gehaper stabiel kijken. Ik hoop dat je mij hierbij ook kunt helpen.

Gr en nogmaals fijn weekend Andrej
Blijkbaar treedt dit probleem ook op bij Travel & Surf.
Gisteren teruggekomen van een vakantie in Duitsland. Ik heb daarvoor een 14-daagse Travel & Surf-pas gekocht.
Omdat de snelheid uitermate laag was, heb ik zo goed als geen profijt gehad van de € 24,99, die ik daarvoor heb moeten betalen.
Ook ik heb een Stel Samen & Stel Bij abonnement met 0 MB internet.

Gisteren heb ik in dit forum al een bericht in dit forum achtergelaten:
Klik hier
Later herkende ik mijn situatie in het bericht op deze pagina.

Begrijp ik nu goed dat ik de aankoop van de Travel & Surf-pas zinloos is geweest, omdat geen data-bundel in mijn abonnement zit en ik daarom slechts met een sneheid van 64 Kbps kon internetten?
@PeterS22
Je hebt hierover inderdaad al een eigen topic geopend. Het is tegen de forumregels om je post meermaals op het forum te plaatsen, dat zorgt voor onoverzichtelijkheid. Zou je daar in de toekomst aan willen denken? Alles wat je (nog) toe te voegen hebt aan je eigen post, kun je gewoon in je eigen topic kwijt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Andrej,

Wat vreemd zeg. Je zou nu Issam een databundel heeft geactiveerd wel gebruik moeten kunnen maken van snelle internet. Ervaar je dit probleem op een locatie of op meerdere? Met welk netwerk ben je verbonden daar? Heb je daarmee wel stabiel bereik? Hoeveel MB's heb je nog over van je Altijd EU Internetbundel?

Laat het ons weten zodat we dit samen kunnen oplossen.

@Peter;

Ik zal jou in jouw topic van een reactie voorzien. 🙂
Hoi Hajar,

Heb tot nu toe 38.9 MB verbruikt van 1050 MB
Heb vanmorgen met t-mobile DE (maximaal bereik) in Aachen meerdere malen een speedtest gedaan op verschillende locaties:

8:44h   0.13 Mbps down 0.15 upload
8:57h   5.58 Mbps down 0.16 upload
9:03h   8.09 Mbps down 3.10 upload
9:04h 13.73 Mbps down 2.17 upload
9:06h   0.13 Mbps down 0.12 upload
9:10h   5.15 Mbps down 2.14 upload

Het probleem ervaar ik op meerdere locaties.

Gr Andrej
Reputatie 6
Badge +17
Hi Andrej,

Bedankt voor je duidelijke reactie. Zou je via de instellingen van je telefoon de netwerkselectie op handmatig willen zetten en een andere provider willen selecteren? Je kan toevallig op een locatie/ gebied zijn waar T-Mobile DE een verminderde dekking heeft. Laat ons weten of je dan verbetering merkt.

We zijn erg benieuwd!
Hoi,

Na meerdere speedtest op verschillende locaties met verschillende providers ben ik erachter gekomen dat t-mobile nederland niet altijd de maximale snelheid aanbied in het buitenland (kan natuurlijk ook zijn dat de gast provider niet het maximale afgeeft).
De speedtesten verschillen van 0.05 Mbps tot wel 102.62 Mbps !!!
Ook heb ik met die meerdere speedtesten mijn internetbundel met 623.1 MB verbruikt (van de 1050 MB) dat is dus verbruikt met alleen testen? Is dit niet verschrikkelijk veel???
Ik heb B.V. met een Duitse collega die een O2 contract heeft naast elkaar op de bank een speedtest gedaan, ik was uiteraard ook op O2 ingelogd.
Resultaat collega 5.66 download 1.92 upload en ik moest het doen met 0.17 download 0.05 upload!!!

Ik kan me behelpen maar ben niet tevreden.

Gr Andrej
Reputatie 7
Badge +20
Hey Andrej,

Dat zijn behoorlijk verschillen qua snelheid! Zit er niet één provider bij die stelselmatig een hoge snelheid levert of schommelt het daar ook? Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de dekking van de provider op een bepaalde locatie niet stabiel is, je onderweg bent en zo zijn er nog vele mogelijke oorzaken.. De maximale snelheid zou onder optimale omstandigheden bereikt kunnen worden, maar ik denk dat dit in veel gevallen lager zal uitvallen. Van de 3 providers (Telekom, Vodafone en Telefonica), welke gaf de beste resultaten en waar merk je de meest stabiele dekking bij?

Het is overigens zeker mogelijk dat je met de speedtest zoveel data verbruikt hebt, dit kan namelijk behoorlijk oplopen! Hoeveel speedtests heb je uiteindelijk gedaan?

Hopelijk kunnen we alsnog uitvogelen hoe je het beste uit je internet weet te halen in Duitsland! 🙂

Reageer