Beantwoord

Altijd EU-internet, maar geen bereik

Ik betaal 15 Euro per maand extra voor Altijd EU-internet en nu ben ik in het buitenland en ik heb helemaal geen internet. Alleen als ik op de wifi zit, maar via 4G niks!! Dat betekent dat ik dus niet kan mailen, whatsappen, bankieren of internetten als buiten ben. Daar baal ik van! Ik heb wel het mobiele netwerk aangezet waarmee dan ook de dataroaming aangaat, maar dat zit in het abonnement, zeiden ze...... Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
icon

Beste antwoord door 05alexander92 17 mei 2016, 18:42

Kun je wel bellen in het buitenland? Wat voor toestel heb je? Als je mobiel internet op je toestel aanzet gaat niet automatisch dataroaming aan, dan zijn twee aparte opties. Dus ik vermoed dat het hier fout in gaat. Dus als je je exacte toestel aan geeft, dan kunnen we waarschijnlijk iets gerichter helpen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Kun je wel bellen in het buitenland? Wat voor toestel heb je? Als je mobiel internet op je toestel aanzet gaat niet automatisch dataroaming aan, dan zijn twee aparte opties. Dus ik vermoed dat het hier fout in gaat. Dus als je je exacte toestel aan geeft, dan kunnen we waarschijnlijk iets gerichter helpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey 06.Veer.nl

Welkom op ons forum! Waar bevind je je op dit moment in het buitenland?

Aan onze kant zijn er geen blokkades of betalingsachterstanden die het gebruik tegen kunnen houden. Van welk toestel maak je gebruik? Heb je de instellingen hiervan al eens nagelopen of deze helemaal in orde zijn?

Als dit allemaal goed ingesteld staat, kun je ook handmatig een ander netwerk selecteren. In onze tarievenlijst voor het buitenland vind je de providers die je kunt selecteren in het land waar jij bent.

Zou je dit eens kunnen nalopen en als het dan nog niet werkt horen we graag welke telefoon je gebruikt en in welk land je nu bent. 🙂
Dank je wel Alexander en David,
Ik heb eeb iPhone 6S+ en ik heb het ontdekt! Ik had behalve het mobiele netwerk ook de data roaming (EU internet) aangevinkt en dit moet juist NIET! Heel vreemd, maar dit moet juist niet aan staan. Ik heb dit uitgezet en heb nu overal internet. Dus ik ben tevreden (zolang ik maar niet schrik van de factuur achteraf....). In ieder geval dank voor het meedenken.
Er was hier nog een vraag over zag ik en bij hem werkte het uitzetten van EU-internet niet. Zet je toestel eens helemaal uit, wacht even en zet het dan weer aan. Veel succes!
Groeten, Vera
Reputatie 3
EU Internet moet je inderdaad UITzetten. Typisch iets voor op de iPhone, maar deze functie houdt het volgende in:

In de hele EU is tegenwoordig een wet actief dat je het recht hebt om als T-Mobile gebruiker (of welke andere provider dan ook) in het buitenland een overeenkomst aan te gaan bij een mobiele provider van dat land om je dataverbruik mee af te rekenen. Je betaalt dan via die provider in plaats van via T-Mobile. Bij die functie moet je die knop EU Internet aanzetten.

En dan komt het bijzondere: er is in de hele EU geen enkele provider aanwezig die deze dienst aanbiedt voor "gastgebruikers" voor zover ik weet. Dus die hele wet en dus ook de functie in de iPhone zijn vooralsnog nutteloos.
Te gek voor woorden dus!! Dank je voor deze extra toelichting. Ik krijg dus geen extra kosten denk je?
Reputatie 6
Badge +15
Hey Veer,

Heel fijn om te zien dat Alexander je al meer uitleg heeft gegeven. Je hoeft niet bang te zijn voor extra kosten in het buitenland. Je kunt namelijk alleen gebruik maken van internet in het buitenland met je buitenland bundel. Wanneer je geen buitenlandbundel hebt (of deze op is) moet je verplicht kiezen voor betalen per MB of een Travel & Surf bundel aanschaffen. Maar dit is in jouw geval niet nodig. 🙂
Super Amy, heel veel dank voor deze geruststelling! Nog een laatste vraag : worden er alleen MB's afgeschreven van mijn bundel als ik gebruik maak van internet, of ook als de data-roaming alleen maar aanstaat??? Die laat ik nl. de hele dag aanstaan. Ik vraag dit omdat de 120 min. EU-bellen die ik in mijn bundel heb, wel degelijk verminderen, terwijl ik er nog geen gebruik van heb gemaakt in deze nieuwe maand (die voor mij start op de 17e).
Groetjes, Veer
Reputatie 6
Badge +17
Hi Veer,

Goed om te lezen dat Amy je zorgen heeft ontnomen! Graag gedaan namens onze vriendelijke collega. :)

Er kunnen ook MB's in mindering worden gebracht zonder dat je zelf gebruik maakt van het internet. Smartphones maken eigenlijk constant verbinding met het internet, je hoeft hier dus geen internet browser voor te openen. Als je in de instellingen van je telefoon gaat naar: 'Mobiel netwerk' en dan naar beneden scrollt dan zie je een overzicht van de applicaties die verbinding maken met het internet.

Misschien is het verstandig om tijdelijk een aantal applicaties uit te schakelen in dit overzicht om niet te veel MB's te verbruiken. Je kan natuurlijk ook bovenaan deze pagina 'Mobiele data' helemaal uitschakelen en pas inschakelen als je internet gaat gebruiken. Dan weet je zeker dat je niets verbruikt.

Je hebt het trouwens over 120 min EU-bellen die in mindering wordt gebracht. Bedoel je hier niet de MB's mee? Of worden de minuten ook in mindering gebracht?

Ik hoop dat mijn antwoord duidelijk is!
Hoi Issam,
Ja een heel duideliujk antwoord! Thanx! Ik dacht zelf ook al om Mobiele data maar uit te schakelen als ik geen internet gebruik. Gewoon voor de zekerheid.
Wat betreft die 120 EU-belminuten het volgende : Ik heb nu nog 113 minuten over van de 120, terwijl ik nog niet één keer naar het buitenland heb gebeld (ik zit in Frankrijk), want ik doe dat via Whats-app, dat is sowieso gratis. Vreemd toch?
Groetjes, Veer
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Veer,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben blij om te lezen dat het nu duidelijk is. Om antwoord te geven op je vraag met betrekking tot de minuten wil ik je vragen om het volgende te doen. Als je inlogt op My T-Mobile en op de overzicht pagina klikt op 'Meer over je vebruikstatus' en dan op 'Bekijk specificaties' dan krijg je een overzicht te zien van de nummers waar je naar gebeld hebt. In dit overzicht is duidelijk zichtbaar waar je minuten aan op zijn gegaan.

Ik zie bijvoorbeeld dat je in de afgelopen dagen hebt gebeld naar je voicemail en naar verschillende Franse nummers. Zou je dit willen controleren?

Laat ons weten als je hier nog vragen over hebt. We gaan door tot alles helemaal duidelijk is, zodat jij met een goed gevoel kan genieten van je verblijf in Frankrijk. 🙂
Hoi Issam,

Jij ook bedankt voor je snelle reactie! Fijn is dat. En inderdaad, ik heb gekeken op de specificaties van de Verbruiksstatus en daar zie ik dat ik regelmatig naar de voicemail bel (nooit bij stilgestaan dat dit buitenland bellen is, maar natuurlijk is het dat!) en telefoontjes in Frankrijk heb gedaan. En aangezien ik daar voorlopig woon, heb ik er ook niet bij stilgestaan dat dit eveneens buitenland is. Toch maar goed dat er deze hulp op afstand is!! Nogmaals dank allemaal voor jullie zeer gewaardeerde uitleg!
Au revoir, Veer
Reputatie 7
Badge +20
Bonjour Veer,

Fijn om te lezen dat de uitleg van Issam heel duidelijk is geweest. Ik wil je ook een fijne tijd wensen in Frankrijk. Ik ben daar toevallig volgende week (Paris ville de l'amour). :8

Mocht je ons weer nodig hebben, trek dan even aan de bel. Au revoir!
Zal ik zeker doen. Veel plezier in la ville d'amour!!

Reageer