Beantwoord

Altijd Wereld Internet in zone 3

Mensen ook problemen met altijd wereld internet in zone 3 ? Ik krijg buiten de EU nergens werkend internet en alleen de site roaming.t-mobile.nl werkt en hierbij krijgt men de melding dat er geen passen beschikbaar zijn. Ik heb reeds 3 verschillende landen in Azië geprobeerd.
icon

Beste antwoord door Amy 12 april 2016, 10:47

Hey Grav,

Wat gek dat het daar niet lukt. :S Je zou met Indosat inderdaad wel 3G moeten kunnen hebben. Helaas zijn we in het buitenland afhankelijk van het netwerk van de lokale operator en kan het zijn dat je op bepaalde plekken geen stabiele verbinding hebt.

Ik ben meteen ons systeem ingedoken om te kijken wat we voor je kunnen betekenen en je bent momenteel in Zone 4. Hier is het alleen mogelijk om per MB te betalen. Wij kunnen dit voor je aanzetten en dit kost €10,- per MB. Dit is natuurlijk nogal prijzig en ik wil je daarom adviseren om op de plek waar je bent een losse PrePaid simkaart aan te schaffen met een databundel. Op die manier blijf je toch bereikbaar! 🙂

Wil je het laten weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Grav,

Goed dat je hierover contact opneemt, want het is niet handig als je niet kunt internetten in het buitenland terwijl je daar een bundel voor hebt. Ik heb gelijk in het systeem gekeken, maar ik zie dat je geen blokkade hebt waardoor het zou kunnen komen en dat je bundel Altijd Wereld Internet actief is. In welke landen ben je geweest en ben je op dit moment? Kun je alleen niet internetten of kun je ook niet bellen en/of sms'en? Heb je in de tussentijd iets veranderd bij je instellingen? Als je een iPhone hebt, kun je dan eens controleren of EU Internet uitstaat?

Kun je verder eens handmatig een andere provider kiezen? Op deze pagina vind je met welke providers wij een overeenkomst hebben. Als een provider alleen 2G aanbiedt, kun je namelijk geen gebruikmaken van internet.

Een hoop vragen, maar hiermee kan ik kijken wat er precies aan de hand is. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Beste Thalina,

Ik ben in Thailand (dtac) Maleisië (my maxis) en momenteel in Indonesië (indosat) en alle netwerken hebben minimaal 3g roaming. Ik krijg ook 3g bij de netwerk naam. Ik heb eu internet uitstaan en dataroaming aan. In finland, belgie en duitsland kon ik er vorige week gewoon gebruik van maken. Ook de site roaming.t-mobile.nl is bereikbaar waarbij men de volgende melding te zien krijgt. Ik krijg gewoon sms berichten en kan gebeld worden.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Grav,

Wat gek dat het daar niet lukt. :S Je zou met Indosat inderdaad wel 3G moeten kunnen hebben. Helaas zijn we in het buitenland afhankelijk van het netwerk van de lokale operator en kan het zijn dat je op bepaalde plekken geen stabiele verbinding hebt.

Ik ben meteen ons systeem ingedoken om te kijken wat we voor je kunnen betekenen en je bent momenteel in Zone 4. Hier is het alleen mogelijk om per MB te betalen. Wij kunnen dit voor je aanzetten en dit kost €10,- per MB. Dit is natuurlijk nogal prijzig en ik wil je daarom adviseren om op de plek waar je bent een losse PrePaid simkaart aan te schaffen met een databundel. Op die manier blijf je toch bereikbaar! 🙂

Wil je het laten weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?
Beste Amy,

Het is niet een kwestie van "geen stabiele verbinding" maar gewoon "geen verbinding" met het internet hebben. Alleen de site : roaming.t-mobile.nl is bereikbaar ,welke de foutmelding aangeeft dat er geen passen beschikbaar zijn. Als jullie systeem aangeeft dat ik in zone 4 ben dan hebben we daar al de fout gevonden denk ik. Indonesië, Maleisië en Thailand zijn namelijk allemaal zone 3 volgens jullie site. Zone 4 zou maritiem en satelliet moeten zijn, helaas zit ik niet op een cruise schip en bezit mijn iPhone 6s niet over een satelliet verbinding. Helaas ben ik nu al 4 dagen bezig met dit gedoe en moet alsnog in ieder land een prepaid kaart kopen. Daarom stelde ik ook de vraag hier of anderen wel gebruik kunnen maken in zone 3 van de altijd internet wereld op het forum dan zou ik wat serieuzer genomen worden denk ik. Zonnige groet uit zone 3 (alle overige landen) , zonder voorbij vaarende cruise schepen..
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Grav,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is en het is niet onze bedoeling dat wij de indruk wekken je vraag niet serieus te nemen! Ik heb net even je simkaart opnieuw geregistreerd op het netwerk. Kun je eens je toestel opnieuw opstarten, lukt het dan wel om verbinding te maken met internet? Kun je verder nog even handmatig verbinding maken met het netwerk Telkomsel?

Mocht dit allemaal niet helpen, dan ga ik een case aanmaken zodat mijn collega's van IT het probleem verder kunnen onderzoeken en kunnen kijken naar een oplossing. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Beste Thalina,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn toestel opnieuw opgestart en verbinding gemaakt met zowel Telekomsel als Indosatooredoo. Ik kom weer op roaming.t-mobile.nl uit met bijgaande screenshots. Als je een case zou willen aanmaken, graag. bedankt
Als ik trouwens op de link "mijn actieve passen" klik krijg ik mijn verbruik van in de EU te zien zoals op de bijlage. Dus de server van t-mobile is gewoon bereikbaar..
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Grav,

Bedankt voor je reactie! Jammer dat het niet heeft geholpen. Ik heb een case aangemaakt, mijn collega's van IT gaan zo snel mogelijk kijken naar de situatie en op zoek naar een oplossing. Zij nemen hierover contact met je op.

Als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Is er inmiddels al een update ? Singapore , macau , Hongkong en China werken ook allemaal niet.
Ik ga overmorgen naar Nederland en dan heb ik er precies 0 gebruik van kunnen maken en kan ik het ook niet meer testen of het werkt. Had na 10 dagen toch wel een oplossing verwacht.:(
Reputatie 6
Badge +17
Hi Grav,

Ik kan me voorstellen dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor wilt hebben. Onze excuses dat we je deze nog niet hebben geboden.

Op dit moment is het nog in onderzoek bij de technische afdeling. Het kan nog een paar dagen duren voordat ze je van een oplossing kunnen voorzien. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.
Nou ruim 2 weken verder en inmiddels weer thuis. Behalve dat ik een deel van mijn bundel terug krijg en deze uitgezet is heeft t-mobile er kennelijk nog niks aan gedaan.. Hoorde van een kennis die de bundel nog steeds heeft nog steeds problemen ondervind. Echt schandalig voor 42 euro per maand dat de support 0 is als het niet werkt.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Grav,

Bedankt voor de terugkoppeling. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het gevoel hebt dat we er niet mee bezig zijn.

Ik ben net het onderzoek ingedoken en ik zie dat de afdeling er nog steeds mee bezig is. Naar verwachting zal er eind volgende week meer informatie over beschikbaar zijn. De afdeling die dit in onderzoek heeft zal dan contact met je opnemen.

Excuses dat het zo lang duurt, we doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Nog steeds niks vernomen, maand verder inmiddels...
Reputatie 7
Badge +20
Hi grav,

Ik begrijp dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik zie dat de technische afdeling hier mee bezig en zij zullen vandaag of morgen contact met je opnemen. Nogmaals excuses dat het wat langer duurt.

Reageer