Beantwoord

Appen en gebruik internet in Australië

  • 28 april 2018
  • 1 reactie
  • 589 Bekeken

Goedenavond, sinds ik in Australië zit kan ik niet appen of internetten op 4g! Hoe kan dit? Kunt u dit zsm verhelpen?
icon

Beste antwoord door David 1 mei 2018, 10:36

Hoi Sanneoz,

Wow, Australië, Down Under! Dat staat echt nog heel hoog op m'n bucket list! Bevalt het jou goed, de reis? :)

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je dan goed bereikbaar bent, dus laten we gaan uitzoeken waar dit probleem door ontstaat. Je geeft aan dat je niet op 4G kunt, maar heb je wel een andere frequentie en/of service? Kun je bijvoorbeeld wel bellen of SMS'en, of kun je helemaal niets? Mocht je op rondreis zijn, kun je dan aangeven of je in andere landen/steden/gebieden wel gewoon gebruik kon maken van jouw telefoon?

In Australië zou ik je aan willen raden om, waar mogelijk, gebruik te maken van Optus of Telstra. Deze 2 providers bieden namelijk de beste functionaliteiten aan. Met Vodafone en Vodafone Hutchison zijn de functionaliteiten een stuk beperkter. Je kunt handmatig bij de instellingen van jouw mobiele netwerk een andere provider kiezen, als deze beschikbaar is. Wellicht heeft de ene provider net geen bereik waar jij je bevindt. Het is sowieso mogelijk dat je je in een gebied bevindt waar helemaal geen netwerk is en je daarom niets kunt. In dat geval is het aan te raden om zoveel mogelijk van WiFi gebruik te maken. Als je voor een langere tijd in Australië bent, dan is het ook nog het overwegen waard om een lokale simkaart te kopen.

Kun je ook nog even aangeven of roaming wel is toegestaan op jouw toestel? Als dit uitgeschakeld staat, dan gaat het sowieso niet lukken om over de grens te roamen. Je maakt hier geen extra kosten voor, tot je een bewuste keuze hebt gemaakt om te internetten in Australië, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

We horen graag van je of het is gelukt om een werkende verbinding te krijgen! 🙂 Geniet in ieder geval nog van je reis!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sanneoz,

Wow, Australië, Down Under! Dat staat echt nog heel hoog op m'n bucket list! Bevalt het jou goed, de reis? :)

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je dan goed bereikbaar bent, dus laten we gaan uitzoeken waar dit probleem door ontstaat. Je geeft aan dat je niet op 4G kunt, maar heb je wel een andere frequentie en/of service? Kun je bijvoorbeeld wel bellen of SMS'en, of kun je helemaal niets? Mocht je op rondreis zijn, kun je dan aangeven of je in andere landen/steden/gebieden wel gewoon gebruik kon maken van jouw telefoon?

In Australië zou ik je aan willen raden om, waar mogelijk, gebruik te maken van Optus of Telstra. Deze 2 providers bieden namelijk de beste functionaliteiten aan. Met Vodafone en Vodafone Hutchison zijn de functionaliteiten een stuk beperkter. Je kunt handmatig bij de instellingen van jouw mobiele netwerk een andere provider kiezen, als deze beschikbaar is. Wellicht heeft de ene provider net geen bereik waar jij je bevindt. Het is sowieso mogelijk dat je je in een gebied bevindt waar helemaal geen netwerk is en je daarom niets kunt. In dat geval is het aan te raden om zoveel mogelijk van WiFi gebruik te maken. Als je voor een langere tijd in Australië bent, dan is het ook nog het overwegen waard om een lokale simkaart te kopen.

Kun je ook nog even aangeven of roaming wel is toegestaan op jouw toestel? Als dit uitgeschakeld staat, dan gaat het sowieso niet lukken om over de grens te roamen. Je maakt hier geen extra kosten voor, tot je een bewuste keuze hebt gemaakt om te internetten in Australië, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

We horen graag van je of het is gelukt om een werkende verbinding te krijgen! 🙂 Geniet in ieder geval nog van je reis!

Reageer