Beantwoord

Bellen en gebeld worden buitenland


We gaan geregeld naar Duitsland en als we daar zijn kunnen we niet bellen of gebeld worden.
Wat zijn eigenlijk de instellingen ?
Moeten we op onze telefoon kiezen voor automatisch netwerk kiezen ???
Moet roaming aan staan ???
Als we thuis zijn staat het mobiele netwerk standaard op T mobile NL
Is het beter om dat gewoon altijd op automatisch te hebben staan.
icon

Beste antwoord door CrisTien 6 september 2017, 20:48

Automatisch netwerk kiezen staat bij mij altijd aan, en nooit geen probleem met bellen in het buitenland. Probeer het eens.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Deze instellingen heb je niet nodig voor bellen maar kan je nu wel aan laten staan in het buitenland voor internet.
Je zou misschien een blokkade hebben voor bellen in buitenland , je kan dit zien op my-tmobile en dan onder blokkade kijken of er een blokkade is , je kan dit aan en uit zetten.
De blokkades staan allemaal op toestaan.
Dus daar ligt het niet aan.
We hebben beide een tmobile abo en kunnen geen van beide ontvangen of bellen.
Zodra we Nederland binnen komen ontvangen we alle apps en gemiste oproepen.
Reputatie 6
Badge +11
Automatisch netwerk kiezen staat bij mij altijd aan, en nooit geen probleem met bellen in het buitenland. Probeer het eens.
We gaan dat eens proberen, bedankt alvast
Het werkt niet.
Als ik in Duitsland kom staat er een R bij de verbinding en zodra ik op internet ga krijg ik : u bent offline.
Roaming staat aan en netwerk staat op automatisch kiezen.
Reputatie 7
Badge +18
Hey Klantvanons,

In ons systeem zie ik dat je op dit moment weer in Nederland bent, dat maakt het testen en suggesties geven wat lastiger. Zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen van de instellingen van jouw mobiele internet en roaming? Je doet dat via deze stappen. Wellicht kunnen wij direct ontdekken of er ergens een functie verkeerd staat ingesteld of niet.

Ik heb alles even gecontroleerd, maar er staan geen blokkades op jouw abonnement, je had nog genoeg MB's en ook jouw simkaart is niet verouderd. Deze is ook niet beschadigd, geknipt of vuil? In Nederland werkt alles wel gewoon helemaal goed? Heb je het probleem ook al ergens anders ervaren over de grens?

Aangezien je ook niet kunt bellen, lijkt er op alsof de verbinding uit wordt geschakeld of uitgezet wanneer je de grens oversteekt. Daarnaast kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat het netwerk het niet goed doet in het gebied waar jij je bevindt. Probeer dan ook eens handmatig een andere provider te selecteren wanneer je geen bereik hebt.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie! Hopelijk kunnen we ervoor zorgen dat je de volgende keer wel alles kunt!
Hopelijk zijn de screenshots goed.

Handmatig instellen gaat wel, maar zodra we weer in Nederland komen moeten we de instelling wderom handmatig terug zetten naar TMobile
Excuses dat ik reageer onder de naam van mijn partner.
Hij was namelijk ingelogd op het forum.
Reputatie 6
Badge +17
Hi,

Dankjewel voor de screenshots. Als je instellingen niet op automatisch staan dan moet je inderdaad weer handmatig het netwerk selecteren in Nederland. Zijn jullie op dit moment in Nederland of in Duitsland? In onze systeem staat alles in ieder geval goed. Je hebt geen blokkades dus als je niet automatisch kan verbinden met het netwerk dan moet je hem handmatig selecteren in het buitenland. Je kan voor de zekerheid ook een kruistest uitvoeren door je simkaart in een ander toestel te testen en een andere simkaart in jouw toestel. Zo kunnen wij controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.
We hebben alles op automatisch netwerk zoeken staan, zowel bij de telefoon van mij als ook van mijn partner.
We blijven het maar proberen.
Reputatie 6
Badge +17
Hi,

Waar zijn jullie op dit moment? In mijn bericht geef ik aan dat je handmatig een netwerk moeten zoeken als automatisch niet werkt. Dus nu kunnen jullie dat beide uitproberen. En als je een kruistest kan uitvoeren dan zou dat helemaal mooi zijn. Dan kunnen we controleren waar het probleem ligt.
Het is gelukkig opgelost.
Hebben aan de hand van een uitleg David op de site van Tmobile over instellingen alles nog eens opnieuw ingesteld en daarna de telefoons opnieuw opgestart.
Vandaag kwam ik in Duitsland en ik kreeg direct de melding van Tmobile "welkom in Duisland ......blablablabla) Ik zag dat er een grote letter E stond en bij de verbindingssterkte een kleine r.
Ik kon bellen, appen enz. Dus gelukkig opgelost.
Allen bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 6
Badge +17
Hi,

Wat super dat het nu wel is gelukt. Als je in de toekomst weer vragen hebt, laat het ons weten! 🙂

Reageer