Beantwoord

Bellen in buitenland niet mogelijk?

• 9 januari 2017
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Goedendag,
Ik ben net afgelopen zaterdag klant geworden. Ik heb een sim-only abbonnement afgesloten met onbeperkt bellen en internetten in nl, met daar bovenop de extra modules voor onbeperkt bellen in EU en extra data in EU. Zondag avond heb ik de Sim voor het eerst in mijn telefoon gestopt en geactiveerd. Vandaag (maandag) ben ik al de afgelopen 12uur in Duitsland. Internet werkt prima, en met stuk hogere snelheid dan ik van mijn vorige provider gewend was☺ Ben ook gebeld en heb sms berichten ontvangen. Echter, tot mijn verbazing krijg ik elke keer als ik zelf wil bellen de ingesprektoon te horen, en komt er geen verbinding tot stand. Eerst ging ik er van uit dat de persoon die ik wilde bellen inderdaad in gesprwk was, maar na een aantal pogingen begon ik toch onraad te voelen, en jawel: welk nummer ik ook bel, altijd in gesprek. Dat kan natuurlijk niet.. gecontroleerd of het miss hien lag aan het netwerk (Telekom.de), al zou dat vreemd zojn, aangezien data wel werd doorgegeven. Echter, bij het proberen van een (handmatig gekozen) andere netwerkprovider, krijg ik in plaats van ingesprektoon een mededeling te horen (in duits) welke er op neer kwam dat ze mijn gesprekaanvraag niet in behandeling konden nemen, gevolgd door het advies contact op te nemen met de klantenservice van mijn provider. Mooi advies, maar ook de klantenservice kan ik dus niet bellen....
Instellingen gecontroleerd via my t-mobile, lijkt allemaal te kloppen. Kan het zijn dat er bij jullie iets fout of niet staat ingesteld waardoor dit probleem optreed?
Mocht u nadere informatie nodig hebben, wil ik u vragen of u mij wilt bellen, aangezien ik vermoedelijk pas zaterdag weer in NL ben, en dus niet zelf kan bellen met de klantenservice. Ik neem aan dat u via mijn gebruikersgegevens toegang hebt tot mijn nummer.
Mvg, Gerrit Jan
icon

Beste antwoord door Rosan 10 januari 2017, 09:25

Goede morgen moss81 voorheen kon je die dingen pas na een aantal betaalde facturen genruik maken van het buitenland.

Tegenwoordig kun je dat met een week na aansluiting zie voor mee info dit topic.

https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/niet-bellen-buitenland-nu-261997
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +13
Goede morgen moss81 voorheen kon je die dingen pas na een aantal betaalde facturen genruik maken van het buitenland.
Tegenwoordig kun je dat met een week na aansluiting zie voor mee info dit topic.
https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/niet-bellen-buitenland-nu-261997
Bedankt Rosan. zal een weekje behelpen worden dus. Wel jammer dat me dit niet in de winkel is verteld, maar het is niet anders.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Gerrit Jan,

Welkom bij T-Mobile! Zo te zien heeft onze Klantexpert Rosan je al van het goede antwoord op jouw vraag voorzien! 🙂

De blokkade wordt inderdaad automatisch opgeheven binnen een week, maar ik heb dit voor jou per direct handmatig gedaan. Je bent nu in Duitsland en je moet daar gewoon ook kunnen bellen vind ik! Even opnieuw opstarten zou voldoende moeten zijn om weer te kunnen bellen.

Als we je verder nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

PS: Vergeet je niet aan te melden voor al ons voordeel voor onze klanten. 😉
Helemaal TOP David! Bedankt!

Reageer