Beantwoord

Bellen in het buitenland

  • 17 januari 2017
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

Ik kan nog steeds niet bellen en gebeld worden in het buitenland
icon

Beste antwoord door Thalina 17 januari 2017, 16:15

@ANI79,



Dat is inderdaad niet handig! Ik heb in het systeem gekeken en ik zie dat je op 14/11/2015 een blokkade hebt geplaatst voor internationale gesprekken. Uiteraard heb ik deze blokkade gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet, moet je weer kunnen bellen en gebeld worden. Laat je weten of het is gelukt?



Ik heb je trouwens een sms gestuurd dat ik had gereageerd in het topic, maar met de verkeerde forum naam erin. Sorry! Nodig toe aan koffie ;)





@Morojo,



Wat gaaf dat je in Gambia bent! Lijkt mij een heel mooi land om eens te bezoeken, dus ik ben een beetje jaloers 😉



Wel zo fijn als je zo ver van huis ook bereikbaar bent. Ik heb gelijk in het systeem gekeken om te kijken of je misschien een blokkade hebt, maar dat is niet het geval. Heb je wel verbinding? En je kunt dus wel zelf bellen, sms'en en/of internetten? Met welke provider ben je op dit moment verbonden? Kun je eens handmatig verbinding maken met Africell? Daarmee zou je gebeld moeten kunnen worden. Mocht het met Africell niet lukken, dan kun je ook nog de provider Gamcel proberen. Heb je voorheen in het buitenland wel eens problemen gehad? Mocht het met handmatig wisselen van provider niet opgelost zijn, kun je dan eens jouw simkaart in een ander toestel testen als je daar de mogelijkheden voor hebt? Dan kunnen we kijken of het misschien aan je toestel of simkaart ligt.



Ik wens je hoe dan ook een hele fijne en mooie tijd toegewenst in Gambia! En ik zie graag jouw bevindingen op mijn vragen terug, zodat we kunnen kijken waar het probleem ligt!
Bekijk origineel

5 reacties

Ik kan wel gebeld worden maar zelf niet bellen met de iPhone 5. Moet ik een instelling veranderen?
Aanvullend op vorig bericht. Ik ben in Gambia
Reputatie 6
Badge +17
@ANI79,

Dat is inderdaad niet handig! Ik heb in het systeem gekeken en ik zie dat je op 14/11/2015 een blokkade hebt geplaatst voor internationale gesprekken. Uiteraard heb ik deze blokkade gelijk voor je verwijderd. Als je je toestel even uit- en aanzet, moet je weer kunnen bellen en gebeld worden. Laat je weten of het is gelukt?

Ik heb je trouwens een sms gestuurd dat ik had gereageerd in het topic, maar met de verkeerde forum naam erin. Sorry! Nodig toe aan koffie ;)


@Morojo,

Wat gaaf dat je in Gambia bent! Lijkt mij een heel mooi land om eens te bezoeken, dus ik ben een beetje jaloers 😉

Wel zo fijn als je zo ver van huis ook bereikbaar bent. Ik heb gelijk in het systeem gekeken om te kijken of je misschien een blokkade hebt, maar dat is niet het geval. Heb je wel verbinding? En je kunt dus wel zelf bellen, sms'en en/of internetten? Met welke provider ben je op dit moment verbonden? Kun je eens handmatig verbinding maken met Africell? Daarmee zou je gebeld moeten kunnen worden. Mocht het met Africell niet lukken, dan kun je ook nog de provider Gamcel proberen. Heb je voorheen in het buitenland wel eens problemen gehad? Mocht het met handmatig wisselen van provider niet opgelost zijn, kun je dan eens jouw simkaart in een ander toestel testen als je daar de mogelijkheden voor hebt? Dan kunnen we kijken of het misschien aan je toestel of simkaart ligt.

Ik wens je hoe dan ook een hele fijne en mooie tijd toegewenst in Gambia! En ik zie graag jouw bevindingen op mijn vragen terug, zodat we kunnen kijken waar het probleem ligt!
Hallo, dank voor je antwoord maar helaas werkt het nog niet.
Ik heb hem uitgeschakeld en handmatig naar gamcel geprobeerd maar het werkt niet.
Als ik probeer te vellen staat er nummer assistent en schakelt weer uit.
Ik heb ook geen kiestoon.
Helaas kan ik Mn simkaart er niet uithalen(iPhone) en heb ook geen andere telefoon bij me.
Ik hoop dat je me kan helpen. Gr marga
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marga,

Jammer dat de tips niet hebben geholpen. Heb je ook geen verbinding met het netwerk Africell? Jammer dat je niet de mogelijkheid hebt om je simkaart in een ander toestel te testen dan konden we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt. Heb je dit probleem eerder ervaren in het buitenland? Gebruik je wel de landcodes zoals bijvoorbeeld 0031 voor Nederland? Welke melding krijg je te horen?

Ik hoor graag van je en wens je ondertussen een fijne tijd in Gambia! 🙂

Reageer