Beantwoord

Bellen vanuit NL naar VS

• 3 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 5521 Bekeken

Mijn vriend zit op het moment in de vs en heeft een amerikaanse simkaart met nummer en een nederlandse. Welke is voor mij voordeliger om te bellen? En is het handiger als hij mij belt of ik hem? En hoeveel kost het allemaal?
icon

Beste antwoord door David 5 augustus 2017, 13:19

Hey Chris,

Je hebt helemaal gelijk! Het tarief van €1,02 per minuut geldt voor het bellen naar een Amerikaans nummer, niet naar een Nederlands nummer dat zich daar bevindt. Er is dus wel degelijk verschil of er gebeld wordt naar de Amerikaanse of Nederlandse simkaart. Het enige waar de ontvangende partij rekening mee moet houden, is dat er vaak ook kosten in rekening worden gebracht voor het gebeld worden in het buitenland.

@Musicmairin, excuses voor de verwarring! Het is dus handig om even te kijken wat jouw vriend voor kosten krijgt wanneer hij gebeld wordt op zijn Nederlandse simkaart. Zo kunnen jullie even een kostenplaatje en de beste keus maken. In veel gevallen zijn de alternatieven van Muberra vele malen voordeliger, omdat dit via WiFi of internet kan. Houd daar dus rekening mee!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Hoi Musicmairin,

Dat is een goede vraag van je!

Ik ga je meteen meer informatie geven. Het tarief om naar Amerika te bellen is €1.02 per minuut. Hierbij maakt het niet uit of je naar zijn Amerikaanse nummer belt of zijn Nederlandse nummer, het tarief blijft hetzelfde. Wanneer jij naar zijn Nederlandse nummer belt, betaal je dus €1.02 per minuut. Maar jouw vriend betaalt bijvoorbeeld ook €0,76 per minuut, wanneer hij wordt gebeld door jou uit Nederland. Dit kan voor jullie allebei een heel duur grapje worden. Je kunt hier kijken voor meer informatie over de tarieven. Amerika valt in Zone 2. :)

Mijn advies aan jullie zou zijn om zoveel mogelijk te bellen met elkaar via WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger en alle andere opties die je kunt gebruiken via internet. Daar hebben jullie beide alleen internet voor nodig en betaal je niks extra!

Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren. Als je meer vragen hebt, laat het gerust weten!
Reputatie 3
Badge +4
"Wanneer jij naar zijn Nederlandse nummer belt, betaal je dus €1.02 per minuut." Weet je dat zeker?
Onder "hier" vind ik wat anders!
Hoe werkt bellen náár het buitenland?

Bellen van Nederland naar het buitenland valt in de meeste gevallen buiten je bundel.

Je belt vanuit Nederland naar een Nederlands nummer
Je betaalt standaard het Nederlandse tarief voor bellen en sms'en naar een Nederlands nummer in het buitenland.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Chris,

Je hebt helemaal gelijk! Het tarief van €1,02 per minuut geldt voor het bellen naar een Amerikaans nummer, niet naar een Nederlands nummer dat zich daar bevindt. Er is dus wel degelijk verschil of er gebeld wordt naar de Amerikaanse of Nederlandse simkaart. Het enige waar de ontvangende partij rekening mee moet houden, is dat er vaak ook kosten in rekening worden gebracht voor het gebeld worden in het buitenland.

@Musicmairin, excuses voor de verwarring! Het is dus handig om even te kijken wat jouw vriend voor kosten krijgt wanneer hij gebeld wordt op zijn Nederlandse simkaart. Zo kunnen jullie even een kostenplaatje en de beste keus maken. In veel gevallen zijn de alternatieven van Muberra vele malen voordeliger, omdat dit via WiFi of internet kan. Houd daar dus rekening mee!

Reageer