Vraag

Bereik in Nigeria

Beste T-Mobile,

Ik was onlangs in Nigeria en reis voor mijn werk de hele wereld over. Ik heb nu al een aantal keren gemerkt wanneer ik in het buitenland ben mijn bereikbaarheid zeer slecht is. Mijn telefoon geeft aan dat ik gewoon bereikbaar ben. Maar wanneer mensen mij proberen te bellen of ikzelf een gesprek porbeer te starten is dit niet mogelijk. Ik vind dit erg vervelend aangezien ik hierdoor belangrijke telefoongesprekken heb gemist.

Kunnen jullie hier iets aan doen?

Mvg,

Floris Schuth

5 reacties

Reputatie 5
Badge +13
De gast providers hebben geen invloed op de werking en dekking van netwerken in het buitenland.

Als ik zoek op buitenland en dan Nigeria dan kom ik alleen 2G netwerken tegen. Voor PrePaid gebruikers gelden wel beperkingen in dit land.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Floris,

Wat bijzonder dat je voor je werk in zoveel landen komt! :)

Ik snap dat je graag goed bereikbaar wilt zijn als je in het buitenland bent. Zoals iamPuk al aangeeft zijn wij afhankelijk van providers waarmee wij afspraken hebben gemaakt. In Nigeria hebben wij bijvoorbeeld met 4 providers een overeenkomst. Deze providers hebben helaas niet de hoge snelheden die je in Nederland gewend bent. Het handigst is om ter plekke handmatig een netwerk te selecteren en eventueel te wisselen. Op die manier kan je kijken welke het beste bereik heeft voor jouw locatie.

Verder geef je aan dat je soms niet gebeld kunt worden of zelf kunt bellen. Is dat altijd op één locatie of heb je hier op meerdere locaties last van? Om welke landen gaat het dan? Heb je hier ook in Nederland last van? Zou je eens je simkaart in een ander toestel kunnen proberen, ben je dan wel goed bereikbaar?

Ik hoor graag van je!
Beste Thalina,

Bedankt voor je reactie. Het is opzich niet de data-roaming snelheid wat het probleem is, want ik maak in het buitenland veel gebruik van wifi.
Het echt de bereikbaarheid per telefoon om te bellen en gebeld worden.
De plekken waar het me nu is gebeurd dat ik niet kan bellen en gebeld worden zijn Nigeria, India en Oeganda.
In nederland en Europa heb ik geen problemen met breikbaar zijn.

Mvg,

Floris Schuth
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Floris,

Je komt in veel verschillende, mooie landen zeg! 🙂

Ook voor bellen en gebeld worden zijn we afhankelijk van providers waarmee wij afspraken hebben gemaakt. In Nigeria, India en Oeganda is eigenlijk alleen 2G beschikbaar en de dekking is ook erg wisselend per provider. Daardoor zou het kunnen dat je op een bepaalde locatie soms slecht of niet bereikbaar bent met de ene provider en als je handmatig kiest voor een andere provider dat je wel bereik hebt. Op deze pagina kun je bij elk land de dekkingskaart per buitenlandse provider bekijken. Als je in een van deze landen bent, selecteer je dan handmatig een netwerk?

Als ik je nog ergens bij kan helpen, hoor ik het graag!
Hoi Thalina,

Ja, ik kom zeker op mooie plekken. Een van de leuke kanten van het werk als steward

Reageer