Beantwoord

Betalen per mb in zwitserland met prepaid

• 20 augustus 2017
  • 22 reacties
  • 399 Bekeken

Ik heb een prepaid kaart in mijn telefoon zitten en werd bij aankomst in zwitserland welkom geheten door T-Mobile echter toen ik betalen per MB wilde activeren bleek deze optie niet aanwezig en moest ik een dure bundel kopen om 4 mb data te gebruiken voor mijn navigatie. Graag hoor ik wat ik fout doe.
icon

Beste antwoord door Muberra 24 augustus 2017, 11:54

Hi Pantagifro,

Ik heb het voor je uitgezocht en zoals beloofd kom ik terug met een antwoord!

Het is niet mogelijk om gebruik te maken van Betalen per MB in Zwitserland. Dit heeft ook met de tarieven te maken. Het zou te duur worden. Het tarief van 6 cent geldt namelijk voor de landen binnen de EU en zoals je weet valt Zwitserland daar niet onder. Je kunt gebruik maken van het internet in Zwitserland door middel van een Travel & Surf pas.

Ik heb ervoor gezorgd dat de informatie op de website direct is aangepast, zodat er geen miscommunicatie meer ontstaat in de toekomst. Daarnaast wil ik je ook graag bedanken voor het stellen van deze vraag. Nu is er een duidelijk antwoord en kunnen wij daar ook onze andere klanten mee helpen die reizen naar Zwitserland en met hun PrePaid-nummer graag willen internetten.

Als ik nog iets anders voor je kan doen, hoor ik het heel graag van je. 🙂
Bekijk origineel

22 reacties

Zwiterland doet niet mee met de nieuwe roaming regels. Geen EU immers.
Ik denk dat je probleem in die hoek te zoeken is.
Dat is bekend daarom wil ik dus ook betalen per mb aanzetten, rest gaat uit de internetbundel die in de rest van Europa geldig is dus ook in nederland
Jammer dat er niemand weet hoe je dit probleem kunt oplossen
Reputatie 4
Hi Pantagifro,

Dat is een goede vraag van je!

Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's van de juiste afdeling. Zodra ik meer informatie heb, zal ik dit direct naar je terugkoppelen.

Je kunt in de tussentijd gebruik maken van een Travel & Surf bundel als je nog in Zwitserland bent. Een Travel & Surf pas is altijd voordeliger dan Betalen per MB. Vandaar dat wij klanten adviseren om een Travel & Surf te nemen in plaats van Betalen per MB. Hopelijk kan je hier iets mee als tijdelijke oplossing.

Je hoort in elk geval van me, zodra ik terugkoppeling heb gehad!
Ik was in de veronderstelling dat betalen per mb 6 cent per mb kost en 4 x 6 cent is volgens mijn berekening 24 cent dat is volgens mij veel minder dan de voordeligste pas die te koop is. In mijn geval een extreem slecht advies
Reputatie 4
Hi Pantagifro,

Ik heb het voor je uitgezocht en zoals beloofd kom ik terug met een antwoord!

Het is niet mogelijk om gebruik te maken van Betalen per MB in Zwitserland. Dit heeft ook met de tarieven te maken. Het zou te duur worden. Het tarief van 6 cent geldt namelijk voor de landen binnen de EU en zoals je weet valt Zwitserland daar niet onder. Je kunt gebruik maken van het internet in Zwitserland door middel van een Travel & Surf pas.

Ik heb ervoor gezorgd dat de informatie op de website direct is aangepast, zodat er geen miscommunicatie meer ontstaat in de toekomst. Daarnaast wil ik je ook graag bedanken voor het stellen van deze vraag. Nu is er een duidelijk antwoord en kunnen wij daar ook onze andere klanten mee helpen die reizen naar Zwitserland en met hun PrePaid-nummer graag willen internetten.

Als ik nog iets anders voor je kan doen, hoor ik het heel graag van je. 🙂
@Muberra
Ik heb de informatie over de Travel en Surf in zone 1 bekeken: er staat nog steeds dat betalen per MB mogelijk is tegen €0,06 per MB ! https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf#prijs
Zie ook het screenshot.
PS en in de welkomstboodschap staat zeker dat je ook kunt betalen per MB? Ik kom zondag in Zwitserland aan en ga het meteen uitproberen. De tarieven voor Travel en surf vind ik trouwens erg hoog. Ik ben er 5 nachten, dus 6 dagen. Ik heb ook maar enkele MB's nodig. Maar wil die wel elke dag hebben. Moet ik dan 500 MB voor 7 dagen voor €14,99 aanschaffen? Of elke dag een nieuwe pas? Kan ik een dagpas ook aanschaffen als ik geen internet heb op dat moment?

@pantagifro
Misschien klopt het antwoord niet, aangezien echt overal de prijs van €0,06 staat aangegeven. Was je bekend met de nieuwe maatregel vanaf 30/4/2017 ( AAN zetten van " BETALEN PER MB" op https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass of https://www.t-mobile.nl/roamingstatus? ).
Let goed op: soms moet je naar de pagina van de internetbundels gaan, om daar de " bundel" " BETALEN PER MB" AAN te zetten.
@Matti100
Ben benieuwd hoe het gaat als je per mb wilt betalen
@Matti100
Naar de pagina gaan om betalen per mb aan te zetten valt niet mee als je geen internet hebt dubbele data bundels gaan niet samen en ik moet eerst door duitsland met mijn databundel voordat ik zwitserland kom. of maak ik nu een denkfout? kan ik een bundel van 300 mb kopen en daarna betalen per mb activeren?
Maar..... Muberra van tmobile zei "Het is niet mogelijk om gebruik te maken van Betalen per MB in Zwitserland. ". ik wacht nog op zijn antwoord ivm de tegensteijdige info die ik op de website vond van Travel en Surf zone 1 .

Waarom heb je een databundel gekocht? Ik dacht dat je prepaid had en een bundel te duur vond?
Ik ben benieuwd wat het antwoord op jouw vraag is ( of je " betalen per mb" kan aanzetten terwijl je nog een bundel hebt).
Maar ik raad aan om via WIFI NAAR MYTMOBILE TE GAAN. of naar de eerder genoemde webpagina's. Heb je die al geprobeerd?

Ik heb geen ervaring in de combinatie prepaid-databundel-betalen per MB.
Ik zit nu in Duitsland met " betalen per mb" . Het werkt goed. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik zondag de grens met Zwitserland passeer.
Maar..... Muberra van tmobile zei "Het is niet mogelijk om gebruik te maken van Betalen per MB in Zwitserland. ". ik wacht nog op zijn antwoord... *de rest van de post*
*Haar antwoord.

Müberra is nog steeds een vrouw. De mannen van het webcare team zijn overigens (ook) makkelijk te herkennen, ze hebben nogal mannelijke namen. :8
Haha.
Haha? Serieus? Kon er geen 'oeps, sorrie Müberra' af? Klinkt toch net even wat vriendelijker dan 'haha'.
Reputatie 7
Badge +20
@Pantagifro

Je kunt één van de 2 kiezen, dus wanneer je een bundel aan zet, dan kun je daarna niet weer betalen per MB kiezen, omdat er al een keus gemaakt is. Als je dus echt per MB wilt betalen, dan is die bundel niet aan te raden.

@Matti100

Dan is dat stukje tekst er tussendoor geglipt. Zoals mijn vrouwelijke collega al aan heeft gegeven is het betalen per MB in Zwitserland niet mogelijk. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat alles niet per direct is aangepast en dat is hier ook het geval geweest.
Maar..... Muberra van tmobile zei "Het is niet mogelijk om gebruik te maken van Betalen per MB in Zwitserland. ". ik wacht nog op zijn antwoord ivm de tegensteijdige info die ik op de website vond van Travel en Surf zone 1 .

Waarom heb je een databundel gekocht? Ik dacht dat je prepaid had en een bundel te duur vond?
Ik ben benieuwd wat het antwoord op jouw vraag is ( of je " betalen per mb" kan aanzetten terwijl je nog een bundel hebt).
Maar ik raad aan om via WIFI NAAR MYTMOBILE TE GAAN. of naar de eerder genoemde webpagina's. Heb je die al geprobeerd?

Ik heb geen ervaring in de combinatie prepaid-databundel-betalen per MB.
Ik zit nu in Duitsland met " betalen per mb" . Het werkt goed. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik zondag de grens met Zwitserland passeer.

Ik vind een bundel voor 4 mb te duur ik reis door zwitserland. ben dus eerst in duitsland en daarna in italie, in beide landen gebruik ik een maandbundel van 300 mb om de gaten in de wifi op te vangen. echter zodra ik in zwitserland ben heb ik geen internet meer en derhalve ook geen tomtom live service. nu kan ik daar wel een dure bundel aanzetten maar dus niet betalen per mb. Voel mij derhalve een beetje gen*pt. dubbele bundels kunnen zgn niet maar je kunt naast de "nederlandse"300 mb bundel wel een travel en surfpas van willekeurig welk bedrag aanschaffen, en dat voor 4 mb data.
type fout 200 mb bundel
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pantagifro,

Als je zo weinig MB's gebruikt en niet al te lang in Zwitserland bent kun je ook een XS-pas nemen. Dan krijg 35 MB voor 24 uur, dan kun je dus wel navigeren en heb je geen grote bundel nodig.

De Nederlandse bundel is ook in de EU te gebruiken, maar Zwitserland hanteert z'n eigen tarieven, vandaar deze bundels naast elkaar geactiveerd kunnen worden en de "Nederlandse" bundel wel in Italië en Duitsland kunt gebruiken.

Als je nog verdere vragen hebt, dan horen we het van je!
Haha? Serieus? Kon er geen 'oeps, sorrie Müberra' af? Klinkt toch net even wat vriendelijker dan 'haha'.
Ten eerste was "haha" niet onvriendelijk bedoeld.
Overigens: Allle muberra's zijn wat mij betreft sexeloos, aangezien ik de naam niet aan een geslacht kan koppelen, en dit kennelijk ook niet belangrijk gevonden wordt. Dus geen sorry.

Resultaat: geen prepaid internet in Zwitserland! Dat was van te voren toch echt niet duidelijk, zeker gezien de informatie die nog steeds vermeld wordt op de website ( waarvan tmobile heeft gezegd dat dit een fout zou zijn). Ik vind betalen per dag onhandig, want ik heb het alleen nodig voor routeinformatie/ om de weg te vinden. Ik weet van te voren niet of ik dat nodig heb, want mijn GPS werkt in principe zonder internet. Ik zou het wel fijn vinden als ik de travel&surf zonder wifi zou kunnen aanzetten. Dit heb ik vanochtend geprobeerd, maar lukte niet. Ik had met wifi uit en 3g aan geen toegang tot de landingspagina.

Reputatie 2
Tis ook de grootste onzin die er is met zwitserland....tmobile duitdland heeft het namelijk gewoon in fe bundel zitten en t mobile nederland weer niet....vreemd he
Reputatie 7
Badge +20
@Matti100

We hebben het hier in dit topic al meerdere malen aangegeven, dus dit kan niet als een verrassing komen, aangezien je zelf ook al had gereageerd in dit topic. Zoals gezegd is het een fout in de tekst en dat wordt aangepast.

@Ens1964

We hebben weliswaar dezelfde naam, maar daar houdt het ook wel voor een groot deel op. We hebben andere prijsplannen, acties, prijzen, noem maar op! Ook de voorwaarden kunnen dan ook wisselen, dus dat is niet heel vreemd!

Als er nog vragen zijn, let us know!

Reageer