Beantwoord

Buitenland

• 3 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 814 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik kan niet bellen vanuit het buitenland zelfs niet naar Nederland of de klantenservice. Hoe kan dit zsm verholpen worden?
icon

Beste antwoord door LuisaX 3 oktober 2019, 15:51

Hoi @Waqqas,

Nee ik heb ook geen netwerk. Ik heb net met T-mobile gebeld en het is soort van opgelostūüôā
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo @LuisaX

Heb je wel netwerk?
Hoi @Waqqas,

Nee ik heb ook geen netwerk. Ik heb net met T-mobile gebeld en het is soort van opgelostūüôā
Reputatie 7
Badge +15
Ooh oke dat is fijn om te horen!

Ook ik kan al geruime tijd (zeker al een 2jr)als ik in het Buitenland ben niet prepaid bellen. Meerdere keren met klantenservice hierover contact gehad. Nu ben ik in december naar een tmobile shop geweest in almere stad om dit probleem voor de zoveelste keer aan te kaarten .De medewerker gaf aan te proberen te smsen. Nou ik zit nu weer in suriname en ook smsen gaat niet. Alles wat jullie hebben voorgestel, telefoon herstarten, ander netwerk binnen het land zoeken, sim in een andere telefoon, heb ik al gedaan. Heb mijn tmobile settings gecheckt en niets is geblokkeerd. Denken jullie niet dat dit komt door de sim zelf? Want ik kan me heugen dat ik 2-3jr nu een nieuwe sim heb gehad en daarvoor had ik dit probleem niet

Help aub want ik wordt er zoetjes aan gek van 

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Ninne54 

Geen zorgen, ik help je met alle liefde verder! :smile: Wel zo handig als het ook in Suriname werkt, je hebt al een aantal goede stappen uitgevoerd. Wat is er uit de test gekomen toen je jouw simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd? Kon je toen wel bellen en sms’en? Voor alle zekerheid, voordat je iemand belt of een sms-bericht stuurt, klopt het dat je dan altijd begint met :0031 612345678? Is het wel mogelijk dat andere mensen jou bellen? Nogal wat vragen, maar voor ons heel handig om te weten zodat we dit tot de bodem kunnen uitpluizen! 

Ik hoor het graag van je!

@Evy het plaatsen van de simkaart in een ander toestel levert ook geen resultaat op. Bij het proberen te smsen en bellen heb ik het wat de nummers betreft op beide manieren geprobeerd, nl +31 of 0031; beide manieren gaan niet. Ik kan ook niet gebeld worden.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ninne54,

Dan zou het zeker een simkaartprobleem kunnen zijn.. Ben je ook nog in de gelegenheid om een andere simkaart in jouw telefoon te testen? Op die manier weten we helemaal zeker waar het aan ligt en dan kunnen we het probleem oplossen. Ik kan sowieso een simkaart opsturen als het inderdaad aan de simkaart ligt. Deze kunnen we wel alleen opsturen naar het adres wat bij ons bekend is in Nederland, ik weet niet of iemand die eventueel door zou kunnen sturen naar Suriname? 

Ik zie jouw reactie graag spoedig tegemoet, dan gaan we dit verder oppakken!

@David ik heb nu even een lokale sim in die telefoon en die doet het gewoon. Mn collega hier heeft 1 van vodafone dus ga even die in mn telefoon uitproberen en dan laat ik je weten. Heb natuurlijk een nederlands adres waar die naartoe gestuurd kan worden . 

@David ik heb gister een vodafone simkaart in mn telefoon gehad en die werkt. Ligt dus echt aan mijn  simkaart. Neem aan dat ik niet via dit forum mn adres gegevens moet sturen naar jullie. Is er wen mailadres waar ik mijn postadres naartoe kan mailen zodat jullie de nieuwe sim kunnen opsturen?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ninne54 

Bedankt voor het uittesten. Nu weet je dus dat het aan de simkaart ligt. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en voor Stuur bericht te kiezen. Je kan daar de naam en volledige adres in Nederland doorgeven, dan ga ik ervoor zorgen dat je een nieuwe simkaart krijgt. 

Ik kan niet naar het buitenland bellen en er kan niet vanuit buitenland na mij worden gebeld. En nu? Xx

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Prs 

Dit ga ik uiteraard voor je uitzoeken! Kun je in een privébericht jouw 06-nummer, adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het IBAN sturen? Met deze gegevens ga ik gelijk voor je aan de slag! :smile:  

Reageer