Beantwoord

Buitenland bereik: Portugal

• 2 januari 2018
  • 3 reacties
  • 601 Bekeken

Bereik in Portugal was gedurende het jaar zeer matig, de afgelopen week hopeloos. Wijziging van aanbieder maakt nix uit - wat nu ?
icon

Beste antwoord door Jaimy 3 januari 2018, 10:52

Hoi Reintje1,

Ik snap dat je ook in Portugal goed bereikbaar wilt zijn, daarom denk ik graag met je mee!

Eerst wil ik je een beetje achtergrondinformatie geven. Omdat je in Portugal bent, zijn we afhankelijk van de buitenlandse providers. Ook kunnen bijvoorbeeld bergachtige landschappen invloed hebben op de dekking. Zie ook deze pagina voor meer informatie over dekking in het buitenland.

Hoewel ik dus niet veel kan zeggen over dekking in jouw omgeving, wil ik wèl kijken of we kunnen achterhalen wat het probleem is en welke stappen je nog kunt doorlopen, zodat je toch optimale dekking in Portugal hebt! 🙂 Ervaar je dit probleem op verschillende locaties in Portugal? Maakt het ook op verschillende locaties niet uit als je van aanbieder wisselt? Welk toestel gebruik je precies? Gaat het om zowel datagebruik als bellen/sms'en?

Ik ben benieuwd naar jouw antwoorden! Aan de hand daarvan ga ik je zo goed mogelijk adviseren! 🆒
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Reintje1,

Ik snap dat je ook in Portugal goed bereikbaar wilt zijn, daarom denk ik graag met je mee!

Eerst wil ik je een beetje achtergrondinformatie geven. Omdat je in Portugal bent, zijn we afhankelijk van de buitenlandse providers. Ook kunnen bijvoorbeeld bergachtige landschappen invloed hebben op de dekking. Zie ook deze pagina voor meer informatie over dekking in het buitenland.

Hoewel ik dus niet veel kan zeggen over dekking in jouw omgeving, wil ik wèl kijken of we kunnen achterhalen wat het probleem is en welke stappen je nog kunt doorlopen, zodat je toch optimale dekking in Portugal hebt! 🙂 Ervaar je dit probleem op verschillende locaties in Portugal? Maakt het ook op verschillende locaties niet uit als je van aanbieder wisselt? Welk toestel gebruik je precies? Gaat het om zowel datagebruik als bellen/sms'en?

Ik ben benieuwd naar jouw antwoorden! Aan de hand daarvan ga ik je zo goed mogelijk adviseren! 🆒
Dank voor je uitgebreide antwoord. Tmobile heeft geen eigen provider in Portugal. Weet niet wat er gebeurd is maar gebruikmakend van Vodaphone gaat het nu wel goed. Dit was de eerste klacht in die maanden dat ik hier nu verblijf en altijd stond hij niet op een bepaalde providervoorkeur. Vanaf nu dus wel: vodaphone !
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Reintje1,

Graag gedaan en top om te lezen dat het nu goedgaat!

Het klopt inderdaad dat we geen T-Mobile aanbieden in Portugal, maar we hebben uiteraard wel overeenkomsten met een aantal providers in Portugal. Welke dat zijn, kun je heel makkelijk terugvinden op deze pagina. Je kunt daar precies zien met welke provider je van bepaalde diensten gebruik kunt maken. Daar is Vodafone er in dit geval inderdaad eentje van! Mocht je in de toekomst opnieuw verminderde service ervaren, dan kun je altijd de pagina even checken en kijken met welke buitenlandse providers je kunt testen!

Uiteraard mag je ook in de toekomst eventuele vragen op deze community stellen. Je bent van harte welkom! 😃

Reageer