Beantwoord

Buitenland internet bundel

Ik ben in het buitenland en wil een Travel en surf bundel kopen. Maar ik krijg de melding dat dat niet kan. Kunnen jullie mij helpen? Ik wil se grote bundel van 25 euro
icon

Beste antwoord door Hajar 7 mei 2017, 08:34

Hi Mariam,

Goed dat je even aan de bel trekt, want ik begrijp dat je natuurlijk wilt kunnen internetten in het buitenland. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je gebruik maakt van een Stel Samen & Stel Bij abonnement. Je kan daarom gebruik maken van data mee op reis. Op dit moment kun je nog gebruik maken van 48 MB in de EU, deze moet je eerst opmaken en daarna kun je een Travel & Surf pas aanschaffen. Zorg dat je dataroaming aan hebt en dat je verbonden bent met een Portugees netwerk. Met MEO zou je wel goed bereik moeten hebben. Zodra je EU MB's op zijn kun je een Travel & Surf pas kopen.

Laat je even weten of het lukt?
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Mariam,

Goed dat je even aan de bel trekt, want ik begrijp dat je natuurlijk wilt kunnen internetten in het buitenland. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je gebruik maakt van een Stel Samen & Stel Bij abonnement. Je kan daarom gebruik maken van data mee op reis. Op dit moment kun je nog gebruik maken van 48 MB in de EU, deze moet je eerst opmaken en daarna kun je een Travel & Surf pas aanschaffen. Zorg dat je dataroaming aan hebt en dat je verbonden bent met een Portugees netwerk. Met MEO zou je wel goed bereik moeten hebben. Zodra je EU MB's op zijn kun je een Travel & Surf pas kopen.

Laat je even weten of het lukt?
Dank je wel. Ik hoopte dit gelijk op de 1e dag van mijn vakantie te kunnen regelen zodat ik niet steeds hoef op te letten of mijn MB's al op zijn. Maar dat gaat niet begrijp ik uit je antwoord. Helaas.
Het schijnt zo te zijn dat je een waarschuwing krijgt als je MB 's op zijn.
Maar ik kan begrijpen dat het lastig is. Dit zou klantvriendelijker moeten kunnen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mariam,

Met de EU MB's van data mee op reis kun je eerst kosteloos internetten en als ze op zijn, kun je een Travel & Surf pas activeren. Je ontvangt een sms zodra je MB's bijna op zijn en dan krijg je ook direct de mogelijkheid om een pas aan te schaffen. Je kan dus altijd zorgeloos online zijn! 🙂
Het werkt niet, internet is nu heel traag, ik krijg geen sms en de travel en surf app zegt dat ik geen verbinding heb terwijl ik op 3G zit met WiFi uit. Echt waardeloos. Dit is precies wasr ik bang voor was.
Toen het bij mij niet werkte heb ik overwogen om plaatselijk een prepaid Simcard te kopen. Is dat misschien een idee?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mariam,

De reden waarom jij nog geen Travel & Surf pas kan activeren is omdat je nog MB's hebt uit je data op reis bundel. Zodra je die opmaakt kun je een Travel & Surf pas activeren. Probeer je MB's zo snel mogelijk op te maken. Daarna kun je direct weer zorgeloos online zijn met een Travel & Surf app die je via My T-Mobile kan activeren. Ben je verbonden met het netwerk MEO? Daar zou je het beste bereik mee moeten hebben.

Ik hoor graag van je of het lukt.
Maar hoezo: zijn de MB's uit de data op reisbundel soms niet goed, terwijl de MB's uit de Travel en Surf wel goed zijn ( ik bedoel : gewoon werken, dus gewoon internet geven). ? Ik begrijp dit helemaal niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti100,

Ik denk dat ik jouw vraag ook niet goed begrijp. Wat bedoel je precies dat de MB's van de ene bundel wel en van de ander niet goed zijn? Er is geen onderscheid in soorten MB's, van Travel & Surf of uit de bundel. Deze werken hetzelfde, maar het kan zijn dat er geen stabiel netwerk beschikbaar is.

Als ik jouw vraag niet goed heb begrepen, dan horen we dat graag!
Omdat Mariam klaagt dat het niet werkt, wordt haar aangeraden om de " oude" MB's snel op te maken, zodat een Travel en Surf genomen kan worden. Daaruit maakte ik op dat het een slechter was dan het andere. Maar als jij zegt dat het precies hetzelfde is, hoeft ze de "oude" MB's toch niet snel op te maken, want da helpt niets?

Graag extra toelichting bij het laatste antwoord dat Mariamm van jullie kreeg.
@Matti100
Serieus, de reden staat gewoon in Hajars eerste post:
Op dit moment kun je nog gebruik maken van 48 MB in de EU, deze moet je eerst opmaken en daarna kun je een Travel & Surf pas aanschaffen.
Overigens herhaalt Hajar het in haar tweede èn derde post nog eens. Een topic onnodig vullen met dezelfde vraag die letterlijk in post 1, 2 èn 3 al beantwoord is, is niet echt nodig.

Zolang Mariam niet aangeeft op welk netwerk zij zit, weten de T-Mobile Moderators ook niet of ze nog moeten helpen bij dit probleem
Ik begrijp het nog steeds niet : de tekst van Hajar vind ik echt onduidelijk " Probeer je MB's zo snel mogelijk op te maken. Daarna kun je direct weer zorgeloos online zijn met een Travel & Surf app die je via My T-Mobile kan activeren" . Waarom ZO SNEL MOGELIJK OPMAKEN"?
Kan iemand mij daarvoor de reden geven?
Reputatie 7
Badge +20
@ Matti100,

Mariam geeft zelf aan dat ze liever gebruik maakt van een Travel & Surf pas. Ik probeer duidelijk te maken dat je een pas kan activeren zodra de EU MB's op zijn. De reden waarom ik zeg maak ze eerst zo snel mogelijk op is omdat Mariam meerdere keren aangeeft ze liever de Travel Surf L pas wilt omdat ze dan meer MB's tot haar beschikking heeft en dan haar tegoed niet in de gaten hoeft te houden. Zie Mariams quote: ''Dank je wel. Ik hoopte dit gelijk op de 1e dag van mijn vakantie te kunnen regelen zodat ik niet steeds hoef op te letten of mijn MB's al op zijn.''

Ik neem aan dat dit nu heel duidelijk is voor iedereen.

Reageer