Beantwoord

Buitenland MB al op maar waaraan??

• 15 juli 2016
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Goedemorgen,
Ik ben nu een week in het buitenland en mijn 50 MB zijn op. Ik gebruik voornamelijk WiFi dus dat lijkt mij erg sterk. In Nederland gebruik ik gemiddeld 2 à 3 MB per dag....
Tevens kan ik ook niet zien wanneer ik die MB gebruikt zou moeten hebben, in de app op mijn Samsung is dit niet terug te vinden en ook online is niks te zien!! Kan iemand mij duidelijkheid geven.

Groeten Marloes
icon

Beste antwoord door Trajh91 15 juli 2016, 11:07

Helaas is het voor T-Mobile niet te zien waar je data aan op is gegaan. Ze mogen deze gegeven met dank aan privacywetgeving helaas niet inzien, dus het wordt lastig om hier iets over te zeggen.

Wel kan ik me voorstellen dat bepaalde apps op de achtergrond aan het 'pollen' zijn, wat nogal wat data kost. Bijvoorbeeld WhatsApp, maar ook e-mailapps proberen constant verbinding te maken met een server om te kijken of er nieuwe gegevens opgehaald moeten worden. Bij Android-toestellen kost dit wat meer data dan bij iPhones, door de techniek die gebruikt wordt om dit allemaal uit te voeren. Het technische verhaal zal ik je besparen.

Het is wel mogelijk dat het ene moment je data op is, maar het andere moment weer niet. Dit komt omdat de systemen van T-Mobile ook af en toe een klein foutje maken en dat vervolgens uit zichzelf weer oplossen. Dit komt omdat er een real time verbruik is, maar ook een dagelijkse berekening uitgevoerd wordt. Deze willen nog wel eens verschillende.

Overigens is 50MB gebruiken in een week bijzonder weinig, zelfs wanneer je op wifi zit. Het lijkt me namelijk dat je niet 24/7 op wifi zit, zeker niet wanneer je in het buitenland zit. Het klinkt mij dus wel aannemelijk dat je 50MB al in een week op is geraakt.

Wat je nog kan controleren is de instellingen van je wifi-verbinding. Het is namelijk mogelijk dat je instellingen zo staan dat je wifi-verbinding af en toe wegvalt en je toestel dus overschakelt op het mobiele datanetwerk.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Helaas is het voor T-Mobile niet te zien waar je data aan op is gegaan. Ze mogen deze gegeven met dank aan privacywetgeving helaas niet inzien, dus het wordt lastig om hier iets over te zeggen.

Wel kan ik me voorstellen dat bepaalde apps op de achtergrond aan het 'pollen' zijn, wat nogal wat data kost. Bijvoorbeeld WhatsApp, maar ook e-mailapps proberen constant verbinding te maken met een server om te kijken of er nieuwe gegevens opgehaald moeten worden. Bij Android-toestellen kost dit wat meer data dan bij iPhones, door de techniek die gebruikt wordt om dit allemaal uit te voeren. Het technische verhaal zal ik je besparen.

Het is wel mogelijk dat het ene moment je data op is, maar het andere moment weer niet. Dit komt omdat de systemen van T-Mobile ook af en toe een klein foutje maken en dat vervolgens uit zichzelf weer oplossen. Dit komt omdat er een real time verbruik is, maar ook een dagelijkse berekening uitgevoerd wordt. Deze willen nog wel eens verschillende.

Overigens is 50MB gebruiken in een week bijzonder weinig, zelfs wanneer je op wifi zit. Het lijkt me namelijk dat je niet 24/7 op wifi zit, zeker niet wanneer je in het buitenland zit. Het klinkt mij dus wel aannemelijk dat je 50MB al in een week op is geraakt.

Wat je nog kan controleren is de instellingen van je wifi-verbinding. Het is namelijk mogelijk dat je instellingen zo staan dat je wifi-verbinding af en toe wegvalt en je toestel dus overschakelt op het mobiele datanetwerk.
Hoi Trajh91,

Dank je voor je antwoord, dat er op de achtergrond apps draaien snap ik. Maar heb automatisch synchroniseren al uit gezet en als ik WiFi aan heb staan heb ik mobile data uit gezet.
Wat ik wel raar vind is dat ik in de app zie hoeveel MB ik op een dag verbruikt heb maar niet als ik in het buitenland ben. Dat heeft toch niks met de privacy wetgeving te maken? Je zou toch moeten kunnen zien hoeveel MB ik bijv. Eergisteren in totaal heb verbruikt?
Blijft raar. Maar goed ga nu maar even alleen nog op de WiFi over, wel zo rustig
Reputatie 3
Badge +7
Als je je mobiele data aanzet en je wifi uit en naar http://roaming.t-mobile.nl gaat, zou je als het goed is je verbruik in het buitenland moeten zien.

Belangrijk is wel dat je echt je wifi uitzet om deze pagina te bezoeken. De pagina werkt namelijk alleen wanneer je op een buitenlands mobiele netwerk zit.

Reageer