Beantwoord

Buitenlandse nummers bellen mij

• 1 mei 2019
  • 5 reacties
  • 1131 Bekeken

Ik wordt heel de tijd gebeld door buitenlandse nummers uit Albanië en vertrouw dat niet en ik zou graag willen weten of ikdie nummers kan weren mij te bellen
icon

Beste antwoord door CrisTien 1 mei 2019, 13:04

@Eric1987 Nooit terug bellen en die nummers blokkeren in je telefoon is de enigste oplossing.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@Eric1987 Nooit terug bellen en die nummers blokkeren in je telefoon is de enigste oplossing.

Ik heb dus hetzelfde probleem. 

Vanochtend heb ik een email ontvangen van ene Samantha Jawarksi (ik kan overigens online niets vinden van deze dame). Volgens mevrouw Jawarski zou ik me hebben aangemeld via de website van Royal C Bank om te traden in bitcoins. Dit is uiteraard niet het geval. Mijn telefoonnummer zou ook al bekend zijn en sinds vanochtend heb ik 41 (!!!!!) oproepen gehad. Ik heb niet opgenomen en alle telefoonnummer geblokkeerd maar dit heeft mij nog niet gerustgesteld. 

Het gaat om de volgende telefoonnummers: 
+46660281350 (Zweden)
+442080899528 (Engeland)

+442080892217 (Engeland)
+4370022613 (Oostenrijk)

+442038079383 (Engeland)
+442035194361 (Engeland)
+4370022613 (Oostenrijk)

+46441408595 (Zweden)
+3197010280432 (Nederland)

+442080595002 (Engeland)

Het vervelende is dat ik nu ook anonieme oproepen krijg en dus niet weet of dit weer van Royal C Banking. Voor de zekerheid neem ik maar niet op maar dit is niet ideaal. 

Wat kan ik hiermee doen?

Groet,

Sabina 

@CrisTien Ik heb zojuist gelezen dat je dus hoge kosten kunt krijgen ongeacht het feit dat je niet opneemt (of dit klopt weet ik niet). Ikzelf heb vanochtend 41 oproepen ontvangen, achter elkaar en iedere keer vanaf een ander nummer. Ik ben hier al de hele ochtend mee bezig dus ik begrijp als geen ander hoe vervelend dit kan zijn. Zodra het ene nummer is geblokkeerd, krijg ik alweer een oproep van een ander nummer. 

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Sbna 

Zolang je niet opneemt kun je geen kosten maken. Voor de zekerheid kun je bellen naar het buitenland blokkeren via de TM app of in Mijn T-Mobile. Zo kun je nooit per ongeluk terugbellen.

Je zult een betaalde app nodig hebben om te blokkeren, hier kun je vaak een heel land mee blokkeren. Kijk in de App/Play store naar recensies welke het beste werkt.

Groet, Folkert

Heel herkenbaar, ik word ook steeds gebeld door buitenlandse nummers. Nu blijk ik een nummer teruggebeld te hebben (heb ik absoluut niet gedaan) en heb ik 14,00 euro extra kosten. Is jammer maar helaas volgens t-mobile. Ik weet 100% zeker dat ik ze niet gebeld heb. Blijkt een of ander arabisch nummer te zijn. Het is ook niet terug te vinden in mijn bel historie. Zijn er meer mensen die dat gehad hebben en wat heb je eraan gedaan?

gr nic

Reageer