Beantwoord

bundel in het buitenland kopen


Ik ben net in Oostenrijk geweest en wilde daar gebruik maken van het Internet. Ik heb PrePaid zonder bundels en kon helaas in het buitenland (Oostenrijk en Duitsland) de Internet betalen per MB en de Unlimited Data Vandaag/Weekend niet activeren. Niet per SMS, niet via de website en niet via de App. Via de App was het mogelijk om de Combi bundels en de Unit S te kiezen, maar dat gaat weer doorlopen en dat wil ik juist niet.
Net over de grens terug in Nederland had ik de mogelijkheid wel via de App en kon ik de Internet betalen per MB gewoon activeren.
Wat moet ik doen om de bundels ook in het EU buitenland te activeren?
icon

Beste antwoord door Jaimy 6 maart 2019, 09:44

Hoi Hortensie,

Wat jammer dat het niet is gelukt om gebruik te maken van Betalen per MB! Laten we samen uitzoeken waar dit door werd veroorzaakt.

Klopt het dat je op 3 maart weer terug was en toen Betalen per Mb weer hebt geactiveerd? Of zat je toen nog in het buitenland? Stond "Data Roaming" aan op jouw toestel? Dit zorgt er namelijk voor da tje internet in het buitenland kunt gebruiken.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is of je verder wel netwerkverbinding met een provider had? (In Oostenrijk met Hutchison Drei (AUTHU IB) of T-Mobile 2 en in Duitsland met Telefonica, Telekom of Vodafone.)

Hopelijk komen we met de antwoorden op al deze vragen een stukje verder bij de oplossing! ☺

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hortensie,

Wat jammer dat het niet is gelukt om gebruik te maken van Betalen per MB! Laten we samen uitzoeken waar dit door werd veroorzaakt.

Klopt het dat je op 3 maart weer terug was en toen Betalen per Mb weer hebt geactiveerd? Of zat je toen nog in het buitenland? Stond "Data Roaming" aan op jouw toestel? Dit zorgt er namelijk voor da tje internet in het buitenland kunt gebruiken.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is of je verder wel netwerkverbinding met een provider had? (In Oostenrijk met Hutchison Drei (AUTHU IB) of T-Mobile 2 en in Duitsland met Telefonica, Telekom of Vodafone.)

Hopelijk komen we met de antwoorden op al deze vragen een stukje verder bij de oplossing! ☺
Hallo Jaimy,
Op 3 maart, op het moment dat ik weer in het Nederlandse netwerk was, kon ik zonder problemen Betalen per Mb in de App zien en activeren. Niet in Oostenrijk en niet in Duitsland. Ik had wel netwerk, kon bellen en SMS sturen en heb het roaming aan gezet. Maar ik kon ook via wifi en de my T-mobile site en de App de bundels Betalen per mb, weekend en dag unlimited niet kiezen.
Bij het aanzetten via SMS WEEKEND naar 4000 was er volgende antwoord: Helaas, de aanvraag kan niet worden verwerkt, De bundel is al actief, is niet beschikbaar of je PrePaid tegoed is te laag. Meer info.....

Ik had het bundel niet actief en ik had ook voldoende PrePaid tegoed. Waarom is het bundel niet te koop, ook al zegt de advertentie, dat het in het buitenland geldig is, alleen niet unlimited, maar met 1.85 Gb data?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hortensie,

Een zeer terechte vraag, want het zou zeker moeten werken als je genoeg beltegoed hebt, een werkende verbinding en geen blokkades op je aansluiting. Echter kunnen wij op dit moment niet met je meekijken en achterhalen waar het dan precies verkeerd gaat, omdat je alweer in Nederland bent. Als je weer op reis gaat, dan raad ik je aan om alvast even dit topic door te nemen met een aantal tips en stappen die je kunt testen. Als het dan nog steeds niet lukt, raad ik je aan om gelijk contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld via WiFi. We kunnen dan gelijk met je meekijken en het hopelijk zeer spoedig oplossen! We komen er dan sowieso achter waar het aan ligt!

Reageer