Beantwoord

bundel in het buitenland kopen

• 4 maart 2019
  • 14 reacties
  • 393 Bekeken

Ik ben net in Oostenrijk geweest en wilde daar gebruik maken van het Internet. Ik heb PrePaid zonder bundels en kon helaas in het buitenland (Oostenrijk en Duitsland) de Internet betalen per MB en de Unlimited Data Vandaag/Weekend niet activeren. Niet per SMS, niet via de website en niet via de App. Via de App was het mogelijk om de Combi bundels en de Unit S te kiezen, maar dat gaat weer doorlopen en dat wil ik juist niet.
Net over de grens terug in Nederland had ik de mogelijkheid wel via de App en kon ik de Internet betalen per MB gewoon activeren.
Wat moet ik doen om de bundels ook in het EU buitenland te activeren?
icon

Beste antwoord door David 20 september 2019, 09:36

@Hortensie,

De collega die de case had opgepakt heeft nog wel een terugkoppeling gegeven, maar er is vergeten dit door te spelen aan jou.

De bundels Unlimited for a Day en Unlimited Weekend zijn, net als Betalen per MB, alleen in Nederland te activeren. Je kunt de bundel deels wel gebruiken in de EU, maar moet dus in Nederland zelf worden opgestart. Daar lag in dit geval het probleem!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Hortensie,

Wat jammer dat het niet is gelukt om gebruik te maken van Betalen per MB! Laten we samen uitzoeken waar dit door werd veroorzaakt.

Klopt het dat je op 3 maart weer terug was en toen Betalen per Mb weer hebt geactiveerd? Of zat je toen nog in het buitenland? Stond "Data Roaming" aan op jouw toestel? Dit zorgt er namelijk voor da tje internet in het buitenland kunt gebruiken.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is of je verder wel netwerkverbinding met een provider had? (In Oostenrijk met Hutchison Drei (AUTHU IB) of T-Mobile 2 en in Duitsland met Telefonica, Telekom of Vodafone.)

Hopelijk komen we met de antwoorden op al deze vragen een stukje verder bij de oplossing! ☺
Hallo Jaimy,
Op 3 maart, op het moment dat ik weer in het Nederlandse netwerk was, kon ik zonder problemen Betalen per Mb in de App zien en activeren. Niet in Oostenrijk en niet in Duitsland. Ik had wel netwerk, kon bellen en SMS sturen en heb het roaming aan gezet. Maar ik kon ook via wifi en de my T-mobile site en de App de bundels Betalen per mb, weekend en dag unlimited niet kiezen.
Bij het aanzetten via SMS WEEKEND naar 4000 was er volgende antwoord: Helaas, de aanvraag kan niet worden verwerkt, De bundel is al actief, is niet beschikbaar of je PrePaid tegoed is te laag. Meer info.....

Ik had het bundel niet actief en ik had ook voldoende PrePaid tegoed. Waarom is het bundel niet te koop, ook al zegt de advertentie, dat het in het buitenland geldig is, alleen niet unlimited, maar met 1.85 Gb data?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hortensie,

Een zeer terechte vraag, want het zou zeker moeten werken als je genoeg beltegoed hebt, een werkende verbinding en geen blokkades op je aansluiting. Echter kunnen wij op dit moment niet met je meekijken en achterhalen waar het dan precies verkeerd gaat, omdat je alweer in Nederland bent. Als je weer op reis gaat, dan raad ik je aan om alvast even dit topic door te nemen met een aantal tips en stappen die je kunt testen. Als het dan nog steeds niet lukt, raad ik je aan om gelijk contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld via WiFi. We kunnen dan gelijk met je meekijken en het hopelijk zeer spoedig oplossen! We komen er dan sowieso achter waar het aan ligt!
Hoi,
ik zit nu in Frankrijk en heb alweer geen mogelijkheid om unilimited dag/weekend te kopen.
Groeten
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hortensie,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Probeer je de bundel via de app of de desktopversie toe te voegen? Heb je al een ander browser geprobeerd? Welke foutmelding krijg je te zien? In de EU is de bundel niet onbeperkt, maar je kan met de Unlimited Data Vandaag bundel 1084 MB internetten, met de Unlimited Data Weekend bundel is dat 1,85 GB.

Ik hoor graag van je zodat ik je verder kan helpen!
Ik heb het via SMS, de app en de desktop (safari) geprobeert. De app en de desktop heeft alleen de normale databundels om te kiezen, maar niet de unlimited data dag/weekend. Van de SMS komt terug:
Helaas , de aanvraag kan niet worden verwerkt. De bundel is al actief, is niet beschkbaar of je PrePaid tegoed is te laag. Meer info op ...
Ik heb nog voldoende tegoed en het bundel is niet actief.
Het is niet beschikbaar, maar warom?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hortensie,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb ook geprobeerd om via ons systeem alsnog de bundel toe te voegen, maar ik krijg die optie ook niet. Ik heb daarom direct een case voor je aangemaakt en doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken! Om het te kunnen onderzoeken kan ik je in de tussentijd geen andere bundel aanbieden, anders kunnen zij de oorzaak niet achterhalen. Dus als je mij een seintje geeft wanneer je weer in Nederland bent dan wil ik je graag compenseren door een gratis bundel voor je toe te voegen.

Ik wens je in ieder geval een mooie tijd in Frankrijk!
Hoi,
ik ben nu alweer terug. Het gaat altijd om data te kopen voor de terugreis, anders heb ik die bundels niet nodig. Als het helpt, mijn man heeft het zelfde probleem, ik ben niet de enige. Het zou fijn zijn, als het de volgende keer wel werkt. Groeten
Reputatie 7
Badge +19
Hi Hortensie,

De case die Hajar heeft doorgezet loopt nog, dus mijn collega's zullen dit zeker nog gaan oppakken.

Daarnaast heb ik jou wat gratis MB's gegeven, ter compensatie van dit probleem, tot we er verder naar kunnen gaan kijken! ☺
Hi. Jaimy,
bedankt voor de MBs. Ik hoop, dat het problem wel kan opgelost worden zodat het de volgende keer wel mogelijk is dit bundel te kopen. Groeten
Ik heb een prepaid SIM only 3-1 kaart voor een tablet, voldoende tegoed, en bundel unit S actief.
Unlimited data weekend bundel via SMS 4000 geeft melding onvoldoende beltegoed of niet mogelijk.
Wat is hier de oorzaak van?
De SMS wordt verstuurd vanuit Frankrijk.
Reputatie 7
Badge +20
Hi L.Simar,

Kun je mij een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum en adres? Dan kijk ik graag met je mee!
Hallo,
ik heb tot nu toe niets van t-mobile over een oplossing gehord. Morgen ga ik weer voor het weekeinde naar duitsland en ga nakijken of iets verandert is.
Groeten
Reputatie 7
Badge +20
@Hortensie,

De collega die de case had opgepakt heeft nog wel een terugkoppeling gegeven, maar er is vergeten dit door te spelen aan jou.

De bundels Unlimited for a Day en Unlimited Weekend zijn, net als Betalen per MB, alleen in Nederland te activeren. Je kunt de bundel deels wel gebruiken in de EU, maar moet dus in Nederland zelf worden opgestart. Daar lag in dit geval het probleem!

Reageer