Beantwoord

Data mee op reis werkt niet meer?

• 15 juni 2016
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

In mei heb ik gebruik kunnen maken van data mee op reis in België. Ondanks wat probleempjes met het dataverbruik inzien werkte dat perfect. Echter sinds een week of twee kan ik nergens met het verbruik inzien, laat staan gebruik maken van internet in België. Aan instellingen heb ik niets veranderd, dus daar kan het niet aan liggen. En als mijn 100 MB op zijn, dan zou ik dat toch gewoon in de T-Mobile app moeten kunnen zien als ik in het buitenland ben?

Dinsdag kreeg ik wel weer een sms dat ik gebruik kan maken van data in het buitenland, maar het werkt niet.
icon

Beste antwoord door Thalina 15 juni 2016, 12:44

Hoi ChristiaanL,

Goed dat je even aan de bel trekt, want ik begrijp dat je natuurlijk gebruik van deze MB's wilt kunnen maken! Ik heb gelijk in het systeem gekeken of daar misschien iets veranderd is bij jou. Ik zie geen blokkades of iets anders dat hiervoor kan zorgen. Wel zie ik dat jouw MB's voor de EU voor deze maand al zijn verbruikt, dus als je gebruik wilt maken van internet kun je een Travel & Surf-pas aanschaffen. De internetbundels (voor in Nederland) gaan in jouw geval altijd in op de 9de van de maand, maar de EU MB's krijg je op de 1e van de maand. Mogelijk heeft dat voor wat verwarring gezorgd? Dit gaat nog aangepast worden, maar op dit moment ontvang je ze dus op de 1e van de maand.

Als jouw MB's in de EU op zijn krijg je op de roaming pagina of het Travel & Surf gedeelte van de My T-Mobile app te zien dat je een Travel & Surf-pas moet aanschaffen als je wilt internetten. Je krijgt op dit moment nog niet te zien dat de EU MB's op zijn.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid! Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi ChristiaanL,

Goed dat je even aan de bel trekt, want ik begrijp dat je natuurlijk gebruik van deze MB's wilt kunnen maken! Ik heb gelijk in het systeem gekeken of daar misschien iets veranderd is bij jou. Ik zie geen blokkades of iets anders dat hiervoor kan zorgen. Wel zie ik dat jouw MB's voor de EU voor deze maand al zijn verbruikt, dus als je gebruik wilt maken van internet kun je een Travel & Surf-pas aanschaffen. De internetbundels (voor in Nederland) gaan in jouw geval altijd in op de 9de van de maand, maar de EU MB's krijg je op de 1e van de maand. Mogelijk heeft dat voor wat verwarring gezorgd? Dit gaat nog aangepast worden, maar op dit moment ontvang je ze dus op de 1e van de maand.

Als jouw MB's in de EU op zijn krijg je op de roaming pagina of het Travel & Surf gedeelte van de My T-Mobile app te zien dat je een Travel & Surf-pas moet aanschaffen als je wilt internetten. Je krijgt op dit moment nog niet te zien dat de EU MB's op zijn.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid! Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten.
Jammer dat de MBs op zijn. Op zich had ik de grootste dataverbruikers uitgezet, maar ik heb wellicht wat over het hoofd gezien. Komende maand beter! Als suggestie voor de app zou ik wel graag het verbruik kunnen inzien als de MBs op zijn; nu zijn alle verbruiksgegevens "verdwenen".
Reputatie 7
Badge +20
Hi ChristiaanL,

Dat zou natuurlijk kunnen, als je nog wat suggesties wilt over dataverbruikers kun je in dit topic kijken. ;)

Dat zijn goede suggesties en die nemen we dan ook zeker mee! Zoals Thalina al aangaf zijn we met van alles bezig voor de nieuwe app en de koppeling met de MB's in het buitenland. Dit is dan ook zeker feedback die we meenemen!

Reageer