Beantwoord

data verbruik na 4 maanden in buitenland.

• 20 februari 2019
  • 2 reacties
  • 210 Bekeken

Ik heb in november mijn abonnement gewijzigd van basis zonder data na unlimmetid (ivm werk in buitenland en geen kabel mogelijkheid in nederland) Nu krijg ik een sms dat ik na 4 maanden per gb moet gaan betalen (normaal 12 gb vrij) omdat ik nu meer data gebruik dan wat ik gemoddeld in nederland deed.!!! Ik had daar geen data abonnement bij t mobile maar elders!! Dus wat bij nieuw abbonee cq abonnement ben je altijd de klos. (het argument van eurpeesche regels is onredelijk) Mi eerst een jaar aanzien voordat zo'n regel wordt toegepast.
Zie hier onder de sms die ik ontving.
En wie kan mij vertellen waar ik een klacht kan indienen?

Beste klant, in de afgelopen 4 maanden is je verblijf en roaming verbruik in de EU groter dan in Nederland. We vragen je daarom in de huidige factuurperiode van 20/02/2019 t/m 19/03/2019> je (roaming) gedrag aan te passen. Anders valt het buiten redelijk verbruik en brengen wij bij de volgende factuurperiode een toeslag van E 5,44 per GB (afgerekend per 1 kB) voor je roaming verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu-roaming Groeten, T-Mobile
icon

Beste antwoord door David 25 februari 2019, 15:36

Hoi @wybsnow,

Het zorgt inderdaad voor een opmerkelijke situatie, wanneer je voor het huidige abonnement geen data bij je bundel had. Het meten wordt echter altijd over een periode van 4 maanden gedaan, ongeacht of je een databundel bij je vorige abonnement hebt. Dit is de periode waarop er gemeten moet worden of er voldaan wordt aan de voorwaarden die gesteld zijn aan roam like home, ook als het om een ander abonnement gaat.

Naast het dataverbruik gaat het echter óók om de duur van het verblijf in het buitenland. Wanneer je meer tijd over de grens verblijft én gemiddeld meer data verbruikt in de EU, dan in Nederland, dan mogen wij hier restricties aan verbinden en een toeslag berekenen op de gemaakte kosten, wanneer er geen verandering plaatsvindt. We geven echter altijd één maand de tijd om het roamgedrag aan te passen, om verdere toeslagen te vermijden.

Mocht je hier nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

PS: Ik heb jouw username aangepast, omdat dit jouw 06-nummer was. Houd er rekening mee dat dit een openbare Community is en iedereen dus mee kan lezen. Plaats dus geen privégegevens in openbare berichten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @wybsnow,

Het zorgt inderdaad voor een opmerkelijke situatie, wanneer je voor het huidige abonnement geen data bij je bundel had. Het meten wordt echter altijd over een periode van 4 maanden gedaan, ongeacht of je een databundel bij je vorige abonnement hebt. Dit is de periode waarop er gemeten moet worden of er voldaan wordt aan de voorwaarden die gesteld zijn aan roam like home, ook als het om een ander abonnement gaat.

Naast het dataverbruik gaat het echter óók om de duur van het verblijf in het buitenland. Wanneer je meer tijd over de grens verblijft én gemiddeld meer data verbruikt in de EU, dan in Nederland, dan mogen wij hier restricties aan verbinden en een toeslag berekenen op de gemaakte kosten, wanneer er geen verandering plaatsvindt. We geven echter altijd één maand de tijd om het roamgedrag aan te passen, om verdere toeslagen te vermijden.

Mocht je hier nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

PS: Ik heb jouw username aangepast, omdat dit jouw 06-nummer was. Houd er rekening mee dat dit een openbare Community is en iedereen dus mee kan lezen. Plaats dus geen privégegevens in openbare berichten.
Ik had 3 abonnemtenen bij T mobile. Was al meer dan 10 jaar klant. Ik heb alleen maar ellende gehad. Eerst slechte bereikbaarheid in mijn woon omgeving. Daarna heeft T mobile meer dan € 800 opgebouwd (mede opgebouwd door die slechte bereikbaarheid) tegoed onteigend en nu weer krijg ik berichten dat mijn verbruik in het buitenland groters dan in NL. Zelfs bij een verbruik van 0.1 GB. bij een abo van 1 GB en van ongeveer 0.5 GB bij een abo van 5GB. Één abo heb ik intussen beëindigd, twee andere heb ik opgezegd en lopen in de opzegtermijn. In NL gebruik ik nauwelijks GB’s. Dus daar betaal ik dan steeds onnodig geld voor iets wat ik niet gebruik. Kreeg een keer advies van T mobile om dan maar tegen het eind van de abo periode de telefoon of iPad aan te zetten en een film of zo te ontvangen om de niet gebruikte data van een periode op te maken. Dat heb ik 1x gedaan maar dat is uiteraard een onwerkbare situatie.
Daarbij is T mobile zeker niet goedkoop. Dat hoeft ook niet maar dan verwacht je toch enige service.

Reageer