Vraag

Databundel buitenland (L-pas)

• 22 september 2016
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Ik was de eerste 3 weken van september in het buitenland (Frankrijk) en aangezien ik voor mijn werk internet nodig heb, heb ik op dag 1 een L-pas (1000MB) van € 24,99 aangeschaft, zodat ik mijn mails kan binnenhalen en mijn mobiel als hotspot kan laten fungeren. De bundel werkte prima, overal op 3G of 4G, en na 2 weken was ik er doorheen.
Dus ik heb een nieuwe L-pas aangeschaft, en dit werkte heel slecht. Er zat totaal geen snelheid meer in en als ik mijn mobiel als hotspot liet fungeren om zo mijn laptop te kunnen gebruiken dan kon ik alleen hele kleine emails ontvangen. Iets met een bijlage ontvangen of versturen ging niet, of duurde heeeel lang. Uiteindelijk ben ik verschillende malen met mijn laptop naar de McDonalds geweest om daar via gratis wifi mijn mails te kunnen versturen en ontvangen.
Ik heb met de klantenservice gebeld en die zei me dat de snelheid goed stond en dat T-Mobile er niets aan kon doen, en dat het aan de providers in Frankrijk lag. Ik heb daarna alle providers gebrobeerd: Orange, Bouygues, SFR, etc.), maar nergens werd het beter. Lijkt me toch sterk dat alle providers in Frankrijk 'opeens' de snelheid hebben teruggedraaid. Het bereik was overal goed en ik zat steeds op 3G of 4G. En ik zat niet in de bergen of op het platte land.
Al met al vind ik het een vreemd verhaal en ben ik zeer ontevreden over de aanschaf van de tweede L-pas.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hey Jeff_cassius,

Welkom op ons forum! :)

Erg jammer om te lezen dat je ervaring met Travel & Surf van positief naar negatief is gegaan. Was je van locatie verwisseld of ook dat niet? Helaas blijven we wel altijd afhankelijk van de providers in het buitenland waar we een overeenkomst mee hebben. De snelheid van een Travel & Surf-pas is altijd gelijk, maar dat kan wisselen door het netwerk en de mast waar je bij bent aangemeld. Het kan zijn dat je hierdoor een verminderde dekking had. Ik zie in ons systeem dat je op het moment weer in Nederland bent, helaas kan ik je op dit moment niet meer van suggesties voorzien. Ben je vaker in het buitenland? Hopelijk komt het niet vaker voor, maar mocht dit wel het geval zijn, neem dan gelijk even contact met ons op, bijvoorbeeld hier via het forum. We helpen je er dan me verder!

Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, laat het dan weten!

Reageer