Beantwoord

Datalimiet aan


SMS komt steeds terug met het bericht:
We konden Uw aanvraag niet verwerken Probeer het opnieuw
icon

Beste antwoord door David 23 mei 2017, 13:10

Hey J.vantoren,

Deze berichten kun je alleen versturen wanneer je daadwerkelijk in het buitenland bent. Ik heb even gekeken, maar zie bij jou dat jij in Nederland bent en dus geen gebruik kunt maken van het uit- en aanzetten van de datalimiet. Is er een specifieke reden waarom je dit wilde weten of probeerde te doen? Misschien kunnen we je anders daar wel bij helpen!

We horen graag van je of het zo duidelijk is en of wij je nog ergens bij kunnen helpen! 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi J.vantoren,

Als ik in het systeem kijk dan zie ik deze berichten niet terug. Wat probeerde je te activeren toen je de sms had ontvangen? Kun je een screenshot sturen van de sms?

Ik hoor graag van je.
Bericht 2 is het verzonden bericht
Bericht 1 is het antwoord
Reputatie 7
Badge +20
Hey J.vantoren,

Deze berichten kun je alleen versturen wanneer je daadwerkelijk in het buitenland bent. Ik heb even gekeken, maar zie bij jou dat jij in Nederland bent en dus geen gebruik kunt maken van het uit- en aanzetten van de datalimiet. Is er een specifieke reden waarom je dit wilde weten of probeerde te doen? Misschien kunnen we je anders daar wel bij helpen!

We horen graag van je of het zo duidelijk is en of wij je nog ergens bij kunnen helpen! 🙂
Hallo David, Dan kan best dat het in Nederland niet lukt, maar als ik op Gran Canaria ben krijg ik hetzelfde antwoord
Reputatie 7
Badge +20
Hi j.vantoren,

Ben je op dit moment nog in Gran Canaria? Zo ja, ben je verbonden met een Spaans netwerk? Je zou met Orange en Movistar goed bereik moeten hebben en dan kun je wel voor de optie datalimiet kiezen. Mocht het ook niet werken in het buitenland dan zet ik dit door naar de technische afdeling. Zij gaan dan onderzoeken waar het aan ligt. Mocht je in Nederland zijn dan is dat inderdaad niet mogelijk.

Ik hoor graag van je. 🙂
Ik ben 2 maal per jaar op Gran Canaria, maar nu niet Als ik er ben is Movistar de provider.
Dus zet het maar door naar de Technische afdeling.
Mijn toestel is een Huawei P8lite van 2016, mocht dat van belang zijn Android 6.0
Reputatie 4
Hi J.vantoren,

Dank je voor jouw reactie! :)

Wij kunnen alleen een onderzoek starten als je in het buitenland bent. Dat is wat mijn collega Hajar bedoeld. Dus de volgende keer als je in Gran Canaria bent en je hebt hetzelfde probleem kan je meteen een berichtje plaatsen op het forum en dan zullen wij een onderzoek instellen voor je.

Als je in de tussentijd meer vragen hebt, dan helpen wij je graag verder!
Dat is lekker makkelijk! Als ik daar ben krijg ik exact hetzelfde bericht. Dat kun je nu toch uitzoeken.
Ik ben er 14 dagen en voordat jullie klaar zijn ben ik alweer naar huis.
Of kan ik op jullie kosten blijven totdat het probleem opgelost is?

Maar wat doet betalen per MB precies?
Geeft hij aan wanneer ik de limiet bereikt heb?
Betaal ik minder dan als ik het niet aan zet?
Betalen per MB geldt in ieder geval voor prepaid. Je zet dan op je telefoon mobiel datagebruik aan. En als je in het buitenland bent zet je ook dataroaming aan ( Iphone). Dan wordt elke MB die je verbruikt, uit je beltegoed betaald. Ik meen me te herinneren dat 1 MB €0,11 kost. Je moet eerst expliciet aangeven dat je hiervan gebruik wil maken ( deze regel is ingesteld op 30 april). Dit moet apart voor NL en apart voor het buitenland resp. op https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass en https://www.t-mobile.nl/roamingstatus. Je schaft dan als het ware een op dat moment gratis bundel aan, die 30 dagen geldig is of maximaal 200MB. Deze bundel kun je tot het maximum gebruiken of tot je beltegoed op is.
Reputatie 4
Hoi J.vantoren,

Ik zal je meer informatie geven!

Onze specialisten en wij willen dit heel graag voor je oplossen. Je moet verbonden zijn met het netwerk in het buitenland zodat onze specialisten kunnen zien wat er misgaat met de verbinding en waarom je de datalimiet niet aan kunt zetten. Als je in Nederland bent, ben je natuurlijk verbonden met ons T-Mobile netwerk, waardoor het niet mogelijk is. De volgende keer als je er bent, geef het dan op de eerste dag meteen aan en dan doen wij de rest voor je. Wij willen dit zeker voor je oplossen, dat wil ik je echt meegeven. :)

Het antwoord van Matti100 over het betalen per MB klopt. Als je kiest voor betalen per MB, heb je het 'internet' zoals je dat voorheen altijd had. Hier kun je kijken voor meer informatie over PrePaid en betalen per MB. We hebben voor deze wijziging gekozen omdat we regelmatig zagen dat PrePaid klanten ongemerkt internet verbruikten, terwijl ze dat eigenlijk niet wilden. Het grote voordeel van deze nieuwe manier is dat datagebruik niet ongemerkt uit het tegoed gaat snoepen als de bundel op is (bijvoorbeeld 's nachts). PrePaid klanten die kiezen voor 'Betalen per MB' moeten na 200 MB verbruikt te hebben weer aangeven dat ze per MB willen betalen. 200 MB betekent dat je 10 euro hebt uitgegeven aan PrePaid tegoed, terwijl een internetbundel voordeliger is (300 MB voor 4,95 euro). Dus je kunt ook kiezen voor een internetbundel. Dan stopt het internet ook automatisch wanneer jouw bundel verbruikt is. Deze pagina heb ik voor je gevonden waar je kunt kijken voor meer informatie over PrePaid internetbundels.

Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren. Als je meer vragen hebt, stel ze dan gerust! 😃
Okay Zodra ik er weer ben geef ik het aan.
Als op 13 juni mijn abonnement overal in de EU geldig is hoef ik toch geen "betalen per MB" meer in te stellen?
Reputatie 4
Hi J.vantoren,

Dat klopt helemaal! :)

Je hebt een Basis Sim abonnement, dus dat betekent dat je vanaf 13 juni jouw 500 MB overal in de EU kunt gebruiken. Zijn je MB's op? Geen probleem, want dan kan je direct een MB- en GB-aanvuller kopen, zodat je lekker kan blijven internetten! Dan krijg je een vast aantal MB's, voor een vaste prijs. Zodra jouw data op is, stopt het internet automatisch, dus je hoeft nooit bang te zijn voor extra kosten. Neem ook een kijkje in onze algemene topic voor alle informatie rondom de wijzigingen vanaf 13 juni. Betalen per MB is voor klanten met een abonnement alleen een optie wanneer ze buiten de EU gaan reizen. Dan kunnen ze kiezen voor een Travel & Surf pas of Betalen per MB. Ik hoop dat je nu goed bent geïnformeerd.

Alvast een fijn weekend gewenst!

Reageer