Beantwoord

Dataroaming werkt niet via TP-LINK M7350 - Router - Mifi in België

• 1 februari 2017
  • 9 reacties
  • 5920 Bekeken

Wat kan de oorzaak zijn dat ik geen data-verkeer via de mijn Mifi router in België heb gehad?
Ik had dataroaming aan staan, maar kon op geen enkele manier via de Mifi Router een internet-verbinding opbouwen. Er stonden twee belgische providers bij APN management maar het werkte bij geen van beide.
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 februari 2017, 13:22

Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.

Ik weet niet welk abonnement je nu hebt. Dat lijkt me als eerst belangrijk om te weten. Maar hier alvast info over de nieuwe Go abonnementen.

Let op: We bieden de MB-verdeler niet aan bij het Go-abonnement

Bij de Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Verder kan ik je verwijzen naar deze pagina voor meer informatie: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/abonnement-en-prepaid/voordeelbundels/mb-verdeler
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Ik weet niet welk abonnement je nu hebt. Dat lijkt me als eerst belangrijk om te weten. Maar hier alvast info over de nieuwe Go abonnementen.

Let op: We bieden de MB-verdeler niet aan bij het Go-abonnement
Bij de Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Verder kan ik je verwijzen naar deze pagina voor meer informatie: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/abonnement-en-prepaid/voordeelbundels/mb-verdeler
Ik heb een stel samen & Stel bij abonnement met 20GB dataverkeer.
Ik heb nog wat informatie voor je gevonden.
Bij een Mifi router is het doorgaans noodzakelijk om de pincode van de simkaart te verwijderen omdat je op zo'n apparaat vaak geen pin kunt invoeren. Heb je dit al gedaan?

Daarnaast is het met een duo simkaart niet mogelijk om beide simkaarten tegelijkertijd actief te hebben. Heb je wellicht de andere simkaart tegelijkertijd actief in gebruik?

In dit forumtopic van de toestelhulp vind je een uitleg over hoe je aan de slag moet met deze Mi-Fi router. Zou je dat eens door willen nemen?
Het gaat niet om een Huawei router maar een TP-LINK M7350 mifi router.
Ik heb een pincode op de sim zitten die automatisch unlocked in de modem, geen duo simkaart actief.
Stel Samen & Stel Bij 20GB, had die niet meer een klein aantal dat je kan gebruiken? Volgens mij is dat slechts 250MB. Heb je wel Travel&Surf kaartje gekocht om te kunnen internetten in het buitenland?

Tijdelijk internet in het buitenland, geen onverwachte internetkosten met Travel & Surf. Op deze pagina kan je lezen hoeveel zo'n kaartje kost: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/travel-en-surf

Je hebt dus echt Travel&Surf nodig en die kan je activeren via je My T-Mobile app op je mobiele telefoon. Let op! Je ziet je MB's voor in de EU alléén in jouw verbruikstatus als je in het buitenland bent. Via de My T-Mobile App is dit altijd gratis, ook als je niet met wifi verbonden bent.

Als je in de EU bent, kun je op elk moment kosteloos je actuele verbruik binnen de EU checken op My T-Mobile.
Ja je hebt 250 MB buitenland dus je hebt voor die eerste 250 MB geen Travel&Surf nodig, sterker nog je kan die niet eens activeren voor je de eerste 250 MB hebt opgebruikt.
Ohhh... nu breekt me klomp.
Ik weet nu niet meer wat ik nog kan voorstellen.

Een moderator van T-Mobile zal je vast verder kunnen helpen.
Deze reageren meestel binnen 24/48 uur.

Sorry dat ik niet meer verder kom dan dit.
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Spegt,

Wat vreemd zeg. Goed dat je het bij ons navraagt!

Je had roaming al aangezet. Heb je daarnaast de Network Mode op 4G pref. staan? Zou je 'm ook op 3G willen uitproberen?

In het systeem zijn er geen blokkades actief. Je zou dus gewoon moeten kunnen internetten in het buitenland. Mocht het gaan om een ander 06- of 097-nummer dan waarmee je bent ingelogd op het forum dan kan je mij het juiste nummer sturen in een privébericht.

Check ook even dit topic. Hier vind je nog tips en instructies om verbinding te kunnen maken met het netwerk in het buitenland.
Bij mij opgelost door via http://192.168.0.1/login.html in te loggen op TP-link M7350 (standaard: admin / admin), dan via http://192.168.0.1/settings.html een nieuw profiel maken met deze settings:
Profile List: T-Mobile
Profile Name: T-Mobile
PDP Type: IPv4
APN Type: Static
APN: internet
Username:
Password:
Authentication Type: PAP

Reageer